- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
Naszym celem jest zapewnianie przyjaznego banku dostępnego 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, zapewniającego taką obsługę, jakiej życzy sobie klient. Dokładamy wszelkich starań i inwestujemy w innowacje po to, by kontakt z naszym bankiem oraz dostęp do usług i produktów był wygodny, szybki i nowoczesny.
Dbamy o szeroki wachlarz kanałów kontaktu z naszym bankiem dla poszczególnych segmentów klientów
Innowacje i nowe rozwiązania wdrożone dla rozwoju multikanałowości
- Jako jedni z pierwszych na polskim rynku finansowym wykorzystujemy metodę biometrii twarzy w zdalnych kontaktach z klientami w celu zapewnienia dostępności przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa danych i transakcji. Wideoweryfikacja to potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem biometrii twarzy w trakcie rozmowy wideo z Doradcą online.
- Użytkownicy telefonów z systemem Android mogą logować się do usługi Santander mobile za pomocą odcisku palca. Wcześniej taką możliwość mieli tylko użytkownicy systemu iOS.
- Jesteśmy pierwszym bankiem w kraju oferującym klientom możliwość dopasowania funkcji Konta Jakie Chcę i karty Dopasowanej, samodzielnie w usługach bankowości internetowej i mobilnej.
- Zarządzanie kartami w usługach bankowości mobilnej – dla klientów dostępne są aktywacja, nadanie/zmiana PIN, zastrzeganie oraz blokowanie/odblokowanie kart, zmiana limitów oraz włączenie/wyłączenie paska magnetycznego.
- W aplikacji mobilnej udostępniamy usługę Alerty24 w formie powiadomień push – klienci mogą bezpłatnie otrzymywać na swój telefon krótkie komunikaty o każdym zdarzeniu na rachunku oraz nieudanych logowaniach.
- Uruchamiamy moduł poczty w bankowości mobilnej – klienci mają dostęp do wiadomości wysyłanych przez bank oraz możliwość wysyłania zapytań do banku.
- Profil Zaufany – w bankowości internetowej klienci mogą założyć Profil Zaufany, by za jego pośrednictwem załatwiać online różne sprawy urzędowe.
Wdrożyliśmy wideoweryfikację, która umożliwia założenie konta (dla klienta indywidualnego lub jednoosobowej działalności gospodarczej) po wypełnieniu wniosku znajdującego się na www.santander.pl z wykorzystaniem on-linowego potwierdzania autentyczności danych z dowodu osobistego i porównania zdjęcia z dokumentu z wyglądem klienta za pomocą kamery komputera. Proces ten realizują doradcy on-line. Do końca lutego nasi klienci założyli z wykorzystaniem wideoweryfikacji 323 konta.
Ponadto wprowadziliśmy identyfikację biometryczną (rozpoznawanie głosu i rozpoznawanie numeru telefonu) dla klientów MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa, korporacyjnych oraz Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej. Biometria umożliwia wygodny i bezpieczny kontakt z doradcami oraz skrócenie czasu weryfikacji klientów.
GRI:
-
[Wskaźnik własny 4]
Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
Przejdź do listy GRI
Nasze cele w zakresie rozwoju bankowości mobilnej i internetowej:
- Zwiększenie liczby samodzielnych klientów.
- Zapewnienie najwyższych standardów obsługi.
- Budowanie doskonałego doświadczenia użytkowników i ułatwianie im życia.
- Udostępnianie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
- Dalszy rozwój związany z biometrią.
- Optymalizacja procesów oraz budowanie centrów kompetencji w naszym Multikanałowym Centrum Komunikacji.
- Coraz więcej procesów end-to-end (E2E).
- Zapewnienie obsługi posprzedażowej i doskonalenie procesów sprzedażowych.
- Stała dbałość o bezpieczeństwo.
- Dalszy rozwój płatności mobilnych.
- Rozwój sprzedaży i dbanie o spójność.
- Wprowadzanie wszelkich udogodnień zgodnie z oczekiwaniami klientów.
GRI:
-
[Wskaźnik własny 5]
Liczba interakcji w kanałach zdalnych
Liczba interakcji w kanałach zdalnych
Przejdź do listy GRI
Nasze sukcesy w rozwoju bankowości elektronicznej (internet i mobile):
Stawiamy na digitalizację
Realizowanie sprawnej obsługi w wielu kanałach nie było możliwe bez podejmowania przez nasz bank inicjatyw, w zakresie digitalizacji. W 2017 roku:
- Zmodernizowaliśmy MCKMultikanałowe Centrum Komunikacji (inaczej Contac Center)Multikanałowe Centrum Komunikacji (inaczej Contac Center) zwiększając jego funkcjonalność i możliwości doradcy – przygotowaliśmy prawie 200 stanowisk do obsługi połączeń wideo/audio/czat/telefon.
- Rozpoczęliśmy pracę nad projektem automatycznego sterowania ruchem przychodzącym z różnych kanałów kontaktu (Routing Genesys).
- Zakończyliśmy projekt centralizacji połączeń z bankowości oddziałowej do Multikanałowego Centrum Komunikacji.
- Wdrożyliśmy Speech Analitycs – narzędzie do analizy nagranych rozmów telefonicznych, dzięki czemu możliwe jest wyszukiwanie rozmów z klientami po słowach kluczowych.