- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Wiedza, która procentuje
Chętnie dzielimy się wiedzą, korzystając z tego, że dla Santander Bank Polska pracuje wielu specjalistów, którzy są ekspertami w tematach ekonomicznych, finansowych, cyberbezpieczeństwa i wielu innych. Edukujemy także w zakresie prowadzenia biznesu na rynkach zagranicznych.
Wspieramy naszych klientów, dostarczając im baz wiedzy różnymi kanałami, prowadząc szkolenia, organizując interesujące projekty edukacyjne oraz uczestnicząc jako ekspert w konferencjach i spotkaniach branżowych.
,,Edukacja dotyczy każdej dziedziny życia, więc banki mogą angażować się w różne tematy i wspierać edukację systemową. Bank ma ogromny zasób – dostęp do dużej liczby odbiorców. Powinien to wykorzystać i dzielić się wiedzą.”
Nasze inicjatywy i działania edukacyjne skierowane do klientów
Akademia Przedsiębiorcy
Od wielu lat organizujemy ten projekt skierowany do naszych klientów z segmentu MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa. W 2017 roku przeprowadziliśmy kolejne edycje ogólnopolskich konferencji dla przedsiębiorców. Wydarzenia dotyczyły m.in. skutecznej komunikacji i negocjacjom w firmach.
Część spotkań została poświęcona przedsiębiorczym kobietom. Nasi klienci cenią sobie udział w organizowanych przez bank konferencjach, poza wiedzą zyskują także możliwości nawiązania relacji biznesowych czy poznania znanych ekspertów.
2017 rok | 2018 rok |
---|---|
|
|
|
|
|
W ramach zeszłorocznej, 9. Edycji Akademii Przedsiębiorcy, nasi przedsiębiorcy mogli wziąć m.in. w konferencjach:
- ,,Sukces w biznesie? Umiejętność komunikowania się to podstawa”. Gościem specjalnym był Robert Krool – ceniony mentor i doradca biznesowy, który podczas spotkania dzielił się z uczestnikami swoim doświadczeniem związanym z zarządzaniem własną firmą oraz podpowiadał jak skutecznie komunikować się ze wspólnikami oraz pracownikami.
- ,,Kobieca strona biznesu”. Gość specjalny – Mariola Bojarska-Ferenc, dziennikarka, producent telewizyjny, trenerka fitness – podczas spotkania podzieliła się swoimi doświadczeniami związanymi z tworzeniem i rozwojem kolejnych biznesów oraz opowiadała jak osiągać cele biznesowe i skutecznie prowadzić negocjacje. Uczestnicy poznali również doświadczenia dziennikarki związane z jej początkami jako bizneswoman.
,,Firmowe ewolucje”
Na projekt składa się kilka elementów: ogólnodostępny portal internetowy będący kopalnią wiedzy dla przedsiębiorców i wszystkich zainteresowanych prowadzeniem biznesu, ,,Firmowe Ewolucje TV” oraz cykl spotkań i warsztatów.
Tematyka spotkań przeprowadzonych w 2017 r. w ramach ,,Firmowych ewolucji” została sprofilowana na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród uczestników poprzedniej edycji i dotyczyła zagadnień:
- skuteczne pokonywanie barier w handlu zagranicznym,
- optymalizacja podatkowa,
- pozyskiwanie funduszy europejskich,
- planowanie sukcesji w firmie,
- zarządzanie finansami,
- efektywna rekrutacja pracowników,
- korzyści wynikające z obrotu bezgotówkowego i korzystania z terminali POS.
,,Firmowe ewolucje” w 2017 r.
- zrealizowanych 325 spotkań z uczestnikami, którymi było:
- 4 138 firm.
Strzeż swoich dokumentów
Przeprowadziliśmy kampanię dotycząca dokumentów zastrzeżonych. W dniach od 3 maja do 30 czerwca 2017 r. publikowaliśmy edukacyjne treści na monitorach LCD w środkach komunikacji miejskiej MPK Wrocław, a w dniach od 12 lipca do końca sierpnia 2017 r. tę samą kampania wyświetlaliśmy na monitorach LCD w naszych placówkach bankowych.
Dzielimy się ekspercką wiedzą o prowadzeniu biznesu za granicą
Bank, jako członek Grupy Santander, oferuje klientom dostęp do szerokiej wiedzy na temat rynków globalnych, pomagając im w zagranicznej ekspansji. Z działań tych korzystają głównie klienci z sektora korporacyjnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Nasza platforma SantanderTrade.com, która zawiera kompletne i aktualne dane oraz informacje o wymianie handlowej z 185 krajami, głównych kierunkach eksportu i importu na całym świecie, jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych, po zalogowaniu się.
Portal ,,Dotacja dla Twojej firmy”
Dla naszych klientów korporacyjnych uruchomiliśmy w bankowości elektronicznej portal poświęcony dotacjom unijnym. Świadomi jesteśmy faktu, że na rynku działa wiele różnych portali unijnych. Ze względu jednak na objęcie nimi wszelkich dostępnych w Polsce programów unijnych, dedykowanych nie tylko firmom, ale i wszelkim innym podmiotom publicznym i niepublicznym, znalezienie przez firmę dedykowanego programu jest tam bardzo utrudnione.
Trafne dobranie programu oraz informacja o najbliższych terminach naboru i podstawowych kryteriach są kluczowymi informacjami, jakich firma potrzebuje na wstępnym etapie selekcji. Nasi klienci poprzez iBiznes24 otrzymują właśnie taką, zawsze aktualną i wiarygodną informację. Ponadto znajdą tam także bieżące wiadomości o nowych ulgach na badania i rozwój, zmianach w zasadach funkcjonowania stref ekonomicznych i wielu innych aspektach uatrakcyjniających rozwój firm w Polsce.
Nasz portal „Dotacja dla Twojej Firmy” powstał we współpracy z partnerem merytorycznym banku – firmą Crido Taxand, profesjonalnie zajmującą się pozyskiwaniem dla firm dotacji unijnych.
Uczymy jak pozyskiwać dotacje
Mimo ogromnych środków unijnych dostępnych w latach 2014-2020, wartość wniosków złożonych przez firmy przekracza dostępne budżety, często 3-5 krotnie. Zależy nam, aby nasi klienci byli skuteczni w pozyskiwaniu finansowania z funduszy unijnych. Dlatego organizujemy dla firm szkolenia, konferencje, śniadania oraz zapewniamy wiedzę przekazywaną przez doradców bankowych.
W 2017 roku:
- Zorganizowaliśmy 7 konferencji dla firm z segmentu korporacyjnego poświęconych praktycznym aspektom ubiegania się o środki unijne.
- Zainteresowane firmy otrzymywały od naszych doradców cykliczną, aktualną informację o dostępnych naborach wniosków o dotacje unijne.