Karty z blind notch oraz inne rozwiązania dla osób słabowidzących i niewidomych

Santander Bank Polska dba o dostępność dla osób z indywidualnymi potrzebami i tworzy inkluzywne rozwiązania. W lipcu br., jako pierwszy bank w Polsce, wprowadził karty płatnicze z blind notch.

Blind notch to specjalne wycięcia na karcie, które ułatwiają osobom słabowidzącym i niewidomym korzystanie z niej, np. podczas wypłaty z bankomatu. Ponadto karty Santander Bank Polska – debetowe i kredytowe – mają kontrastową kolorystykę oraz wypukłość oznaczającą awers. Ich projekt był opiniowany przez niewidomych i słabowidzących ekspertów dostępności z Utilitia.

Dzięki wcięciu blind notch zlokalizowanemu z lewej strony krótszej krawędzi karty osoba niewidoma znacznie łatwiej wybierze ją z portfela i umieści prawidłową stroną w bankomacie. Ponadto zastosowanie kontrastowych kolorów – innego dla każdego rodzaju karty – jest niezwykle pomocne dla osób słabowidzących. To zaskakujące, że tak niewielka i pomysłowa modyfikacja wyglądu karty może tak bardzo ułatwić korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnością wzroku

Mikołaj Rotnicki

Utilitia

Także w tym roku Santander Bank Polska otworzył pilotażowy oddział we Wrocławiu, w którym zastosowany został m.in. tyflograficzny plan oddziału z oznakowaniem w alfabecie Braille’a, ścieżki dotykowe oraz system nawigacji przestrzennej Totupoint.

Obsługa bez barier

Santander Bank Polska rozwija dostępność produktów i usług we wszystkich kanałach obsługi. Sieć placówek bez barier architektonicznych liczy 164 oddziały. Doradcy klienta są przygotowani do udzielania wsparcia również osobom, które nie mogą pisać lub czytać. W banku wprowadzono rozwiązania umożliwiające sprawną i komfortową realizację procesów obsługi m.in. ramki ułatwiające składanie podpisów na dokumentach czy poświadczanie woli klienta, a także mini lupy.

Klienci z indywidualnymi potrzebami mogą korzystać także z bankomatów z udogodnieniami – 90% z ponad 1500 bankomatów banku posiada co najmniej jedno udogodnienie w postaci m.in.: udźwiękowienia, możliwości przełączenia w tryb wysokiego kontrastu, wygaszenia ekranu czy oznaczenia w alfabecie Braille’a

Serwisy zdalne Santander internet i Santander mobile są systematycznie audytowane pod kątem dostępności dla klientów z niepełnosprawnościami. Zastosowane zostało w nich m.in. logowanie do aplikacji przez Face ID i Touch ID czy identyfikacja głosowa podczas kontaktu z Contact Center Banku.

Więcej o inkluzywnych rozwiązaniach na www.santander.pl/obb