„Jak Jeździsz” zwycięzcą European Excellence Awards
Projekt „Jak Jeździsz” Santander Bank Polska zdobył główną nagrodę w konkursie European Excellence Awards, wyróżniającym wybitne osiągnięcia w dziedzinie komunikacji i public relations. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 6 grudnia br. w Dublinie.
„Bezpieczeństwo dzieje się teraz” – zgodnie z tym hasłem projekt „Jak Jeździsz” promuje odpowiedzialne i kulturalne zachowania na drodze. Jest skierowany do szerokiej grupy odbiorców i przedstawia problem tak, jak nikt wcześniej – zamiast straszyć pokazuje, że lekcja odpowiedzialności na drodze nie musi być nudna.
– To dla nas ogromne wyróżnienie! Poprzez nasz projekt pokazujemy, że bezpieczeństwo nad drodze to część nowoczesnego lifestyle’u, dokładnie tak samo jak dbanie o środowisko. Dzisiaj modą coraz częściej staje się bycie człowiekiem odpowiedzialnym – i to jest ten trend, który chcemy wspierać i rozwijać.
Komunikacja „Jak Jeździsz” prowadzona jest przede wszystkim w mediach społecznościowych i organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a „Jak Jeździsz” internauci kilka razy w tygodniu otrzymują merytoryczne porady oraz aktualne informacje drogowe. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, przekazywane są wskazówki dotyczące m. in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy. Profil „Jak Jeździsz” na Facebooku obserwuje ponad 120 tysięcy osób. Zasięg fanpage’a w ubiegłym roku wyniósł aż 29 milionów – jest jednym z największych zajmujących się bezpieczeństwem drogowym w Polsce.
– Chcemy pokazać, że właściwa postawa za kółkiem może być fajnym, atrakcyjnym wzorcem zachowania, także wśród młodych ludzi. Dążymy do stworzenia największej w kraju społeczności ostrożnych i kulturalnych kierowców, szanujących się wzajemnie i poruszających się po drogach bezpiecznie.
Projekt „Jak Jeździsz” pokonał w swojej kategorii m.in. „A Ball Can Start a Legacy”- projekt ukazujący wpływ marki Mastercard na organizację oraz zaangażowanie obywateli Ukrainy w tworzenie finału UEFA Champions League w Kijowie.
Nagrody European Excellence Awards przyznawane są za wybitne osiągnięcia w dziedzinie PR i komunikacji od 2007 roku. Szeroki zakres kategorii – od komunikacji wewnętrznej po public relations, pozwala na kompleksowy przegląd najważniejszych projektów komunikacyjnych w Europie.
Wśród laureatów znaleźli się także m.in. IKEA Italia, Ford, Kaspersky Lab Italia, Google Russia oraz UNICEF. Pełna lista zwycięzców znajduje się na oficjalnej stronie gali.