Santander Bank Polska partnerem raportu „Zrównoważony ślad cyfrowy. Odpowiedzialność przyszłości”

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4 - Dobra jakość edukacji
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
Cel 17 - Partnerstwa na rzecz celów

Najnowsza publikacja prezentuje wyniki badań na temat oddziaływania wysokich technologii na relacje między ludźmi oraz na środowisko. Dodatkowo jest próbą odpowiedzi na pytania jakie są oczekiwania społeczne i działania firm w tym obszarze. Raport powstał w wyniku współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a partnerzy publikacji to Santander Bank Polska i Orange Polska.

Pierwsze z badań zaprezentowanych w raporcie zostało przeprowadzone wśród konsumentów, a drugie w grupie przedsiębiorstw, które zatrudniają ponad 50 osób. Oba dotyczyły kluczowych kwestii związanych ze śladem cyfrowym. Raport zawiera także efekty pracy ekspertek i ekspertów oraz ich komentarze.

Rozwój sztucznej inteligencji niesie za sobą ogromne szanse, ale także zagrożenia. Nasze doświadczenia wskazują jednak, że prawidłowo zaprojektowane rozwiązania AI modelowane wspólnie z klientami (UX-User experience) dają doskonałe rezultaty, które dostarczają obopólnych wartości. Ważne jest także to, że tak przygotowane rozwiązania podlegają ciągłemu monitoringowi i procesowi doskonalenia, co pozwala na elastyczne dopasowanie rozwiązań AI do zmieniającej się rzeczywistości VUCA.

Anna Placzyńska

Menedżer Zespołu Kontroli Zabezpieczeń Kredytowych, Santander Bank Polska

Raport „Zrównoważony ślad cyfrowy. Odpowiedzialność przyszłości” można pobrać tutaj.

Co to jest zrównoważony ślad cyfrowy

Pierwszym celem projektu w 2021r. było wyjaśnienie pojęcia „zrównoważony ślad cyfrowy”. Według zaproponowanej definicji jest to suma pozytywnych i negatywnych wpływów społecznych, środowiskowych i gospodarczych związanych z wykorzystaniem nowych technologii w ramach działalności organizacji, w całym łańcuchu wartości. Ta definicja powstała we współpracy z ekspertkami i ekspertami ze środowisk naukowych i organizacji pozarządowych, a także przedstawicielami firm.

Więcej można znaleźć w raporcie z 2021 r. dostępnym tutaj.