2018 to był dla nas rok zmian
Rok 2018 był dla Santander Bank Polska czasem intensywnych zmian związanych m.in. z rebrandingiem oraz przejęciem wydzielonej części Deutsche Bank Polska S.A.
-
[102-10]
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury, formy własności lub łańcucha wartości
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury, formy własności lub łańcucha wartości
Go to indicator list
Fuzja z wydzieloną częścią DB Polska i rebranding
• Podpisana umowa transakcyjna z Deutsche Bank AG dotycząca nabycia wydzielonej części Deutsche Bank Polska S.A. i 100% akcji DB Securities S.A
7 września 2018
• W Krajowym Rejestrze Sądowym została wpisana zmiana marki firmy z BZ WBK S.A. na Santander Bank Polska S.A.
Od 7 września 2018
• Wprowadzono nowe logo, wspólne dla wszystkich krajów, w których działa Grupa Santander.
• Nasze nazwy noszą też spółki zależne i stowarzyszone z Grupy Kapitałowej Banku posługujące się wcześniej skrótem „BZ WBK”.
• Zmiana siedziby rejestrowej banku z Wrocławia na Warszawę (al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa).
9 listopada 2018
• Rejestracja podwyższenia kapitału zakładowego
• Santander Bank Polska S.A. przejął bankowość detaliczną, <span lang=”en”private banking, bankowość biznesową (obsługa małych i średnich przedsiębiorstw) oraz DB Securities S.A. (obecnie Santander Securities S.A.)*
*Transakcja nie objęła Bankowości Inwestycyjnej i Korporacyjnej oraz Globalnej Bankowości Transakcyjnej, a także portfela walutowych produktów kredytowych zabezpieczonych hipoteką, które nadal obsługiwane są przez Deutsche Bank Polska S.A.
Po raz pierwszy na polskim rynku bankowym włączenie prawne, operacyjne i zmiana oznaczenia placówek odbyły się w jeden weekend. W ciągu 72 godzin bank przeprowadził migrację danych prawie 400 tys. klientów i ich produktów do systemów Santander Bank Polska oraz zmianę oznakowania 113 oddziałów. W projekt połączenia zaangażowanych było ponad 1900 osób z obu organizacji. Do banku dołączyło 2200 osób, w tym 1700 pracowników. Dzięki transakcji Santander Bank Polska umocnił pozycję jednej z największych instytucji finansowych w Polsce.
Proces integracji zrealizowano tak, aby Santander Bank Polska działał w pełni efektywnie i bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla klientów. Przejęci klienci Deutsche Bank Polska zachowali dotychczasowe numery rachunków bankowych i warunki finansowe obsługi bankowej. W dniu włączenia otrzymali pełen dostęp do oferty produktów i usług Santander Bank Polska, w tym nowoczesne rozwiązania w zakresie bankowości internetowej oraz mobilnej. Od tego momentu bank funkcjonuje w oparciu o jednolity model biznesowy, wykorzystujący elementy modelu przejmowanej działalności oraz silne kompetencje Deutsche Bank Polska w obszarze bankowości prywatnej, obsłudze klienta zamożnego, współpracy z zewnętrznymi kanałami dystrybucji i oferty kredytowej kierowanej do wybranych segmentów rynku.
Przejęcie wydzielonej części Deutsche Bank Polska, z portfelem kredytowym w wysokości 18,8 mld zł. i depozytami klientów o wartości 13,0 mld zł., umocniło pozycję rynkową Santander Bank Polska, przyniosło synergie i oszczędności oraz wzbogaciło organizację.
-
18,8
-
13
Przejęcie wydzielonej części Deutsche Bank Polska – podstawowe korzyści biznesowe i operacyjne:
- wzbogacenie oferty produktowej,
- zwiększenie bazy klientów i wolumenu biznesu banku,
- rozwój sieci sprzedaży,
- poprawa efektywności operacyjnej dzięki wykorzystaniu potencjału, wdrożeniu najlepszych praktyk banku przejmującego oraz realizacji korzyści skali,
- wysoki wzrost wartości przy ograniczonym wpływie na współczynniki kapitałowe.
Korzyści dla dotychczasowych klientów Deutsche Bank Polska | Korzyści dla dotychczasowych klientów Santander Bank Polska |
---|---|
Dostęp do:
|
Możliwość korzystania z:
|
Rebranding
Od 7 września 2018 roku Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska. Było to związane z rozwojem banku w strukturach Grupy Santander. Zmiana marki była idealną okazją do wzmocnienia pozycji rynkowej oraz polepszenia komunikacji na temat postępów w transformacji cyfrowej. Pojawiły się nowe rozwiązania, które sprawiły, że klienci jeszcze łatwiej i bardziej efektywnie mogą zarządzać finansami osobistymi oraz rozwijać własne firmy.
Co istotne, rebranding nie pociągał za sobą konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez klientów. Nie było potrzeby podpisywania żadnych aneksów, w mocy pozostały aktualne wówczas umowy, numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN.
Plany na 2019 rok:
Rebranding w liczbach:
-
673
-
1730
-
29
-
140
-
1837
Włączenie w 72 godziny:
-
1900
-
1700
-
400
-
60
Rebranding był dla nas naturalnym, kolejnym krokiem po 8 latach naszej obecności w Grupie Santander oraz efektem realizacji globalnego projektu unowocześnienia marki we wszystkich krajach Grupy. Razem wzmacniamy silną pozycję naszej marki i dążymy do kreowania innowacyjnych trendów na rynku finansowym. Mamy ambicję być globalną platformą usługową oraz technologiczną i efektywnie konkurować na szeroko zdefiniowanym rynku.