Wellbeing

SDG: 
Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Jesteśmy odpowiedzialni za to, by nasi pracownicy czuli się w pracy dobrze i byli pełni zdrowia. Aktywnie wspiera ich w tym nasz program BeHealthy. Ponadto w czasie pandemii COVID-19 pomagaliśmy naszym pracownikom w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości kierując do nich szereg działań.

  • GRI:
  • 403-6 Promocja zdrowia
    Promocja zdrowia
  • ESG: S – Społeczeństwo Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
    Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialności

Już w pierwszych dniach lockdownu w marcu 2020 roku podjęliśmy inicjatywy zorientowane na wsparcie psychiczne pracowników w sytuacji pandemicznej. Zorganizowaliśmy:

  • infolinię dostępną w poniedziałki/środy/piątki oraz chat online od poniedziałku do piątku;
  • cykl spotkań online z psychologami pt. „Jak sobie radzić z emocjami w tych trudnych czasach?”. Pierwsza tura odbyła się drugim kwartale 2020 roku i realizowana była dla pracowników Bankowości Oddziałowej mających bezpośredni kontakt z klientami. Druga tura została zorganizowana w ostatnim kwartale roku i dostępna była dla wszystkich pracowników Banku;
  • wellbinary, czyli webinary na wybrane tematy, każdorazowo dostosowywane do potrzeb pracowników i organizowane w formie spotkań z ekspertami z różnych dziedzin.

Od czterech lat realizujemy wewnętrzny program „BeHealthy” będący częścią globalnej inicjatywy Grupy Santander. Projekt opiera się na holistycznym modelu zdrowia, a jego celem jest promocja zdrowego trybu życia i idei work-life balance. W „BeHealthy” prowadzimy działania edukacyjne i motywacyjne oraz oddolne akcje prozdrowotne (webinaria ze specjalistami, artykuły z zakresu zdrowego żywienia, ergonomii i aktywnego wypoczynku). Uruchomiliśmy także aplikację do rywalizacji sportowej dla pracowników, dzięki której mogą oni tworzyć swoje społeczności, dzielić się swoimi pasjami, podejmować różne wyzwania i motywować się nawzajem.

BeHealty w 2020 roku

W odpowiedzi na panującą sytuację poszerzyliśmy zakres programu i skupiliśmy się na czterech głównych filarach:

  • zdrowie fizyczne

  • zdrowie psychiczne

  • udane relacje

  • edukacja finansowa

W ramach BeHealthy zrealizowaliśmy kompleksowe działania z obszaru wellbeingkażdy miesiąc miał inny motyw wiodący i dopasowany kalendarz wydarzeń:

  • Sierpień był miesiącem regeneracji – zadbaliśmy o relaks i pogłębienie wiedzy na temat regeneracji i zdrowego snu.
  • Wrzesień to czas powrotu do szkoły, więc rozmawialiśmy o emocjach dzieci i rodziców. Zadbaliśmy o pracowników, aby energia z wakacyjnych miesięcy została w nich na dłużej.
  • Październik był czasem refleksji na temat zdrowia psychicznego. W tym miesiącu obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego i wokół tego wydarzenia zbudowaliśmy cykl spotkań i innych aktywności (artykułów, warsztatów, treningów), tak aby każdego zmotywowanego pracownika jeszcze lepiej przygotować do długich jesiennych i zimowych wieczorów.
  • W listopadzie postawiliśmy na profilaktykę – zadbaliśmy nie tylko o zdrowie fizyczne pracowników Banku, ale także o prawidłową kondycję ich portfeli.
  • W grudniu natomiast skupiliśmy się na uważności i budowaniu udanych relacji ze sobą oraz innymi.

Wellbeing został z nami na stałe!

Nasz program prowadzący do dobrostanu bardzo spodobał się pracownikom. Dlatego część zajęć została wprowadzona na stałe do oferty dla pracowników. Przykładami najpopularniejszych propozycji są poniedziałkowe zajęcia rekreacyjne z jogi i MindSpa czy środowe i czwartkowe spotkania z fizjoterapeutą. Wszystkie zajęcia są interaktywne i pozwalają na kontakt z prowadzącym.

W czerwcu 2020 roku powołaliśmy grupę roboczą ds. wellbeing, dzięki czemu inicjatywy w ramach programu organizowane są jeszcze efektywniej.