#trashchallenge dotarł do Santander Bank Polska S.A.

W 2009 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło dzień 22 kwietnia Międzynarodowym Dniem Matki Ziemi.

Głównym celem tytułowego święta jest promowanie wartości proekologicznych, takich jak segregacja odpadów, oszczędzanie energii czy zbieranie śmieci. W wielu miejscach z okazji tego dnia prowadzone są akcje porządkowe. W takie działania wpisuje się #trashchallenge, „wyzwanie śmieciowe”, które zyskało popularność na całym świecie, zachęcając wszystkich do oczyszczenia zaśmieconych obszarów swoich lokalnych społeczności i dzielenia się zdjęciami „przed” i „po” sprzątaniu w mediach społecznościowych. Hashtag #trashchallenge zrodził tysiące postów na Instagramie, Facebooku, Twitterze, Reddicie i wielu innych kanałach w Internecie.

Cała akcja rozpoczęła się od zdjęcia na serwisie Reddit, które opublikował jeden z użytkowników, pisząc: Oto nowe wyzwanie dla wszystkich znudzonych dzieciaków. Zrób zdjęcie miejsca, które wymaga posprzątania, potem zrób kolejne, gdy już zrobiłeś z tym porządek. A potem opublikuj.

8 kwietnia #trashchallenge dotarł również do Santander Bank Polska. Z okazji zbliżającego się Dnia Matki Ziemi dołączyliśmy do wyzwania #trashchallenge, kilkunastu pracowników Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu odeszło od komputerów i wyszło na zewnątrz.

Wyposażeni w rękawice i worki, wspólnie z dziećmi posprzątali okolice Polany Opaleń – pięknego miejsca rekreacyjno-piknikowego w obrębie Puszczy Kampinoskiej. Polana położona jest niedaleko Warszawy i jest jednym z najrozleglejszych i najładniejszych miejsc tego typu w Kampinosie.

Na powierzchni 20 ha zebrali 3,5 metra sześciennego śmieci, wśród których były m.in. puszki, baniaki, butelki, żarówki, opony, folie, papiery itp. Poprzez udział w #trashchallenge chcemy zwrócić uwagę na problemy dotyczące zanieczyszczenia środowiska i konieczności dbania o nasza planetę po to, aby uczynić ją zdrowszą i czystszą.

Akcja sprzątania śmieci jest kolejnym, w tym roku, działaniem wpisującym się w naszą strategię odpowiedzialnej bankowości #ResponsibleBanking, która jest bardzo ważnym elementem rozwoju banku.

30 marca 2019 r. już po raz 10 wzięliśmy udział w „Godzinie dla Ziemi WWF”. Tego dnia o godzinie 20:30 na godzinę zgasły neony reklamowe w naszych lokalizacjach centralnych:
ο Warszawa Atrium I
ο Poznań PFC na pl. Andersa
ο Wrocław Robotnicza 11 i Strzegomska 8/10

Wyłączenie światła było symboliczne i oznaczało, że:
ο interesuje nas przyszłość,
ο troszczymy się o pokolenia naszych wnuków i prawnuków, które mogą stanąć wobec braku czystej wody, w obliczu głodu, które – być może – nie zobaczą już tych pięknych, naturalnych krajobrazów i niezwykłych gatunków.

Ten, kto wyłącza światło, przyłącza się do apelu, by skończyć z rabunkową gospodarką zasobami na rzecz zmiany codziennych przyzwyczajeń.

Idea „Godziny dla Ziemi WWF” jest bardzo prosta: „wyłącz światło – włącz działanie” dla jedynej planety we wszechświecie, jaką znamy, która daje nam, ludziom, życie. Jak działać na co dzień:

wyłączaj niewykorzystywane światło (zarówno w domu, jak i w pracy)

jedz i pij z naczyń wielokrotnego użytku (zrezygnuj z plastiku jednorazowego użytku)

oddawaj elektrośmieci do punktów, gdzie rzadkie metale i inne cenne surowce będą mogły być wykorzystane ponownie

idź na zakupy z koszykiem czy torbą wielokrotnego użytku

zainwestuj w nowoczesne, energooszczędne formy ogrzewania

Grupa Santander, w tym Santander Bank Polska S.A., przyczynia się do realizacji globalnego celu, jakim jest walka ze zmianami klimatu, a udział w tym wydarzeniu tylko podkreśla zaangażowanie w tak ważny dla każdego temat, jakim jest ochrona środowiska naturalnego.