- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Bezpieczeństwo przede wszystkim
GRI:
-
[Wskaźnik własny 7]
Działania realizowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych klientów
Działania realizowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych klientów
Przejdź do listy GRI -
[103-1, 103-2 i 103-3]
dla Aspektu raportowania: Bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów
dla Aspektu raportowania: Bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów
Przejdź do listy GRI
Dla każdej instytucji bankowej bezpieczeństwo jest absolutnym priorytetem.
Rozpatrujemy je w wielu aspektach. Troszczymy się o bezpieczeństwo środków pieniężnych, danych klientów oraz operacji bankowych wykonywanych przez naszych klientów we wszystkich kanałach. Do tych działań wykorzystujemy ekspercką wiedzę i zaawansowane technologie.
Świadomi ryzyk obecnych w dzisiejszych czasach podejmujemy wszelkie możliwe środki zaradcze z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi. W naszym banku działa Departament Cyberbezpieczeństwa, który podejmuje liczne działania poprawiające bezpieczeństwo usług, transakcji i danych naszych klientów.
Przykłady naszych działań na rzecz bezpieczeństwa
- Wprowadziliśmy nowy standard Global – Global Standards Cybersecurity, oparty na wiodących na świecie modelach stosowanych zarówno w wielu międzynarodowych organizacjach, jak też i w samej Grupie Santander.
- Nieustająco rozwijamy i modernizujemy obszar wykrywania i zarządzania zagrożeniami w Internecie. W tym celu poszerzamy współpracę w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom, aktualizujemy polityki zgodnie z najnowszymi wytycznymi oraz rozwijamy mechanizmy prewencyjne.
- Zrealizowaliśmy konsultacje wprowadzanych w banku programów i projektów dotyczących bezpieczeństwa.
- Przeprowadziliśmy audyty bezpieczeństwa zrealizowane przez firmy zewnętrzne.
- Publikujemy informacje na temat aktualnych zagrożeń, kierowane do pracowników oraz klientów.
- Wciąż rozwijamy i modernizujemy mechanizmy kontrolne mające na celu zapewnienie najwyższej jakości ochrony.
- Obejmujemy szczególną ochroną sprzęt komputerowy pracowników pracujących zdalnie.
- Nasz bank współpracuje z odpowiednimi jednostkami państwowymi jaki i innymi interesariuszami kluczowymi dla zapewnienia bezpieczeństwa, wykrywania i zarządzania zagrożeniami.
Ponadto:
W 2017 roku, w czasie spotkań dla klientów korporacyjnych, przedstawiliśmy zasady bezpiecznego korzystania z elektronicznych kanałów kontaktu z bankiem i odpowiadaliśmy na pytania, jak bronić się przed atakami hakerskimi.
O naszych projektach edukacyjnych w zakresie cyberbezpieczeństwa przeczytasz tutaj.
Co nasi specjaliści od cyberbezpieczeństwa planują na 2018 rok?
- Dalszy rozwój i modernizację obszaru prewencji. Wdrażanie najnowocześniejszych mechanizmów zapewniających najwyższą jakość w przeciwdziałaniu zagrożeniom, a także rozwój obszaru wymiany danych dotyczących zagrożeń.
- Dalszy rozwój mechanizmów analizujących zagrożenia.
- Rozwój zespołu szybkiego reagowania na incydenty.
- Dalszy rozwój zespołu zarządzania bezpieczeństwem systemów IT.
Ważne - dane osobowe
Dbamy o dane osobowe zgodnie z wymaganiami RODO (nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych obowiązujące od 2018 roku) poprzez:
GRI:
-
[418-1 ]
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Przejdź do listy GRI
Łączna liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klienta lub utraty danych
Dane w postaci tabelarycznej:
Liczba skarg/zdarzeń | Czego dotyczyły? | |
---|---|---|
Skargi otrzymane od podmiotów zewnętrznych i uznane przez bank | 11 | Udostępnienia danych osobom nieupoważnionym; wysłanie dokumentów na adres bez nr mieszkania. |
Zasadne skargi otrzymane od organów regulacyjnych | 0 | – |
Łączna liczba stwierdzonych wycieków, kradzieży lub przypadków utraty danych klienta | 4 | – |