Nowa kampania promująca cyberbezpieczeństwo

Rusza nowa kampania Santander Bank Polska, która w nietypowy sposób promuje zasady cyberbezpieczeństwa. Do realizacji kampanii „Bajki dla dorosłych” wykorzystano motywy prawdziwych oszustw, których ofiarami padali użytkownicy internetu. Na ich podstawie powstały bajki dla dorosłych, w które nie należy wierzyć.

Autorami bajek są popularni pisarze: Janina Bąk, Wojciech Chmielarz i Jakub Szamałek. Ich twórczość przełożono na trzy krótkie filmy, które opowiadają o tym jak dobrze „skrojona”, bajkowa historia może uśpić naszą czujność w internecie i do jakich konsekwencji to prowadzi.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy spora część naszego życia przeniosła się do rzeczywistości wirtualnej. To tu coraz częściej kupujemy, uczymy się, przeprowadzamy spotkania biznesowe, nawiązujemy relacje z innymi ludźmi. Iść za tym powinien wzrost wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa, a badania pokazują, że wciąż jest zbyt duży odsetek osób, które dają się nabrać na „bajki w internecie” i tracą przez to m.in. oszczędności swojego życia. Nieustannie edukujemy naszych klientów jak zapobiegać cyberatakom i próbom przejęcia danych, a tej jesieni zdecydowaliśmy się wzmocnić dotychczasowy przekaz w kampanii edukacyjnej, która w niespotykany dotąd sposób opowie o bezpieczeństwie w sieci i podczas rozmów telefonicznych

Artur Sikora

CMO w Santander Bank Polska

Działania promocyjne obejmują m.in. Internet oraz radio. Towarzyszyć im będą działania social media oraz content marketingowe, a także promocje w oddziałach banku.

Za koncept strategiczno-kreatywny „Bajek dla dorosłych” w komunikacji marki Santander odpowiada agencja Follow Agency, za realizację spotu odpowiada dom produkcyjny Shootme Warsaw, za postprodukcję Platige Image, a za zakup mediów – Follow Agency oraz dom mediowy Starcom.

Wszystkie 3 bajki można obejrzeć na stronie: Santander.pl/bajki.