Santander Bank Polska – bank otwarty na potrzeby osób niesłyszących

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4 - Dobra jakość edukacji
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności

Według najnowszego raportu Rzecznika Praw Obywatelskich, dla osób z niepełnosprawnością słuchu w Polsce najczęściej wyzwaniem jest korzystanie z usług w miejscach publicznych, ponieważ nie zawsze dostępne jest tłumaczenie*. W tym tygodniu obchodzimy Międzynarodowy Tydzień Głuchych, podczas którego szczególnie warto pomyśleć o wyzwaniach, z jakimi mierzy się ta grupa każdego dnia.

Santander Bank Polska systematycznie rozwija program Obsługa bez barier przez wprowadzanie rozwiązań dostosowanych do potrzeb różnych grup klientów, w tym także osób niesłyszących i słabosłyszących.

Każdego dnia dbamy o dostępność rozwiązań dla naszych klientów z różnymi potrzebami. Przyświeca nam idea inkluzywnej bankowości, która dba o rozwiązania uniwersalne, adresujące oczekiwania różnych grup odbiorców, m.in. dlatego od 2014 r. osobom niesłyszącym oferujemy połączenie online z doradcą, który posługuje się Polskim Językiem Migowym

Marta Walaszczyk-Szymańska

odpowiedzialna za program Obsługa bez barier w Santander Bank Polska

Z obsługi w Polskim Języku Migowym można skorzystać w łatwy sposób w każdym oddziale, a także w kanałach online – za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej w opcji „Kontakt” oraz na stronie internetowej banku w zakładce „Pomoc i kontakt”.

Ważnym udogodnieniem jest sieć oddziałów bez barier, wśród których  znajdują się placówki z przenośnymi pętlami indukcyjnymi. To system dźwiękowy dla osób z aparatami słuchowymi, poprawiający komfort rozmowy osób słabosłyszących. W oddziałach na klientów czekają również odpowiednio przeszkoleni i przygotowani doradcy oraz stanowiska z „Pierwszeństwem obsługi”

Dla osób niewidomych bank rozwija sieć bankomatów z udogodnieniami – obecnie zdecydowana  większość naszych bankomatów, bo ponad  1500, jest wyposażona w przynajmniej jedno udogodnienie dla osób z indywidualnymi potrzebami.

By być jeszcze bardziej dostępnym dla klientów z różnymi potrzebami, bank przygotował filmy reklamowe, które są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących oraz osób niewidomych. Można je obejrzeć na bankowym kanale YouTube oraz stronie programu Obsługa bez barier: www.santander.pl/obb w zakładce Dostępna komunikacja.

Z okazji Tygodnia Osób Niesłyszących bank zaplanował również akcję edukacyjną skierowaną do swoich do pracowników. 23 września w Światowym Dniu Języków Migowych odbywają się m.in. warsztat nauki podstaw języka migowego oraz spotkanie z ekspertami zewnętrznymi przybliżające perspektywy i potrzeby osób niesłyszących.

Santander Bank Polska swoją strategię realizuje w zgodzie z Principles for Responsible Banking (PRB). Ten zbiór zasad odpowiedzialnej bankowości powstał we współpracy globalnych instytucji finansowych i ONZ.