- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Nagrody i wyróżnienia
Zabiegamy o uzyskanie oceny naszych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu od interesariuszy w czasie spotkań, sesji dialogowych oraz podczas codziennej współpracy. Nagrody są również cennymi wskazówkami dla nas, bo przyznanymi przez branżę bankową lub ekspertów innych dziedzin. To powody do radości, ale też potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku.
Najskuteczniejszy bank w Polsce
Potwierdzają to nagrody Best Bank in Poland oraz Best Bank in Poland for SME dla naszego banku w konkursie Euromoney Awards for Excellence – za skuteczność w osiąganiu doskonałych wyników finansowych przy równoległej efektywnej realizacji strategicznego projektu transformacji cyfrowej. Jest to trzecie z rzędu wyróżnienie dla nas (czwarte w ciągu ostatnich sześciu lat działalności).
Jesteśmy bankiem bezpiecznym
Otrzymaliśmy wyróżnienie w ósmej edycji konkursu „Złoty Bankier” w kategorii specjalnej „Bank bezpieczny” przyznane przez portal Bankier.pl wraz z internautami za najlepsze praktyki w branży.
Mamy najlepszą aplikację mobilną
Pierwsze miejsce w rankingu aplikacji bankowości mobilnej w Polsce ogłoszonym przez portal Bankier.pl zajęła aplikacja Santander mobile za najbogatszy zakres funkcji, które wyróżniają nasz bank na tle konkurencji.
Top Employers Polska 2017
Nasz bank wyróżniono jako jedną z firm, które tworzą najlepsze warunki pracy, dbają o rozwój talentów i doskonalą procesy rekrutacji.
Doceniono nasze świadczenia pozapłacowe
dla pracowników
Zostaliśmy laureatem konkursu ,,Best Benefits Strategy 2017” za najciekawszą i najbardziej efektywną strategię świadczeń pozapłacowych dla pracowników.
Mamy tytuł ,,Bankowa Kuźnia Liderów”
Uzyskaliśmy go w konkursie organizowanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego i Związek Banków Polskich za najwyższe indywidualne kwoty udzielonych gwarancji. Ponadto troje naszych bankierów z Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej uzyskało tytuł Lidera Sprzedaży Gwarancji z Funduszu Gwarancyjnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Najsprawniejsi w działaniu
Otrzymaliśmy nagrody w pięciu kategoriach podczas Horyzontów Bankowości, w tym najwyższe miejsca w kategorii ,,sprawność działania banków”.
W rankingu ,,Gwiazdy Bankowości” zajęliśmy trzecie miejsce za całokształt rocznej działalności oraz wyróżnienie za dochodowość, efektywność oraz strukturę biznesu.
Nasz raport wśród najlepszych
Przyznano mu trzy nagrody w konkursie Raporty Społeczne organizowanym przez stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę doradczą Deloitte. Raport CSRCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesuCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesu naszego banku za rok 2016 został nagrodzony jako jedyny w branży finansowej, w tym otrzymał wyróżnienie od jury konkursu, jury dziennikarskiego oraz internautów.
Top Marka 2017
Zajęliśmy trzecie miejsce w rankingu Top Marka 2017. Nagroda została przyznana za najwyższy wskaźnik publikacji pod względem liczby, zasięgu i wydźwięku. Ranking Top Marka jest przygotowywany przez magazyn branżowy „Press” na podstawie danych o publikacjach w mediach, Internecie i mediach społecznościowych, analizowanych przez Press-Service Monitoring Mediów.
Otrzymaliśmy Złoty Listek CSR POLITYKI
Po raz drugi zostaliśmy nagrodzenie Złotym Listkiem CSR POLITYKI w VII zestawieniu firm odpowiedzialnych społecznie za 2017 rok. Doceniono nasze działania w obszarach: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego. To wyróżnienie pokazuje naszą spójność i konsekwencję w realizacji zadań z zakresu odpowiedzialnego biznesu oraz potwierdza, że działania Santander Bank Polska mają pozytywny wpływ na otoczenie i budują wartość naszej firmy.
Santander nagrodzony za działania CSR
Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach odbyła się gala Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2017, na której zostały zaprezentowane wyniki 11. już zestawienia największych spółek w Polsce, ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Gala została zorganizowana przez Dziennik Gazetę Prawną.
W 2017 r. ranking ukazał się w nowej odsłonie, z podziałem na trzy poziomy zaawansowania. Santander Bank Polska uplasował się w najwyższym poziomie diamentowym, w którym znalazły się firmy – liderzy doskonałości.
Leasing Monitor docenił nasze OWUL (ogólne warunki umowy leasingowej)
Po raz drugi Santander Leasing zdobył pierwsze miejsce w rankingu transparentności i przyjazności warunków umowy leasingu wśród firm leasingowych. Ranking jest niezależnym, subiektywnym badaniem, publikowanym przez Leasing Monitor.
Złoty Spinacz dla projektu „Halo.Tato”
Otrzymaliśmy nagrodę w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Projekt „Halo.Tato”, który bank zrealizował wraz z Konradem Kruczkowskim, autorem bloga haloziemia.pl. został nagrodzony „Złotym spinaczem”.
Na projekt „Halo Tato” składa się sześć reportaży, zdjęcia i filmowe formy dokumentalne oraz książka. To zbiór opowieści o ojcostwie, ale tak naprawdę o wartościach. Podczas trwania projektu uzyskaliśmy 3 220 000 kontaktów z projektem i bankiem (odsłon, wyświetleń filmów, zasięg w mediach społecznościowych). Reportaże wygenerowały ponad 500 komentarzy w mediach.
Złote Spinacze to najbardziej prestiżowy konkurs branży PR, nagradzane są w nim najbardziej oryginalne i najlepiej realizowane projekty Public Relations.
„Halo.Tato” – Kampanią Społeczną Roku
Projekt „Halo Tato” otrzymał główną nagrodę w konkursie „Kampania Społeczna 2016” w kategorii „Akcje zaangażowane firm”.
W uzasadnieniu nagrody jury napisało, że jest to „dobry przykład subtelnego, ale bardzo konkretnego i wymiernego zaangażowania firmy, dojrzałego i pełnego elegancji podejścia do ważnego tematu, a także niesztampowego sposobu budowania marki i przekazywania doświadczeń”. Konkurs Kampania Społeczna Roku ma na celu promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są kampanie społeczne, czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra, wykorzystujące działania reklamowe i PR.
I miejsce w rankingu najlepszych kont osobistych portalu gazeta.pl (11 września 2017 r.) oraz w rankingu najbardziej przyjaznych kont Comperia.pl (26 września 2017 r.) za „Konto Jakie Chcę”