Corporate Social Responsibility Report 2019
No notes
Empty basket
Print
Delete

Zielona edukacja

Eko-piątki

Aby podnieść świadomość pracowników w kwestiach środowiskowych, bank przygotował cykl edukacyjny „Eko-piątki”. W wewnętrznym intranecie publikowane były materiały przygotowane we współpracy z ekspertami z UNEP/GRID-Warszawa. Tematyka artykułów dotyczyła postaw proekologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem problemu plastiku w środowisku (tematu przewodniego kampanii „Zielona wstążka” 2018 r., której bank był partnerem).

Po zakończeniu publikacji artykułów przeprowadzony został konkurs dla pracowników „Zero plastiku”:

  • 84 pracowników,
  • ok. 100 pomysłów na to, w jaki sposób można ograniczyć użycie plastiku w pracy i w domu.

Głównymi pomysłami wskazywanymi przez pracowników była rezygnacja z jednorazowych plastikowych butelek z wodą i plastikowych kubków. Pomysły te znalazły odzwierciedlenie w naszej strategii „no plastic”, czyli stopniowej eliminacji jednorazowych produktów z plastiku najpierw w centralach, a w kolejnych krokach, również we wszystkich oddziałach.

Green Power Hackathon

  • Prowadząc działania edukacyjne z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca 2019), bank nie zapomniał o młodzieży. W Dniu Dziecka odbył się Green Power Hackaton. Zanikanie gatunków i zmniejszenie bioróżnorodności, zła jakość powietrza, ograniczone zasoby energii, zaśmiecone lądy i oceany, niszczenie ekosystemów – to niektóre z tematów poruszanych podczas wydarzenia zorganizowanego przez Santander Bank Polska we współpracy z Fundacją „Pierwsze Miejsca są Zawsze Wolne” oraz Fundacją Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego. Celem warsztatów, było pobudzenie kreatywności dzieci i wypracowanie pomysłów na innowacyjne rozwiązania technologiczne, biznesowe lub społeczne, odpowiadające na problemy ekologiczne współczesnego świata.