- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
Do tego segmentu należą nasi najwięksi klienci korporacyjni i instytucjonalni. W ramach globalnej bankowości świadczymy również usługi na rzecz korporacji obsługiwanych w ramach międzynarodowych struktur BKIBankowość Korporacyjna i InwestycyjnaBankowość Korporacyjna i Inwestycyjna Grupy Santander.
Na koniec 2017 roku pracowaliśmy dla 250 największych spółek/grup kapitałowych reprezentujących wszystkie sektory polskiej gospodarki.
GRI:
-
[Wskaźnik własny 8]
Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
Przejdź do listy GRI
Nasza oferta dla tych podmiotów obejmuje pełen zakres kompleksowych usług i produktów, w tym usługi transakcyjne, bieżące oraz średnio- i długoterminowe finansowanie, gwarancje, obsługę fuzji i przejęć, zarządzanie płynnością i usługi powiernicze.
Ponadto nasza jednostka organizacyjna pracująca dla tej grupy klientów, czyli Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, prowadził w imieniu banku działalność na rynkach finansowych oraz dostarczał specjalistycznych produktów finansowych, w tym skarbowych i rynku kapitałowego. Wykorzystując możliwości wynikające z globalnego zasięgu Grupy Santander, podejmowaliśmy także współpracę z jednostkami Grupy Santander, obejmującą emisję obligacji, sprzedaż polskich obligacji zagranicznym inwestorom oraz obrót obligacjami krajów latynoamerykańskich w Polsce.
Aspirujemy do pozycji banku pierwszego wyboru dla największych klientów korporacyjnych, cenionego również za ofertę inwestycyjną. Wszyscy nasi klienci korporacyjni są obsługiwani zgodnie z klientocentrycznym podejściem. Naszym celem jest zaspokojenie specyficznych potrzeb i pozytywne doświadczenie klienta. Dlatego systematycznie doskonalimy ofertę pod kątem elastyczności rozwiązań produktowych, cyfryzacji oraz dywersyfikacji. Dbamy o profesjonalizm naszego zespołu zapewniając odpowiednio dobrane programy szkoleniowe.
GRI:
-
[203-1]
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny
Przejdź do listy GRI
Najważniejsze innowacje i inicjatywy
Nowy standard płatności SWIFT’s global payments innovation (SWIFT gpi)
SWIFT gpi zapewnia procesowanie płatności zagranicznych w czasie zbliżonym do rzeczywistego i gwarantuje natychmiastowość wykonania płatności zagranicznej we wskazanej przez klienta dacie realizacji. Santander Bank Polska przystępując do SWIFT gpi, zyskał dostęp do Trackera, nowego rozwiązania przygotowanego przez SWIFT. Tracker pozwala na śledzenie lokalizacji płatności oraz dostarcza informacji o statusie transakcji. Ponadto Tracker prezentuje informacje dotyczące pobranych opłat z tytułu prowizji i zastosowanych przez banki korespondenckie kursów F/X w przypadku przewalutowania płatności. Informacje te są istotne z punktu widzenia każdego klienta, który zleca płatność zagraniczną lub oczekuje na zaksięgowanie płatności z zagranicy. Mając dostęp do Tracker, jesteśmy w stanie dostarczyć naszym klientom wiarygodnych informacji na temat przewidywanej daty zaksięgowania płatności na rachunku w banku beneficjenta. Posiadając informację na temat statusów transakcji, możemy poinformować klienta o przyczynach zatrzymania płatności przez banki pośredniczące. Dla banku dostęp do informacji przechowywanych w Tracker oznacza znaczącą obniżkę kosztów ponoszonych w procesie reklamacyjnym dotyczącym realizacji płatności zagranicznych.
Kantor Santander
W usługach bankowości elektronicznej doskonaliliśmy Kantor Santander, gdzie m.in. poprzez wydłużenie godziny pracy platformy zwiększyliśmy dostępność usługi wymiany walutowej dla naszych Klientów zarówno w wariancie oferowanym przez Internet, jak i poprzez aplikację mobilną. Platforma Kantor Santander uznana jest w skali Grupy Santander za model najlepszych praktyk pod względem oferty produktowej, marketingu, zarządzania relacją z Klientem oraz IT łącząc rozwiązania technologiczne i analityczne.
Nowe usługi w obszarze produktów inwestycyjnych i instrumentów pochodnych
Rozwijaliśmy nowe usługi w obszarze produktów inwestycyjnych i instrumentów pochodnych, które będą stopniowo wprowadzane w życie w ciągu następnych trzech lat.
Implementacja Dyrektywy MiFiD II oraz regulacji PRIIPs
Pracowaliśmy również nad implementacją Dyrektywy MiFiD II oraz regulacji PRIIPs zapewniając jeszcze większą transparentność przed- i post-transakcyjną i kosztową oraz bezpieczeństwo w transakcjach na instrumentach pochodnych oferowanych w wariancie OTC.
Bankowość transakcyjna
Sukcesywnie rozszerzaliśmy możliwości bankowości transakcyjnej, w szczególności w obszarze zarządzania środkami pieniężnymi poprzez wdrożenia usługi host-to-host w szeregu grup kapitałowych.