Interesy i opinie zainteresowanych stron (SBM‑2)
- ESRS:
-
Interesy i opinie zainteresowanych stronSBM-2Interesy i opinie zainteresowanych stron
Interesariusze Grupy Kapitałowej i Banku
Jako Grupa Kapitałowa pozostajemy w dialogu i angażujemy naszych interesariuszy, aby zrozumieć ich obawy i potrzeby, ustalić priorytety i zidentyfikować szanse oraz obszary do poprawy. Identyfikujemy poszczególne grupy interesariuszy* i aktualizujemy ich profile. Nie tylko słuchamy interesariuszy, ale też chcemy, by głos Grupy Kapitałowej był słyszany. Dlatego w kontaktach wykorzystujemy różne kanały komunikacji.
Klienci indywidualni
kanały komunikacji:
- placówki bankowe
- strona WWW i inne kanały internetowe (blog Banku, Facebook, X, Linkedin, Tik Tok, Instagram)
- badania satysfakcji klientów
- spotkania, konferencje i szkolenia
- rozmowa z doradca
- czat wideo
- formularz internetowy
Klienci biznesowi
Kanały komunikacji:
- bankierzy i doradcy klienta
- Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- konferencje
- wirtualne misje handlowe
- badania opinii i satysfakcji
- doradca online
Pracownicy
Kanały komunikacji:
- badania opinii pracowników
- intranet
- biuletyny, newslettery, mailingi
- spotkania z najwyższą kadrą zarządzającą
- spotkania integracyjne, warsztaty i szkolenia
Udziałowcy i środowisko inwestorskie
Kanały komunikacji:
- kwartalne prezentacje wynikowe (spotkania, konferencje, komunikaty giełdowe i prasowe)
- Walne Zgromadzenie
Organy regulacyjne
Kanały komunikacji:
- raporty
- formalna korespondencja
- bieżąca współpraca podczas kontroli nadzorczych
Media i opinia
publiczna
Kanały komunikacji:
- konferencje i briefingi prasowe
- wywiady, komentarze ekspertów
- spotkania bezpośrednie
- komunikaty prasowe
- kanały w serwisach społecznościowych
Partnerzy społeczni
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
- sesje dialogowe z interesariuszami
- działalność Fundacji Santander Bank Polska
- udział w konferencjach i lokalnych wydarzeniach
- wolontariat pracowniczy
Grupa Santander
Kanały komunikacji:
- raporty
- bieżąca korespondencja
- spotkania i wymiana doświadczeń
Środowisko naturalne
Kanały komunikacji:
- raporty ESG / serwis ESG
- raporty do instytucji
- kontakty i współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska
Dostawcy i partnerzy
biznesowi
Kanały komunikacji:
- bezpośredni kontakt
- konferencje i wydarzenia branżowe
Organizacje i zrzeszenia
branżowe
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
Zarząd i Rada Nadzorcza są informowane o poglądach i oczekiwaniach interesariuszy w kontekście zrównoważonego rozwoju przede wszystkim poprzez regularne przedstawianie tych informacji na posiedzeniach odpowiednich komitetów.
* Proces identyfikacji interesariuszy opiera się na analizie jakościowej, prowadzonej między innymi na potrzeby sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju i sesji dialogowych, które prowadzimy od 2014 r. według standardu AA10000SES.