- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
GRI:
-
[Wskaźnik własny 8]
Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 9]
Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Przejdź do listy GRI -
[203-2]
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny
Przejdź do listy GRI
Obsługujemy małe i średnie przedsiębiorstwa z terenu całej Polski reprezentujące wszystkie sektory poza wykluczonymi ze względu na politykę compliance (np. ze względu na wspieranie terroryzmu, podejrzenie prania brudnych pieniędzy, handel bronią). Dla niektórych branż, m.in. rolnictwa, posiadamy specjalną ofertę.
Wspieramy naszymi usługami prawie 308 tys. podmiotów gospodarczych o obrotach do 40 mln zł rocznie.
Zgodnie z realizowaną strategią wspieramy rozwój biznesu małych i średnich firm (MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa) w oparciu o trzy filary:
Kładziemy duży nacisk na specjalistyczne szkolenia doradców tego segmentu, aby obsługa była efektywna i dopasowana do potrzeb klienta. Nasi doradcy dedykowani MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa edukują się również w zakresie zrozumienia modelu biznesowego klienta, analizy ekonomiczno-finansowej i oceny ryzyka kredytowego.
W trosce o najwyższe standardy obsługi prowadzimy także centralnie Rejestr Certyfikatów Kredytowych nadawanych w oparciu o zapisy regulacji Zasady nabywania Certyfikatów kredytowych w Santander Bank Polska.
Swoją rolę postrzegamy jako partnera służącego MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa doradztwem oraz szerokim zakresem usług niefinansowych, m.in. pomocą w nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi kontrahentami i inwestorami, informacjami branżowymi, specjalistycznymi warsztatami i szkoleniami.
Zakres naszej oferty dla klientów MŚP:
Trwałe relacje z klientami skutecznie wspiera nasza zróżnicowana oferta lokat i produktów inwestycyjnych, nowoczesne kanały dystrybucji, kompleksowe usługi z zakresu handlu zagranicznego oraz produkty skarbowe.
Nowości, innowacje, ważne inicjatywy
- Wdrożyliśmy portfelową obsługę klientów dla jak najlepszej jakości usługi oraz zrozumienia klienta i jego potrzeb. Nasi doradcy zostali ku temu odpowiednio przeszkoleni. Ponadto doradca z sieci sprzedaży ma wsparcie operacyjne doradcy z jednostki centralnej, czyli Centrum Obsługi Klientów Firmowych.
- Udostępniliśmy usługę wystawiania gwarancji bankowych w formie elektronicznej. Taka e-Gwarancja może zostać udostępniona klientowi w serwisie iBiznes24 lub przesłana do niego mailem, a dodatkowo przekazana bezpośrednio do beneficjenta gwarancji. Rozwiązanie to skraca czas potrzebny na uzyskanie gwarancji i dostarczenie uzgodnionego zabezpieczenia do swojego kontrahenta.
- W celu usprawnienia procesów, a tym samym obsługi, wykorzystujemy już pierwsze roboty do obsługi elementów księgowych produktów Trade Finance. Aktualnie wspierają one nasze procesy w zakresie: księgowego zamykania gwarancji ponadto trwają prace nad księgowego otwierania gwarancji oraz akredytyw.
- Wdrożyliśmy narzędzie pozwalające na szybszą obsługę zleceń wydawania dużej ilości kart dla jednej firmy. Za pośrednictwem tego narzędzia w 2017 roku zrobiliśmy dokumentację dla około 1 000 kart.
- Stworzyliśmy dedykowany zespół ekspertów „na froncie”, świadczący profesjonalne doradztwo z zakresu produktów Trade Finance dla klientów, jak i naszych pracowników. Zespół służy także wsparciem przy transakcjach niestandardowych i poufnych.
- Od początku 2018 roku wdrożyliśmy nowe rozwiązanie obsługi płatności ZUS zgodne z Ustawą z dnia 11 maja 2017 r. dotyczącą nowego sposobu opłacania składek przez płatnika. Klient realizuje jeden przelew do ZUS na swój indywidualny rachunek, który zastępuje trzy lub cztery dotychczasowe, przeznaczone na poszczególne rodzaje składek. Zmiana po naszej stronie wymagała skoordynowania 15 systemów bankowych, tak by zachować szczelność danych pomiędzy nimi.
- Stosujemy nowe narzędzie w procesie monitoringu wczesnych przeterminowań – CCS (Customer Communication Services). Ta nowa samoobsługowa platforma dostępna jest 24/7, a uruchomiliśmy ją na początku 2018 roku.
- Wdrożyliśmy nowy model oferowania Funduszy Inwestycyjnych ARKA dostarczając platformę do obsługi funduszy dostępną z poziomu Santander online. Zalogowało się oraz zapoznało z ofertą funduszy już 150 tys. klientów.
- Ułatwiliśmy klientom wysyłkę płatności masowych. Służy do tego wdrożony kanał Host2Host, dzięki któremu klient może zrealizować dużą liczbę płatności na rachunki do banków adresata korzystając ze swojego systemu płatniczego bez konieczności korzystania z systemu bankowego.
