- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Dostawcy Santander Bank Polska
GRI:
-
[102-9]
Opis łańcucha dostaw
Opis łańcucha dostaw
Przejdź do listy GRI -
[414-1]
Odsetek dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów społecznych
Odsetek dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów społecznych
Przejdź do listy GRI -
[308-1]
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 13]
Liczba procesów zakupowych zrealizowanych w skali roku przez Biuro Zakupów
Liczba procesów zakupowych zrealizowanych w skali roku przez Biuro Zakupów
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 14]
Liczba dostawców, z którymi bank współpracuje w skali raportowanego roku
Liczba dostawców, z którymi bank współpracuje w skali raportowanego roku
Przejdź do listy GRI
Chcemy pracować z odpowiedzialnymi dostawcami
Za relacje z dostawcami odpowiedzialny jest w naszym banku Departament Zarządzania Kontraktami i Zakupami. Zadaniem departamentu jest m.in. pozyskiwanie informacji, czy oferenci spełniają wymagane przez nas kryteria dotyczące:
Zagadnienia te zawarliśmy w ankiecie CSRCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesuCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesu, którą wypełniają nasi potencjalni dostawcy. Informacje z ankiety bierzemy pod uwagę przy merytorycznej ocenie ofert i uwzględniamy przy ostatecznym wyborze przyszłego partnera.
GRI:
-
[414-1]
Odsetek dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów społecznych
Odsetek dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów społecznych
Przejdź do listy GRI
Powyższe działania podejmujemy w stosunku do wszystkich zakupów objętych Polityką Zakupową Banku, czyli tych o wartości powyżej 50 tys. zł.
Ponadto wraz z rozpoczęciem procesu kwalifikacji każdy z dostawców, którego obroty z bankiem wynoszą powyżej 1 mln zł (na podstawie danych za poprzedni rok lub za rok bieżący, uwzględniając w tym planowany zakup – przy czym brana jest pod uwagę wyższa wartość), ma ustalany tzw. biling limit. Ten limit płatności ustalany jest w celu weryfikacji, czy dostawca nie uzależnia się za bardzo od naszego banku. Sprawdzamy wówczas, czy dostawca dywersyfikuje źródła swoich przychodów.
Najważniejsze dokumenty i regulacje
Wszyscy dostawcy, współpracujący z naszym bankiem i innymi spółkami Grupy Santander w Polsce, są objęci jednolitymi zasadami wyboru.
Główne dokumenty, które regulują proces zakupowy, stanowią:
- „Polityka zakupowa Santander Bank Polska”
- ,,Procedura wyboru dostawcy Santander Bank Polska”
- ,,Etyka działań biznesowych – instrukcja”
Po pozytywnym przejściu przez proces wyboru, oferenci mogą stać się naszymi dostawcami. Nasze relacje z nimi regulują:
- „Polityka współpracy z dostawcami w Santander Bank Polska”
- „Procedura zarządzania dostawcami w Santander Bank Polska”
Stale podejmujemy działania, aby proces zarządzania dostawcami był dostosowany do zmieniających się realiów biznesowych i społecznych. Pod koniec 2017 roku rozpoczęliśmy prace nad kolejnymi modyfikacjami, aby już od etapu wyboru nasze procedury procesów zakupowych były zadowalające dla obu stron, oraz dostosowane do naszych kryteriów, w tym wymagań społecznych.
Odpowiedzialność naszych dostawców
Od stycznia 2016 roku we wszystkich nowo podpisywanych umowach z dostawcami zawieramy obowiązkowe klauzule dotyczące odpowiedzialności społecznej. Zobowiązują one naszych dostawców do przestrzegania wszystkich dziesięciu zasad Global Compact ustanowionych na posiedzeniu ONZ w Davos w styczniu 1999 roku.
GRI:
-
[308-1]
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 13]
Liczba procesów zakupowych zrealizowanych w skali roku przez Biuro Zakupów
Liczba procesów zakupowych zrealizowanych w skali roku przez Biuro Zakupów
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 14]
Liczba dostawców, z którymi współpracujemy w skali raportowanego roku
Liczba dostawców, z którymi współpracujemy w skali raportowanego roku
Przejdź do listy GRI
Skala zakupów w 2017 roku:
-
439
-
2 122
-
96%
Edukujemy naszych dostawców