- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Nasze priorytety
GRI:
-
[103-1, 103-2 i 103-3]
dla Aspektów raportowania: Różnorodność i równość szans w miejscu pracy; Skala zatrudnienia i zapewnianie miejsc pracy; Edukacja i szkolenia pracowników; Benefity dla pracowników i ich rodzin; Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy
dla Aspektów raportowania: Różnorodność i równość szans w miejscu pracy; Skala zatrudnienia i zapewnianie miejsc pracy; Edukacja i szkolenia pracowników; Benefity dla pracowników i ich rodzin; Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy
Przejdź do listy GRI
Działania skierowane do pracowników czynią Santander Bank Polska dobrym miejscem pracy i przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Do celów naszej strategii na lata 2018-2020 należy osiągniecie pozycji najlepszego pracodawcy w kraju.
Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030 ONZ, o które szczególnie dbamy w relacjach z pracownikami
-
Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt.
-
Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie.
-
Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt.
-
Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich.
Wartości i strategia biznesowa banku wyraźnie wskazują nam cele działań w miejscu pracy:
- Chcemy tworzyć środowisko pracy wspierające zaangażowanie pracowników.
- Naszą kulturę organizacyjną budujemy w oparciu o 3 wartości: Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie.
- Jesteśmy ukierunkowani na współpracę, kulturę dialogu i inicjatywy oddolne, z poszanowaniem różnorodności i troską o środowisko naturalne.
Naszą motywacją są pracownicy – ich zadowolenie z miejsca pracy, rozwój kompetencji i zaangażowanie w realizację strategii. To z nimi i dla nich tworzymy inspirujące, tolerancyjne i zrównoważone środowisko pracy, gdzie każdy może się rozwijać, a przez to umacniać wartość naszej firmy.
Transformacja
Zbudowaliśmy wyróżniającą kulturę organizacyjną i nie ustajemy w jej udoskonalaniu. W 2017 roku kontynuowaliśmy transformację kulturową, która jest nieodzownym warunkiem powodzenia całej transformacji, którą przechodzi bank.
Transformacja kulturowa, planowana do 2020 roku, zakłada rozwój przyjaznego środowiska pracy oraz troskę o jak najlepsze doświadczenia pracownika w oparciu o:
- wdrażanie kultury organizacyjnej zgodnie z wartościami i zachowaniami ,,Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”,
- przejrzystą i konkurencyjną politykę wynagrodzeń, doceniającą wiedzę, doświadczenie, kompetencje i postawę pracownika,
- efektywne systemy motywacyjne i świadczenia dodatkowe,
- niezawodną realizację obowiązków HR, m.in. w zakresie obsługi kadrowo-płacowej, zobowiązań finansowych wobec pracowników i regulatorów,
- kształtowanie relacji pracowniczych w banku poprzez sprawne działania interwencyjne i ich analizę, podejmowanie działania prewencyjne oraz edukacyjne mające na celu promowanie postaw etycznych w organizacji,
- budowanie wizerunku pracodawcy uwzględniającego Employer Value Proposition, spójnego z postrzeganiem go przez obecnych pracowników,
- efektywne modele rekrutacyjne i programy adaptacyjne dostosowane do różnych grup pracowników,
- rozwój menedżerów i specjalistów realizowany poprzez tworzenie modeli rozwoju, ścieżek karier etc.,
- zapewnienie ciągłości wiedzy i zarządzanie talentami poprzez tworzenie planów sukcesji i realizację planów rozwoju,
- udział w budowaniu podejścia klientocentrycznego.
Nasze standardy zachowań
GRI:
-
[103-1, 103-2, 103-3 ]
Przejdź do listy GRI
Nasza kultura organizacyjnaŹródło: Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Banku Zachodniego WBK S.A. w 2017 r., str. 134Źródło: Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Banku Zachodniego WBK S.A. w 2017 r., str. 134 jest spójna ze strategią biznesową firmy, wzmacnia i motywuje pracowników, a jej fundamentami są wartości ujęte w bankowym ,,Generalnym kodeksie postępowania”.
Wartości etyczne, na których opiera się Kodeks Postępowania Grupy
Oto propagowane w banku standardy zachowań:
W poprzednich latach prowadziliśmy intensywne działania upowszechniające wśród pracowników powyższe standardy zachowań. Organizowaliśmy m.in. warsztaty, konkursy, powołaliśmy ambasadorów promujących wartości, regularnie publikowaliśmy w intranecie i bankowych portalach społecznościowych tematyczne wpisy i filmiki.
Rośnie zaangażowanie naszych pracowników
GRI:
-
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania
Ewaluacja podejścia do zarządzania
Przejdź do listy GRI
Rokrocznie realizujemy badania zaangażowania kadry pracowniczej, które dają wskazówki, w jakich jeszcze obszarach ważnych dla pracowników powinniśmy podjąć działanie.
Wyniki badań przeprowadzonych w 2017 roku:
-
85%
-
86%
-
87%
StarMeUp
Aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i wzmocnić kulturę organizacyjną, uruchomiliśmy platformę StarMeUp, za pośrednictwem której pracownicy wszystkich naszych jednostek mogą wyrażać uznanie swoim koleżankom i kolegom za zachowania oraz postawy zgodne z wartościami banku. Narzędzie daje też możliwość wyrażenia podziękowań za wspólnie wykonaną pracę.
Każdy pracownik otrzymuje co miesiąc do dyspozycji pulę głosów („gwiazdek”) i może je przyznać swoim współpracownikom, uzasadniając, które zachowanie ceni u nich najbardziej. Nagrodą dla najbardziej cenionych pracowników były zaproszenia na spotkania z Prezesem lub członkami Zarządu. Do maja 2018 roku w całej grupie Santander przyznaliśmy milion gwiazdek!
Plany na 2018 rok
- Przygotowanie pracowników sieci oddziałów do transformacji oddziałów związanych z nowym podejściem do klienta – zarządzanie doświadczeniami klienta.
- Przygotowanie pracowników do wdrożenia zarządzania projektami według metodyki ,,agile”.
- Przygotowanie pracowników MŚPMałe i średnie przedsiębiorstwaMałe i średnie przedsiębiorstwa do nowego rytmu operacyjnego.
- Koncentracja działań rozwojowych skierowanych do najwyższej kadry menedżerskiej (projektu Solaruco, Faro, PRomotorio) przekazywania wiedzy dot. trendów w biznesie, przywództwa i procesów, budowa i wzmacnianie pożądanych stylów przywódczych, zwiększających zaangażowanie pracowników, promowanie self-learningu i nowoczesnych form rozwojowych.
- Intensyfikacja działań rozwojowych na rzecz kadry menedżerskiej w celu przygotowania pracowników do transformacji banku.
- Wzmacnianie rozwoju kompetencji liderskich, poprzez programy takie jak Leaders for Employees dla wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych.
- Wdrażanie metodologii Agile jako sposób pracy i współpracy, której podstawą jest kultura organizacyjna mocno wspierająca interakcje między ludźmi, kulturę feedbacku oraz ukierunkowanie na potrzeby klienta i wspólny cel.