Zielona edukacja
Eko-piątki
Aby podnieść świadomość pracowników w kwestiach środowiskowych, bank przygotował cykl edukacyjny „Eko-piątki”. W wewnętrznym intranecie publikowane były materiały przygotowane we współpracy z ekspertami z UNEP/GRID-Warszawa. Tematyka artykułów dotyczyła postaw proekologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem problemu plastiku w środowisku (tematu przewodniego kampanii „Zielona wstążka” 2018 r., której bank był partnerem).
Po zakończeniu publikacji artykułów przeprowadzony został konkurs dla pracowników „Zero plastiku”:
- 84 pracowników,
- ok. 100 pomysłów na to, w jaki sposób można ograniczyć użycie plastiku w pracy i w domu.
Głównymi pomysłami wskazywanymi przez pracowników była rezygnacja z jednorazowych plastikowych butelek z wodą i plastikowych kubków. Pomysły te znalazły odzwierciedlenie w naszej strategii „no plastic”, czyli stopniowej eliminacji jednorazowych produktów z plastiku najpierw w centralach, a w kolejnych krokach, również we wszystkich oddziałach.