Jak mówić, by nie wykluczać? Rusza IV edycja Akademii Dostępności

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4 - Dobra jakość edukacji
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
Cel 17 - Partnerstwa na rzecz celów

Już 22 maja zapraszamy wspólnie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie na Akademię Dostępności Santander Bank Polska. To unikatowy cykl spotkań o budowaniu dostępności i włączaniu społecznym. Kolejna edycja koncentruje się na języku – narzędziu, które może łączyć, ale i wykluczać. Uczestnicy wydarzenia porozmawiają o tym, jak mówić i pisać, żeby nikt nie czuł się pominięty ani wykluczony.

Akademia Dostępności Santander Bank Polska to inicjatywa realizowana od marca 2024 roku. Łączy środowiska akademickie, biznesowe i pozarządowe, tworząc przestrzeń do wymiany doświadczeń i rozmowy o  dostępnych rozwiązaniach. Dotychczasowe spotkania poruszały m.in. tematykę dostępności cyfrowej oraz najlepszych praktyk z obszaru dostępności dla osób Głuchych i niedosłyszących.

Akademia Dostępności to przestrzeń wymiany doświadczeń i rozmowy o tym, jak budować bardziej otwarte i włączające środowisko, zarówno w organizacjach, jak i w codziennych relacjach. Najbliższe spotkanie poświęcone językowi inkluzywnemu ma szczególne znaczenie, ponieważ pokazuje, jak wielką rolę odgrywają słowa w tworzeniu świata bez barier.

Marta Walaszczyk-Szymańska

menadżerka programu Obsługa Bez Barier

Jak pokazują najnowsze badania przeprowadzone przez Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim*, kampanie marketingowe pozbawione stereotypów i autentycznie odzwierciedlające różnorodność odbiorców przekładają się na konkretne efekty biznesowe. Analiza blisko 400 marek z 58 krajów wykazała, że takie podejście zwiększa sprzedaż o 5 proc. w krótkim i aż o 16 proc. w długim okresie. Dodatkowo wzmacnia lojalność klientów (wzrost o 15 proc.) i ponad 60-procentowo podnosi prawdopodobieństwo, że marka zostanie wybrana jako pierwsza.

W ramach IV edycji głos zabiorą eksperci nie tylko z Santander Bank Polska, ale również z Uniwersytetu Warszawskiego, Związku Banków Polskich, IKEA Retail, Fundacji SYNAPSIS, Fundacji Polska Bez Barier. W programie zaplanowano zarówno przegląd dobrych praktyk, jak i konkretne przykłady wdrażania języka prostego i inkluzywnego w działaniach organizacji – od aplikacji mobilnych, przez projektowanie treści, po komunikację międzypokoleniową i kampanie społeczne.

Pełny program wydarzenia oraz szczegóły dotyczące zapisów