Nowości w bankowości internetowej, mobilnej i telefonicznej
Nasze inicjatywy wspierają przedsiębiorczość klientów Santander Bank Polska
Trade Com
Wspieramy firmy będące eksporterami i importerami realizując program Trade Com. Poza zapewnieniem kompleksowej oferty produktowej, odpowiadającej specyficznym potrzebom tej grupy klientów, wspieramy ich także dostarczając informacje na temat potencjalnych klientów czy dostawców oraz światowych rynków zbytu. Ponadto oferujemy zabezpieczenia kursów walut (tj. możliwość „zabukowania” przez klienta określonych kursów w terminie dłuższym niż 2 dni robocze) oraz zabezpieczenie płatności lub wykonania kontraktu (akredytywa i inkaso).
Projekt ,,Sukcesja”
Wspieramy szczególną grupę klientów – firmy rodzinne. Większość polskich firm po raz pierwszy przygotowuje się do sukcesji lub ją realizuję. Dla właścicieli i firm pozytywny przebieg tego procesu gwarantuje bezpieczeństwo i rozwój. Dlatego bardzo ważna jest rola banku jako partnera w procesie zmian następujących w wyniku wymiany generacyjnej lub pozyskiwania inwestora zewnętrznego.
Jako wsparcie projektu, 9 marca 2017 roku w Warszawie, na Akademii Leona Koźmińskiego, odbyła się konferencja ,,Firmo Rodzinna QUO VADIS”. Wydarzenie poświęcone było wyzwaniom, z którymi muszą zmierzyć się polscy przedsiębiorcy rodzinni zaangażowani w procesy sukcesji. Głównymi celami konferencji było poszerzenie postrzegania sukcesji w firmie rodzinnej, w tym wskazanie innych, poza pozostaniem firmy w rękach rodziny, możliwych scenariuszy sukcesji oraz przedyskutowanie zmiany przywództwa, jako jednego z kluczowych efektów procesu sukcesji.
Wspieramy biznesowe kontakty polsko-portugalskie
W lutym 2017 roku wspólnie z Polsko-Portugalską Izbą Gospodarczą zorganizowaliśmy w Warszawie konferencję, która zgromadziła przedstawicieli 40 firm z obydwu krajów zainteresowanych ekspansją zagraniczną. Firmy zostały dobrane w taki sposób, by każdy znalazł potencjalnego partnera, np. portugalscy producenci wina i polscy przedstawiciele sieci handlowych. To spotkanie było jednym z elementów realizacji strategii wspierania eksporterów i importerów.
Inicjatywy, które podejmiemy w 2018 roku:
- Udostępnimy nowy kanał cyfrowy ułatwiający pozyskiwanie i obsługę klientów – ,,Zdalny Doradca MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa”. Rozwiązanie to zapewni klientowi m.in. łatwy dostępu do swojego opiekuna bankowego z każdego miejsca i w dowolnym momencie.
- Uruchomimy portal Działalność.pl. Jego zadaniem będzie przeprowadzenie krok po kroku ,,startującego” przedsiębiorcy przez cały proces zakładania działalności gospodarczej, bez konieczności wychodzenia z domu. Portal udostępni wymagane formularze, narzędzie wspierające zakładanie działalności gospodarczej oraz bogatą bazę wiedzy, w tym filmy, webinary i rozmowy. W procesie przedsiębiorca będzie wspierany przez doświadczonego księgowego, a dodatkowo będzie miał możliwość skorzystania z najlepszej na rynku platformy eKsięgowość oraz innych narzędzi do rozliczeń.
- Promujemy inwestycje ekologiczne. W marcu 2018 r. Santander wprowadził promocyjną ofertę na finansowanie pojazdów o napędzie elektrycznym „Zero emisji, zero odsetek”. Jest to leasing o sumie opłat 100%.
Produkty leasingowe
Santander Leasing to firma z 19-letnim doświadczeniem. Jest w ścisłej czołówce firm leasingowych, będąc wieloletnim liderem finansowania maszyn i urządzeń. Jako uniwersalny leasingodawca oferuje finansowanie szerokiej gamy środków trwałych klientom z sektora małych i średnich firm oraz korporacyjnym. Od zawsze kładzie nacisk na wysoką jakość świadczonych usług oraz gwarancje rzetelności we współpracy z klientami. W ofercie ma produkty dla wybranych grup zawodowych, m.in. dla rolnictwa.
Propozycja naszej oferty i inicjatyw dla rolnictwa:
- Santander Leasing oferuje pożyczkę na finansowanie gruntów rolnych umożliwiającą sfinansowanie inwestycji z udziałem już od 1% nawet na 30 lat. W spłacie kapitału uwzględniamy karencję, co ułatwia klientowi rozszerzenie skali prowadzonej działalności.
- Santander Leasing przygotował dla rolników ofertę pożyczki na finansowanie pojazdów potrzebnych w codziennej pracy na roli. Oferta jest przeznaczona zwłaszcza dla rolników indywidualnych, którzy nie są płatnikami podatku VAT.
- Przedstawiciele Santander Leasing corocznie spotykają się z rolnikami, dostawcami sprzętu rolniczego oraz innymi przedsiębiorcami związanymi z rolnictwem w czasie targów rolniczych AGRO SHOW. Spółka jest zawsze aktywnym uczestnikiem tego wydarzenia.