Nagrody za działania CSR
Santander Bank Polska wyznacza standardy odpowiedzialnej bankowości.
Już po raz trzeci Santander Bank Polska otrzymał Złoty Listek CSR Polityki. To kolejne wyróżnienie zdobyte w tym roku przez bank potwierdzające, że działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, obejmujące m.in. wsparcie edukacji, zrównoważonej gospodarki czy przeciwdziałanie nierówności płci, są trwale wpisane w strategię banku i stanowią ważną, integralną część realizacji agendy #ResponsibleBanking. Nagroda przyznawana jest instytucjom, które w codziennej działalności przywiązują szczególną wagę do wspierania społeczności lokalnych oraz zrównoważonego rozwoju, a także przestrzegania najwyższych norm etycznych
– Odpowiedzialność społeczna jest dla nas tak samo ważna jak podstawowa działalność biznesowa. To dwie strony jednego medalu. Wierzymy, że zaufanie oraz szacunek to podstawy efektywnego rozwoju i dlatego kładziemy tak duży nacisk na realizację działań wynikających ze strategii odpowiedzialnej bankowości. Jako drugi największy bank w Polsce będący częścią międzynarodowej grupy finansowej, czujemy szczególną odpowiedzialność, zarówno wobec naszych interesariuszy – klientów, pracowników i inwestorów, jak i względem całego społeczeństwa. Wiemy, że odpowiednio wykorzystując nasz potencjał finansowy możemy budować biznes, a jednocześnie wspierać lokalne społeczności. Otrzymane wyróżnienie Złoty Listek CSR Polityki umacnia nas w przekonaniu, że strategia odpowiedzialnej bankowości, realizowanej przez Santander Bank Polska, jest właściwym podejściem.
Michał Gajewski, Prezes Zarządu Santander Bank Polska
W tym roku Bank został również laureatem konkursu Etyczna Firma. Prestiżowe wyróżnienie przyznawane jest przedsiębiorstwom, które aktywnie działają na rzecz budowy i wzmacniania w sposób kompleksowy i systemowy kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości. Jako jedna z pierwszych w Polsce firm, wdrożyliśmy Kodeks Etyczny (w 2004 r.). Kompleksowy system wartości oraz procedur wspierających implementację działań etycznych w banku obejmuje m.in. „Generalny kodeks postępowania”, „Politykę Santander Bank Polska dotyczącą zrównoważonego rozwoju”,
„Politykę Santander Bank Polska dotyczącą przestrzegania praw człowieka”, „Politykę szacunek i godność”. Jesteśmy również sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz aktywnym uczestnikiem programu „Standard Etyki w Polsce”, organizowanego przez UN Global Compact. Działająca w jego ramach Koalicja Rzeczników Etyki odpowiada m.in. za opracowanie Standardu Minimum Programu Etycznego, dzięki któremu firmy mniej dojrzałe w kwestiach etycznych otrzymują przewodnik oraz zestaw gotowych do wdrożenia działań.
Wyróżnienia zdobyte w tym roku przez Bank potwierdzają, że przyjęta strategia bankowości odpowiedzialnej (#ResponsibleBanking) stanowi jeden z kluczowych filarów rozwoju banku, wyznaczając jednocześnie nowe standardy rynkowe.