- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Green Power Hackaton
Green Power Hackaton rozpoczął tegoroczny Santander Week. 1 czerwca, w Dniu Dziecka, młodzież w wieku 13-18 lat spotkała się w naszym warszawskim Centrum Relacyjnym, aby udowodnić, że dzieciaki mają moc i tematy ekologiczne są dla nich bardzo ważne.
„Ziemi nie dziedziczymy po naszych rodzicach, pożyczamy ją od naszych dzieci.”

Podczas hackatonu, nad własnymi pomysłami, młodzież pracowała w 4 grupach a przy pracy nad projektami pomagali im dorośli eksperci, wśród których były dwie nasze bankowe wolontariuszki tj. Paulina Wojtyczka i Agnieszka Wątrucka. Wśród uczestników wydarzenia nie zabrakło również dzieci naszych pracowników. Uczestnicy zastanawiali się jakie projekty mogą odpowiedzieć na problemy ekologiczne współczesnego świata. Co mogą zrobić sami dziś, a na jakie tematy już teraz zwracać uwagę starszym pokoleniom.
Na koniec warsztatów młodzież zaprezentowała wypracowane w grupach projekty.

Green Team– zaproponował rozwiązanie „Mniej znaczy więcej”. W codziennych zakupach można korzystać, ze specjalnie przygotowanej torby ekologicznej. Kupujesz rzeczy, w wybranych sklepach/ punktach usługowych, pakujesz je do green worka i dzięki temu płacisz mnie za wybrane produkty.

Global Eco Education– To projekt, budujący społeczność globalnych młodych edukatorów. Na warsztatach, lekcjach, specjalnych filmach i w reklamach, młodzi będą pokazywali, co może zrobić każdy z osobna i jak wiele można zdziałać w grupie. Opowiedzą o prostych rozwiązaniach , będą dzielić się bieżącymi informacjami z zakresu ekologii, a przekaz będą formułować głównie do swoich rówieśników. Według młodych edukacja jest bardzo ważna a nadal temat ekologii jest mocno zaniedbywany.

Eco Wall– jak połączyć plastikowe butelki, rośliny i ściany? Czy jest to możliwe? Projekt EcoWall to ściany budynków, ozdobione wybranymi gatunkami roślin (np. oczyszczającymi powietrze), które zostaną posadzone w zużytych plastikowych butelkach. W aplikacji będzie można zaprojektować taką ścianę, zebrać wokół pomysłu społeczność i dzięki temu zrealizować projekt.

Eko Fejm– to aplikacja, w której przyznawane są punkty za działania ekologiczne. Użytkownik może być nagradzany:
- za podejmowane wyzwania eko, które wcześniej sam określa,
- za wybrane formy płatności,
- za zakupy w wybranych punktach.
Uzbierane punkty wymieniane są na nagrody np. bilet do kina. Bądź też, za uzbierane punkty, w wybranych punktach/ sklepach można będzie uzyskać rabat.
Każdy z projektów zyskał uznanie jury, oceniającego zaproponowane rozwiązania wg. poniższych kryteriów:
- potencjalny wpływ projektu na środowisko,
- weryfikacja pomysłu wśród odbiorców,
- prototyp – czy oddawał charakter inicjatywy,
- pomysłowość i nieszablonowe myślenie,
- jakość przekazu głównej idei w prezentacji/ filmie,
- zaangażowanie zespołu w projekt.

Wyróżnienie otrzymała drużyna, która przygotowała i zaprezentowała projekt Eco Wall.
Wydarzenie zorganizowała Fundacja „Pierwsze miejsca są zawsze wolne” a partnerami hackatonu byli: Santander Bank Polska S.A. i Fundacja Santander Bank Polska S.A. Inicjatywa, to kolejne działanie Banku#ekoSantander, które ma na celu budowanie świadomości proekologicznej wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W tym roku Santander Bank Polska jest również partnerem strategicznym kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety”.
W 2018 r. Santander Bank Polska w ramach promocji Raportu CSR, zorganizował konkurs #MamyWspólneCele. Organizacje społeczne mogły zgłaszać autorskie projekty, których realizacja dotyczyła jednego z Celów Zrównoważonego Rozwoju, wspieranego przez nasz Bank. Głosami internautów zwycięzcą konkursu została Fundacja „Pierwsze Miejsca są Zawsze Wolne” i projekt GREEN POWER HACKATON. Realizacja wydarzenia była możliwa dzięki otrzymanej nagrodzie tj. grantowi od Fundacji Santander Bank Polska. Inicjatywa wpisała się w 13 Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ „Działania w dziedzinie klimatu”, który jest realizowany przez Santander Bank Polska w ramach naszej strategii #ResponsibleBanking.