Santander Bank Polska wdrożył Kodeks ESG dla dostawców
Zgodnie z założeniami swojej strategii bank uwzględnia czynniki ESG w swojej polityce zakupowej i procesie wyboru partnerów. Od wszystkich potencjalnych dostawców, którzy przystąpią do procesu zakupowego, wymaga, aby zapoznali się z Kodeksem. Oznacza to, że każdy kontrahent, który składa bankowi ofertę, potwierdza znajomość jego wymagań spisanych w Kodeksie ESG dla dostawców.
Dlaczego bank wdraża kodeks
Dostawcy i partnerzy biznesowi podczas współpracy z bankiem wpływają na kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ang. environmental, social, governance, ESG). W ramach realizacji kierunku strategicznego Total odpowiedzialność, bank oczekuje od nich, aby przestrzegali określonych standardów w tym zakresie. Normy te wynikają z przepisów prawa, konwencji międzynarodowych, standardów rynkowych i wewnętrznych polityk. Bank Santander oczekuje by dostawcy oraz partnerzy biznesowi wspierali jego cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i podnosili swoje ambicje w tym zakresie. Oznacza to, że bank:
- ocenia poziom ryzyka ESG związany ze współpracą z dostawcami,
- uwzględnia kwestie ESG w kryteriach wyboru ofert w wybranych postępowaniach zakupowych,
- analizuje ryzyko reputacji związane ze współpracą z partnerami biznesowymi,
- szacuje emisje gazów cieplarnianych związane z zakupami,
- od wszystkich kontrahentów, którzy podpisują z nim umowę, wymaga przestrzegania 10 Zasad UN Global Compact.
Co zawiera kodeks
To zestaw standardów, których bank oczekuje od dostawców. Są to m.in.
- poszanowanie prawa,
- zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko (emisje, zanieczyszczenia, zużycie zasobów),
- poszanowanie praw pracowniczych, człowieka czy BHP,
- przestrzeganie standardów etycznych, uczciwej konkurencji,
- ochrona prywatności danych,
- przeciwdziałanie korupcji.