Santander Bank Polska „Najlepszym Bankiem w Polsce” wg. Euromoney

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 5 - Równość płci
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu

Santander Bank Polska zdobył nagrodę „Najlepszy Bank w Polsce” w tegorocznej edycji konkursu Awards for Excellence organizowanego przez magazyn Euromoney.

Bank został doceniony za najwyższy poziom produktów i usług oraz innowacyjne podejście do rozwiązań oferowanych klientom. W obliczu pełnego wyzwań dla sektora bankowego roku 2022 i trudnej sytuacji makroekonomicznej, bank z sukcesem dbał o jakość swojej obsługi i wywiązywał się z zobowiązań wobec interesariuszy. Jednocześnie bank został doceniony za duże zaangażowanie społeczne, w tym pomoc uchodźcom z Ukrainy po wybuchu wojny w tym kraju.

Nasz cel był i zawsze będzie jasny – pomagać Klientom realizować ich plany i marzenia. Cieszę się, że wysiłek banku został dostrzeżony i doceniony przez sektor finansowy, także na poziomie międzynarodowym. Tytuł „Best Bank in Poland” Euromoney jest tego najlepszym dowodem i motywacją do dalszego działania w trosce o naszych klientów i pracowników.

Michał Gajewski

CEO Santander Bank Polska

Jury konkursu wysoko oceniło rozwiązania, które ułatwiają klientom banku codzienne prowadzenie biznesu, zwłaszcza w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej. W minionym roku bank wprowadził takie rozwiązania jak np. kredyt ze stałym oprocentowaniem dla jednoosobowych działalności gospodarczych, terminal softPOS, czy pierwszy w branży leasingowej podpis biometryczny w Santander Leasing oraz Multisalon24. Uwagę zwróciły też usługi online jak np. eKsięgowość, szybkie procesy kredytowe i możliwość uzyskania finansowania w kanałach zdalnych. Doceniona została również kampania edukacyjna „MOCne w Biznesie”. Projekt był poświęcony inspirowaniu i pomaganiu MŚP we wzmacnianiu pozycji ich liderek, tworząc i wspierając rozwój sieci biznesowej między nimi. W minionym roku Santander Bank Polska upraszczał również język komunikacji z klientami, w tym m.in. w umowie ramowej dla klientów korporacyjnych.

Jednocześnie, Santander po raz pierwszy otrzymał trzy globalne nagrody w konkursie Euromoney Awards for Excellence 2023: „Najlepszy bank na świecie dla MŚP”; „Najlepszy bank na świecie w zakresie inkluzywnej bankowości” i „Najlepszy bank na świecie dla rynków wschodzących”.

Po raz trzeci w ciągu sześciu lat Santander został uznany za „Najlepszy bank na świecie dla MŚP” i trzeci rok z rzędu za „Najlepszy bank na świecie w zakresie inkluzywnej bankowości”. W przypadku nagrody dla MŚP, magazyn docenił, w jaki sposób Santander „łączy doradztwo i produkty, by dynamicznie wspierać rozwój klientów i ich firm” oraz „buduje z nimi tym samym długotrwałe relacje oferując zarówno wsparcie finansowe jak i niefinansowe”.

W wymiarze regionalnym, oprócz nagrody dla „Najlepszego Banku w Polsce” Santander zdobył też tytuł „Najlepszego Banku” w Portugalii, Chile, Argentynie, Meksyku i Urugwaju. Wśród innych zdobytych przez Santander nagród, w tegorocznej edycji „Awards for Excellence”, znalazły się też: „Najlepszy Bank dla MŚP w Europie Zachodniej”, „Najlepszy bank w Ameryce Łacińskiej” oraz “Najlepszy Bank dla Wealth Management w Ameryce Łacińskiej”.

Euromoney Awards for Excellence to prestiżowe nagrody w sektorze bankowym. Przyznawane są przez Euromoney, międzynarodowy magazyn branżowy. Nagrody rozdano po raz pierwszy w 1992 roku i były pierwszymi tego typu, w globalnym sektorze bankowym. W tegorocznej edycji konkursu jury oceniało ofertę dla klienta, innowacyjność oraz propozycję produktową, a także szybkość reakcji na potrzeby klientów, wpływ i wyniki sprzedaży.