Aż 9 nagród dla Santander Bank Polska w konkursie „Instytucja Roku”

Santander Bank Polska zwyciężył w kategorii głównej „Najlepszy bank w Polsce”. Na wynik złożyły się punkty za miejsca zajęte w kategoriach: Najlepsza obsługa w placówce, Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych, Najlepsza obsługa hipoteczna, Najlepsza bankowość internetowa, Najlepsza bankowość mobilna, Najlepszy proces otwarcia konta w kanałach zdalnych, Najlepszy bank dla firm.

Potrzeby i wymagania klientów motywują Santander Bank Polska do ciągłego rozwoju, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań i upraszczania codziennego bankowania. Realizacja obietnicy „Bank jaki chcesz”, oznacza, że skupiamy się na wspieraniu klientów w osiąganiu codziennych sukcesów. Dużą wagę przykładamy do podwyższania standardów jakości obsługi klienta, upraszczania procedur i języka komunikacji.

Te nagrody, przyznane za pracę jaką Santander Bank Polska wykonał w 2019 roku są dla nas bardzo ważne i budujące. Mamy jednak świadomość, że prawdziwy test naszych standardów jakości, naszej roli jako banku wspierającego klientów, dzieje się właśnie tu i teraz. Jednym z najważniejszych zadań dla nas jest zabezpieczenie interesów naszych najważniejszych interesariuszy – klientów, pracowników, dostawców i społeczności lokalnych – w tym trudnym okresie i zapewnienie im jak najlepszych relacji z bankiem. Wiem, że jako instytucja odpowiedzialna społecznie sprostamy temu wyzwaniu.

powiedział Michał Gajewski,

Prezes Zarządu Santander Bank Polska

Bank od początku epidemii aktywnie włączył się w przygotowanie rozwiązań dla klientów – odroczenie spłaty rat kapitałowych, automatyczne przedłużenie zapadających kredytów w rachunkach bieżących dla MŚP. Ponadto Bank do 100 zł zwiększył limit transakcji zbliżeniowych bez PIN. Dla małych i średnich firm dodatkowo wprowadzono zwolnienie z wybranych prowizji kredytowych oraz – po spełnieniu warunków – z opłaty za Firmowe Konto Godne Polecenia. Dla klientów jest też dostępne zabezpieczanie spłaty kredytu gwarancją de minimis BGK do 80%. Przedłużono również bezpłatne korzystanie z terminala w Programie Polska Bezgotówkowa, terminal można też zamówić zdalnie. Przedsiębiorcom umożliwiliśmy darmowe konsultacje dotyczące „tarczy antykryzysowej”, rozliczeń z ZUS.

Bank dzieli się również z potrzebującymi – 2 mln złotych trafiło do 8 szpitali na zakup sprzętu niezbędnego w walce z pandemią, trwa także powszechna zbiórka, w której Santander Bank Polska podwoi wpłacane kwoty do 2 mln zł.

Eksperci firmy Moje Bankowanie w każdym kwartale ubiegłego roku odwiedzali oddziały banków, badali ofertę dla klientów indywidualnych, oceniali dostępne formy kontaktu oraz bankowość internetową i mobilną. Zbadano również obsługę klienta firmowego wraz z otwarciem rachunku, zdalny proces otwarcia konta dla klienta indywidualnego oraz obsługę hipoteczną. Szczególnie ważna była jakość obsługi, dostępność doradców, oferta i sposób jej prezentacji. Nagrodę Instytucja Roku w każdej z kategorii otrzymał bank, który uzyskał wynik min. 80%.

Doskonalimy jakość obsługi i produktów, aby zapewnić klientom najlepsze doświadczenie współpracy z nami. Projektujemy, testujemy i wdrażamy rozwiązania na podstawie głosu klienta. W obecnej sytuacji staramy się, aby zapewnić klientom jak najlepsze wsparcie.

mówi Arkadiusz Przybył,

Wiceprezes Santander Bank Polska

W trakcie 5. edycji projektu „Instytucja Roku” bank otrzymał nagrody aż w 9 kategoriach:

  1. Najlepszy bank w Polsce – nagroda główna
  2. Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych
  3. Najlepsza obsługa w placówce
  4. Najlepsza obsługa hipoteczna
  5. Najlepszy bank dla firm
  6. Najlepszy zdalny proces otwarcia konta
  7. Społeczny wymiar biznesu
  8. Osobowość roku
  9. Najlepsze biuro prasowe

Mocno angażujemy się w działania społeczne. W tej edycji konkursu wyróżniony został program „Wolontariat jaki chcę”, koordynowany przez Fundację Santander.

Dzięki e-platformie dla wolontariuszy zainteresowanie działaniami charytatywnymi wśród pracowników naszego banku znacznie wzrosło. Aktywnie działa już ponad 2000 ochotników w całym kraju. W zeszłym roku zrealizowaliśmy 200 inicjatyw i te liczby wciąż rosną.

dodaje Marzena Atkielska,

prezes Fundacji Santander Bank Polska

Tytuł osobowości roku trafił do Elżbiety Krauze – Dyrektor Departamentu Doskonalenia Doświadczenia Klienta w Sieci Dystrybucji. W konkursie wysoko ocenione zostały również działania biura prasowego Santander Bank Polska.

Instytucja Roku to projekt realizowany przez firmę Moje Bankowanie, która ocenia banki oraz towarzystwa ubezpieczeniowe działające na polskim rynku. Celem rankingu jest promowanie i wyróżnianie firm, które zapewniają przyjazne rozwiązania z myślą o klientach.