Santander Bank Polska z nagrodą „Lidera Etyki”. Bank znalazł się w gronie 5 najbardziej etycznych firm w Polsce.

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4 - Dobra jakość edukacji
Cel 5 - Równość płci
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności

Nagroda „Lidera Etyki” trafiła do 5 firm, które wyróżniają się standardami etycznymi, poszanowaniem pracowników, partnerów biznesowych i społeczeństwa. Konkurs „Etyczna Firma” organizuje wydawca Pulsu Biznesu –  wydawnictwo Bonnier Polska. W poprzednich edycjach, działania banku także były dostrzegane i wyróżniane tytułem „Etycznej Firmy”.

Regularnie bierzemy udział w konkursie, ponieważ ocenia on działania związane z etyką – a to potwierdza, że nasza strategia zmierza w dobrym kierunku, szczególnie jeśli chodzi o Total Odpowiedzialność. To dla nas także motywacja, aby kontynuować naszą strategię i stale ją udoskonalać. Tym razem zostaliśmy wyróżnieni za wysokie standardy etyczne, dzięki którym zrównoważony rozwój jest częścią naszej działalności. W ten sposób budujemy zaufanie naszych pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczności lokalnych.

Artur Głembocki

członek Zarządu Santander Bank Polska

W uzasadnieniu werdyktu można przeczytać, że bank szczególną wagę przykłada do compliance, efektywnie zarządza zgodnością, przeciwdziała praniu pieniędzy i korupcji. Strategia banku „Pomagamy osiągać więcej” koncentruje się m. in. na rozwoju cyfrowym i odpowiedzialności społecznej. Ponadto podkreślono wysoką jakość raportowania ESG, a także zaangażowanie banku w rozwój lokalnych społeczności i edukację. Przejawia się to m. in. w projektach takich jak „Finansiaki” oraz programach Fundacji Santander, poprzez które wspiera inicjatywy prospołeczne.

O konkursie

Żeby znaleźć się w gronie Etycznych Firm należy spełnić wiele kryteria opracowane przez partnera merytorycznego konkursu — kancelarię PwC Legal. W pierwszym etapie uczestnicy wypełniają szczegółową ankietę. Pytani są w niej o procedury, kodeksy i regulaminy obowiązujące w firmie oraz o podejście do ekologii, o działalność prospołeczną i o szkolenia dla pracowników. Do kolejnego etapu przechodzą te firmy, które przekroczą wymagany próg punktowy.

Drugi etap polega na weryfikacji zgromadzonych informacji. Są one weryfikowane i oceniane na podstawie kryteriów przygotowanych przez ekspertów kancelarii PwC Legal. Pod uwagę brane są m.in. procedury, kodeksy i regulaminy obowiązujące w firmach, kultura organizacyjna nastawiona na promowanie zachowań etycznych, szkolenia dla pracowników oraz podejście do m.in. ekologii i działań społecznych.

Więcej o konkursie TUTAJ.

Źródło zdjęć: Puls Biznesu, fot. Marek Wiśniewski