- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Interesariusze Santander Bank Polska
GRI:
-
[102-40]
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą
Przejdź do listy GRI -
[102-42 ]
Podstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizację
Podstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizację
Przejdź do listy GRI -
[102-43]
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy
Przejdź do listy GRI -
[102-44]
Kluczowe tematy i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji
Kluczowe tematy i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji
Przejdź do listy GRI
Wciąż się rozwijamy utrzymując pozycję w ścisłej czołówce polskiej bankowości. Bierzemy udział w kształtowaniu naszej branży m.in. wspierając procesy konsolidacyjne. Możemy pochwalić się pozytywnymi wynikami finansowymi, dzięki skutecznej realizacji przyjętej przez nas strategii biznesowej, ale równie istotne są dla nas nasza rola społeczna i sposób, w jaki chcemy wzmacniać kapitał obywatelski Polski.
W naszych działaniach cenimy, w sposób szczególny, możliwość budowania trwałych relacji i korzystanie z różnorodnych metod dialogu z naszymi interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem. Mapa interesariuszy jest dla nas jednym z ważnych narzędzi zarządzania rolą społeczną i biznesową, a usystematyzowane podejście do dialogu z interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem jednym ze źródeł naszych planów i metod ich realizacji.
Aktywnie i przy wykorzystaniu wielu kanałów, komunikujemy się z naszymi partnerami społecznymi i biznesowymi. Uważnie słuchamy ich opinii o nas i cenimy rekomendacje działań na przyszłość.
GRI:
-
[102-40]
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą
Przejdź do listy GRI
Mapa interesariuszy Santander Bank Polska
Klienci
indywidualni
Kanały komunikacji:
- placówki bankowe
- strona WWW i inne kanały internetowe (blog banku, Facebook, Twitter, LinkedIn, Bank Pomysłów)
- badania satysfakcji klientów
- spotkania, konferencje i szkolenia
- doradca online
- czat wideo
- formularz internetowy
Klienci
biznesowi
Kanały komunikacji:
- bankierzy i doradcy klienta
- Centra Bankowości Korporacyjnej
- konferencje
- Centrum Obsługi Biznesu
- wirtualne misje handlowe
- badania opinii i satysfakcji
- doradca online
Pracownicy
Kanały komunikacji:
- badania opinii pracowników
- intranet
- wewnętrzne czasopismo banku
- biuletyny, newslettery, mailingi
- spotkania z najwyższą kadrą zarządzającą
- spotkania integracyjne, warsztaty i szkolenia
Dostawcy i partnerzy
biznesowi
Kanały komunikacji:
- bezpośredni kontakt
- konferencje i wydarzenia branżowe
Partnerzy społeczni
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
- sesje dialogu z interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem
- działalność Fundacji Santander Bank Polska
- udział w konferencjach i lokalnych wydarzeniach
- wolontariat pracowniczy
Udziałowcy i środowisko
inwestorskie
Kanały komunikacji:
- kwartalne prezentacje wynikowe (spotkania, konferencje, komunikaty giełdowe i prasowe)
- Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy
Regulatorzy
Kanały komunikacji:
- raporty
- formalna korespondencja
- bieżąca współpraca podczas kontroli nadzorczych
Organizacje branżowe
i zrzeszające biznes
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
Media i opinia
publiczna
Kanały komunikacji:
- konferencje i briefingi prasowe
- wywiady, komentarze ekspertów
- spotkania bezpośrednie
- komunikaty prasowe
- kanały w serwisach społecznościowych
Grupa Santander
Kanały komunikacji:
- raporty
- spotkania i wymiana doświadczeń
Środowisko
naturalne
Kanały komunikacji:
- raporty CSRCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesuCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesu
- raporty do instytucji
- kontakty i współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska
Dialog to fundament dobrych decyzji
Z naszym otoczeniem komunikujemy się otwarcie i po partnersku. Uważamy, że dialog to fundament dobrych decyzji, dlatego wśród licznych form relacji z naszym otoczeniem znaczące miejsce ma formuła paneli interesariuszy prowadzonych w oparciu o wytyczne międzynarodowego standardu AA1000SES.
Pierwszy panel interesariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem przeprowadziliśmy w 2014 roku i systematycznie powtarzamy te wyjątkowe spotkania z przedstawicielami naszych partnerów społecznych i biznesowych.
Zgłaszane wówczas sugestie i uwagi dotyczące działalności banku uwzględniamy w naszej strategii, planach bieżących działań i w procesach raportowania danych niefinansowych.


2014 r. – pierwsza sesja dialogowa Santander Bank Polska poprowadzona wg standardu dialogu z interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem AA1000

7 sesji dialogowych przeprowadziliśmy do 31 grudnia 2017 r.

Nasz ostatni panel interesariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem dotyczył znaczenia „17 Celów Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030 ONZ” dla branży finansowej i roli, jaką w ich realizacji może odegrać nasz bank. W czasie panelu partnerzy społeczni i biznesowi proponowali inicjatywy, dzielili się swoimi opiniami i oczekiwaniami dotyczącymi naszych działań i ich raportowania.