- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Nasze priorytety
GRI:
-
[103-1, 103-2 i 103-3]
Dla Aspektów raportowania Edukacja finansowa dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym klientów; Zaangażowanie społeczne i wspieranie społeczności lokalnych
Dla Aspektów raportowania Edukacja finansowa dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym klientów; Zaangażowanie społeczne i wspieranie społeczności lokalnych
Przejdź do listy GRI
Dla firmy działającej w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, naturalną powinnością jest reagowanie na ważne potrzeby lokalnych społeczności. Z dumą realizujemy to zadanie.
- Inicjujemy działania sprzyjające rozwojowi społecznemu.
- Wdrażamy wieloletnie programy zaangażowania społecznego.
- Pomagamy odpowiadając na oczekiwania, dla których trafnej identyfikacji współpracujemy z wieloma partnerami społecznymi – ekspertami w swojej dziedzinie.
- Wspieramy innych w działaniach społecznych i dbaniu o wspólne dobro.
Wiodące Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030 ONZ
Edukacja – zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie.
Zrównoważone miasta i społeczności – uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnymi, zrównoważonymi oraz sprzyjającymi włączeniu społecznemu.
Wzmocnić środki wdrażania i ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Priorytety zaangażowania społecznego Santander Bank Polska
Edukacja i rozwój nauki
Cele:
- Podnoszenie kompetencji dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu przedsiębiorczości i finansów.
- Wzrost poziomu i bardziej atrakcyjne formy edukacji ekonomicznej w szkołach.
- Uzupełnienie wiedzy nauczycieli o bieżące zagadnienia ekonomiczne.
- Możliwość poszerzenia zakresu projektów naukowych.
- Międzywydziałowa i międzyuczelniana współpraca studentów, owocująca nowymi pomysłami badawczymi.
- Zmiana postrzegania szkół i uczelni wyższych współpracujących z naszym bankiem.
Wsparcie inicjatyw społecznych
Cele:
- Rozwój i profesjonalizacja organizacji społecznych poprzez współpracę z naszym bankiem.
- Wyzwolenie potencjału społeczności lokalnych poprzez podejmowanie aktywności w obszarze życia społecznego i kulturalnego.
- Wsparcie lokalnych przedsiębiorców i jednostek samorządu terytorialnego.
- Kształtowanie pożądanych postaw i umiejętności wśród młodych ludzi – przedsiębiorczość, kreatywność, postawy obywatelskie, komunikatywność, posługiwanie się nowymi technologiami, umiejętność pracy w grupie.
Wyrównywanie szans i walka z wykluczeniem społecznym
Cele:
- Lepszy dostęp osób z niepełnosprawnościami do usług i produktów finansowych.
- Zwiększenie samodzielności osób z niepełnosprawnościami w zarządzaniu swoimi finansami.
- Zmiana percepcji osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie.
- Upowszechnianie pozytywnych nawyków w zakresie traktowania osób z niepełnosprawnościami.
- Inicjowanie aktywności sportowej osób z niepełnosprawnościami.
- Włączanie dzieci z rodzin ubogich i dysfunkcyjnych w inicjatywy kulturalne, społeczne i edukacyjne.
W planowaniu projektów społecznych i analizie wpływu naszej działalności na jakość życia społecznego uwzględniamy stanowiska naszych interesariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem. Pytamy ich o opinie i konkretne rekomendacje działań:
- w trakcie bieżącej współpracy i wspólnie prowadzonych projektów,
- podczas corocznych spotkań – eksperckich paneli interesariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem banku – prowadzonych według zasad międzynarodowego standardu dialogu z interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem AA 1000SES,
- w ramach badań opinii i satysfakcji ze współpracy.
Jasno określiliśmy cele, narzędzia i zasady naszego zaangażowania społecznego. W zarządzaniu tym obszarem pomagają nam m.in. wytyczne następujących dokumentów:
Bank uznaje, że wyższe wykształcenie jest czynnikiem kreującym wzrost, postęp i dobrobyt w przyszłości. Edukacja stanowi główny obszar inwestycji społecznych banku i wyróżnik zobowiązania podjętego wobec społeczeństwa.