- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
GRI:
-
[103-1, 103-2 i 103-3]
dla Aspektu raportowania: Dostępność usług i otwartość banku na różnorodnych klientów, w tym dla niepełnosprawnych, seniorów itp.
dla Aspektu raportowania: Dostępność usług i otwartość banku na różnorodnych klientów, w tym dla niepełnosprawnych, seniorów itp.
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 10]
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 11]
Liczba oddziałów banku z certyfikatem Obsługa bez barier
Liczba oddziałów banku z certyfikatem Obsługa bez barier
Przejdź do listy GRI
Jesteśmy otwarci na różnorodnych klientów. Nie ustajemy w wysiłkach, aby oferowane przez nas produkty i usług były dostępne dla każdej społeczności i każdej osoby.
Od zawsze staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom osób z różnymi niepełnosprawnościami (ruchu, wzroku, słuchu) czy też szczególnie narażonych na wykluczenie społeczne i finansowe z innych powodów (np. wiek, miejsce zamieszkania). W 2017 roku skupiliśmy się na działaniach skierowanych do osób z niepełnosprawnościami oraz seniorów.
Nasze cele:
GRI:
-
[Wskaźnik własny 10]
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Przejdź do listy GRI
Obsługa bez barier
Od 2010 roku realizujemy kompleksowy, multikanałowy Program Obsługa bez barier, którego celem jest zapewnienie pełnej dostępności usług i produktów banku osobom ze szczególnymi potrzebami.
W ramach programu systematycznie zwiększamy dostępność naszych usług dla klientów z niepełnosprawnościami:
- odpowiadając na potrzeby zgłaszane przez klientów (m.in. via social media, przez bank pomysłów, badania oczekiwań),
- współtworząc rozwiązania z ekspertami – czołowymi, polskim fundacjami reprezentującymi środowisko osób z niepełnosprawnościami takimi jak Fundacja Polska Bez Barier, Fundacja TUS, Utilitia, Fundacja Katarynka, Spółdzielnia Socjalna FADO.
W ramach programu wprowadziliśmy także udogodnienie dla osób niemogących czytać lub pisać – rozwiązania ułatwiające składanie oświadczeń woli oraz potwierdzania woli klienta, które obowiązują w całej sieci oddziałów banku.
Oddziały bez barier
GRI:
-
[Wskaźnik własny 11]
Liczba oddziałów banku z certyfikatem Obsługa Bez Barier
Liczba oddziałów banku z certyfikatem Obsługa Bez Barier
Przejdź do listy GRI
Na koniec 2017 roku, na 576 wszystkich placówek Santander Bank Polska, 167 otrzymało certyfikat „Oddział bez barier”, co stanowiło to 29% całej sieci naszych placówek w Polsce.
GRI:
-
[Wskaźnik własny 10]
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
Przejdź do listy GRI
Obsługa w polskim języku migowym
Jako pierwszy bank w Polsce wprowadziliśmy, w ramach zasobów własnych, obsługę klientów w Polskim Języku Migowym (PJM) w kanałach zdalnych.
Od 2014 roku nasi Doradcy z Multikanałowego Centrum Komunikacji posługujący się PJM obsługują klientów niesłyszących i niedosłyszących poprzez dedykowane w naszym banku połączenie wideo. Od tego czasu stale poszerzamy zakres dostępności banku dla tej grupy osób. Obecnie klienci mogą kontaktować się z Doradcą online posługującym się Polskim Językiem Migowym przez:
- Santander mobile,
- Santander internet,
- stronę internetową Banku oraz urządzenia mobilne,
- urządzenia mobilne w oddziałach Banku,
- rozmowę trójstronną w oddziale banku: niesłyszący klient, doradca w oddziale oraz zdalne tłumaczenie rozmowy przez migającego doradcę z Multikanałowego Centrum Komunikacji Santander Bank Polska. Jest to cenna pomoc w przypadku usług i procesów obsługiwanych z poziomu oddziału. Inicjatywą zostały objęte wszystkie oddziały banku na terenie całej Polski.
W 2017 roku nadal rozwijaliśmy obsługę i procesy dla osób niesłyszących w ramach usługi Doradca online. Odnotowaliśmy też znaczący wzrost liczby interakcji:
-
+117%
-
+68%
W 2017 r. angażowaliśmy się w projekty kulturalne i sportowe skierowane do osób z niepełnosprawnościami. O inicjatywach:
można przeczytać tutaj.
Kongres Osób z Niepełnosprawnościami
To organizowane od 2015 roku coroczne, ogólnopolskie wydarzenie skierowane jest do osób z niepełnosprawnościami, ich rodzin, przedstawicieli organizacji pozarządowych prowadzących działania i usługi na rzecz tego środowiska oraz do reprezentantów instytucji zajmujących się tematyką niepełnosprawności, uczelni itp.
Cele wydarzenia:
- wypracowanie wytycznych dla nowego systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami oraz wypracowanie założeń ustaw wdrażających system;
- ustalenie priorytetów strategii działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Kongres poprzedzają konwenty regionalne organizowane przez partnerskie organizacje w różnych miastach Polski – w 2016 było 8 takich wydarzeń, a w roku 2017 już 14 (w 14 województwach). W 2017 roku konwenty regionalne zgromadziły ponad 800 osób.
Wszystkie wydarzenia związane z kongresem są każdorazowo promowane w mediach, zarówno tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i elektronicznych, a także kanałami bezpośrednimi opierającymi się na współpracy z wieloma podmiotami w całym kraju (organizacje pozarządowe, administracja centralna i samorządowa, instytucje publiczne, szkoły wyższe oraz jednostki badawcze).
Santander Bank Polska wsparł organizację Kongresu, który odbył się 25 października 2017 roku.
3430
Liczba beneficjentów w 2017 roku (445 uczestników bezpośrednich oraz 2985 uczestników korzystających z transmisji online kongresu).