Santander Bank Polska na podium w 7 kategoriach rankingu Instytucja Roku

Santander Bank Polska został uznany za najlepszy bank dla firm, bank z najlepszą obsługą w kanałach zdalnych i  w placówkach oraz z najlepszą bankowością osobistą. Doceniono również bankowość internetową i prywatną oraz proces otwarcia konta w oddziale. Indywidualne wyróżnienia „Najlepsza placówka bankowa” przyznano 34 placówkom.

W rankingu Instytucja Roku banki oceniane są kompleksowo, w 10 kategoriach i 4 segmentach klientów: detalicznym, zamożnym, private banking oraz firmowym. Weryfikowany jest nie tylko poziom obsługi klienta i oferta produktowa, ale też płynność i przyjazność procesów obsługowych i zakupowych, zarówno w oddziałach jak i  w kanałach zdalnych.

Pozycja lidera w rankingu Instytucja Roku to docenienie codziennej pracy wszystkich naszych zespołów i konsekwencji w budowaniu najlepszych doświadczeń naszych klientów. Wyjątkowe doświadczenie klienta i pracownika, dynamiczna digitalizacja oraz zrównoważony rozwój, stanowią filary naszej nowej strategii. Niezmienne dbamy o to, aby nasze rozwiązania były proste, wygodne i zawsze dopasowane do potrzeb klientów. Upraszczamy i digitalizujemy procesy, by zdalny dostęp do finansów przez naszą aplikację i bankowość elektroniczną był jeszcze bardziej intuicyjny. Rekordowa liczba 41 statuetek i docenienie w tak wielu strategicznych dla nas obszarach to wspaniałe potwierdzenie, że we wszystkich ważnych dla klientów aspektach rozwijamy się i podejmujemy dobre decyzje, a nasi doradcy oraz zespoły wsparcia całego banku słuchają i podążają za głosem naszych klientów.

Magdalena Proga-Stępień

członkini zarządu Santander Bank Polska

Santander Bank Polska zajął pierwsze miejsce w kategoriach NAJLEPSZA OBSŁUGA W KANAŁACH ZDALNYCH i NAJLEPSZA OBSŁUGA  W PLACÓWCE. Poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci w różnym wieku. W kanałach zdalnych ważnym kryterium były pozytywne doświadczenia w kontakcie poprzez infolinię, a także przez maila. Natomiast w przypadku obsługi w placówce pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie bezpośrednim z doradcą.

Bank zwyciężył także w kategorii NAJLEPSZY BANK DLA FIRM, gdzie oceny były wystawiane przez przedsiębiorców. Pod uwagę brano satysfakcję z kontaktu bezpośredniego z doradcą, przez infolinię i przez maila, a także ze sposobu prezentacji oferty rachunków i dodatkowych usług dla firm. Najlepiej wśród wszystkich banków na polskim rynku Santander Bank Polska został także oceniony w kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ OSOBISTA. Nagrody otrzymał także w kategoriach: NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA oraz NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ PRYWATNA.

Indywidualne wyróżnienia otrzymały też oddziały bankowe, które w dwóch pomiarach uzyskały minimum 80% punktów. W tym roku nagrodzone zostały aż 34 placówki Santander Bank Polska – najwięcej spośród wszystkich banków.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Tegoroczna, 9. edycja Instytucji Roku objęła 5 rozłożonych w czasie pomiarów, obejmujących 13 banków. Dla stworzenia rankingu zrealizowano 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1382 połączenia z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 390 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.