Santander Bank Polska wdrożył Kodeks ESG dla dostawców

Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4 - Dobra jakość edukacji
Cel 5 - Równość płci
Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
Cel 17 - Partnerstwa na rzecz celów

Zgodnie z założeniami swojej strategii bank uwzględnia czynniki ESG w swojej polityce zakupowej i procesie wyboru partnerów. Od wszystkich potencjalnych dostawców, którzy przystąpią do procesu zakupowego, wymaga, aby zapoznali się z Kodeksem. Oznacza to, że każdy kontrahent, który składa bankowi ofertę, potwierdza znajomość jego wymagań spisanych w Kodeksie ESG dla dostawców.

Dlaczego bank wdraża kodeks

Dostawcy i partnerzy biznesowi podczas współpracy z bankiem wpływają na kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ang. environmental, social, governance, ESG). W ramach realizacji kierunku strategicznego Total odpowiedzialność, bank oczekuje od nich, aby przestrzegali określonych standardów w tym zakresie. Normy te wynikają z przepisów prawa, konwencji międzynarodowych, standardów rynkowych i wewnętrznych polityk. Bank Santander oczekuje by dostawcy oraz partnerzy biznesowi wspierali jego cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i podnosili swoje ambicje w tym zakresie. Oznacza to, że bank:

  • ocenia poziom ryzyka ESG związany ze współpracą z dostawcami,
  • uwzględnia kwestie ESG w kryteriach wyboru ofert w wybranych postępowaniach zakupowych,
  • analizuje ryzyko reputacji związane ze współpracą z partnerami biznesowymi,
  • szacuje emisje gazów cieplarnianych związane z zakupami,
  • od wszystkich kontrahentów, którzy podpisują z nim umowę, wymaga przestrzegania 10 Zasad UN Global Compact.

Co zawiera kodeks

To zestaw standardów, których bank oczekuje od dostawców. Są to m.in.

  • poszanowanie prawa,
  • zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko (emisje, zanieczyszczenia, zużycie zasobów),
  • poszanowanie praw pracowniczych, człowieka czy BHP,
  • przestrzeganie standardów etycznych, uczciwej konkurencji,
  • ochrona prywatności danych,
  • przeciwdziałanie korupcji.