- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Priorytety odpowiedzialnego biznesu
GRI:
-
[103-1, 103-2, 103-3]
Kluczowy Aspekt raportowania: Strategia banku i kierunki jego rozwoju
Kluczowy Aspekt raportowania: Strategia banku i kierunki jego rozwoju
Przejdź do listy GRI -
[Wskaźnik własny 1]
Opis strategii banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju
Opis strategii banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju
Przejdź do listy GRI -
[102-15]
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk.
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk.
Przejdź do listy GRI -
[102-12 ]
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy.
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy.
Przejdź do listy GRI -
[102-11]
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności
Przejdź do listy GRI
,,Sami musimy stać się zmianą, do której dążymy w świecie”.
W Santander Bank Polska pamiętamy o celach zrównoważonego rozwoju i staramy się do nich przyczyniać w naszej codziennej działalności.
- Podejmując decyzje biznesowe, uwzględniamy oczekiwania naszych klientów, pracowników, akcjonariuszy, partnerów biznesowych, społeczności lokalnych oraz potrzebę ochrony środowiska naturalnego.
- Za obowiązek uważamy wzięcie odpowiedzialności za nasz wpływ na otoczenie i InteresariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem wewnętrznych, bo tylko z takim podejściem możemy osiągnąć trwały, stabilny rozwój i stworzyć cenioną wartość ekonomiczną i społeczną.
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialny biznes w Strategii Santander Bank Polska
KOMPAS SANTANDER BANK POLSKA – 3 WARTOŚCI, 4 KIERUNKI DZIAŁAŃ ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU
POLITYKA SANTANDER BANK POLSKA DOTYCZĄCA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU (CSR)
SZCZEGÓŁOWE POLITYKI DOTYCZĄCE WAŻNYCH Z PUNKTU WIDZENIA CSR ASPEKTÓW DZIAŁANIA BANKU, W TYM:
STRATEGIA NASZYCH DZIAŁAŃ WIĄŻE SIĘ W SZCZEGÓLNOŚCI Z 8 WIODĄCYMI DLA SANTANDER BANK POLSKA „CELAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU 2015-2030 ONZ”
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o Celach Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030 przyjętych przez ONZ, wejdź na dedykowaną im stronę www.un.org.pl.
Polityka zrównoważonego rozwoju
GRI:
-
[102-11]
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności
Przejdź do listy GRI
,,Polityka Santander Bank Polska dotycząca zrównoważonego rozwoju (CSRCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesuCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesu)” definiuje naszą filozofię w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju, w ramach której kluczowym celem jest zarządzanie ryzykiem społecznym i środowiskowym oraz budowanie długoterminowej wartości dla wszystkich interesariuszyPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem: pracowników, klientów, partnerów biznesowych, udziałowców i społeczności.
Dokument obejmuje szereg dobrowolnych, wykraczających poza zapisy prawne, zobowiązań etycznych, społecznych i środowiskowych. Politykę w sferze zrównoważonego rozwoju uzupełniają inne szczegółowe regulacje banku, w tym:
- ,,Polityka dotycząca zmian klimatycznych”,
- ,,Polityka dotycząca praw człowieka”,
- ,,Polityka dotycząca wolontariatu pracowniczego”,
- Polityki zarządzania ryzykiem sektorowym w przypadku „wrażliwych” sektorów, w tym przemysłu zbrojeniowego, sektora energetycznego i przemysłu drzewnego.
Jesteśmy jedną z niewielu firm sektora finansowego, która opracowała i wdraża tak szeroki pakiet polityk odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju, które regulują nie tylko nasze wewnętrzne działania czy też praktyki w łańcuchu dostaw, ale i relacje biznesowe z potencjalnymi klientami.
Stale rozwijamy nasze kompetencje do podejmowania samodzielnych działań oraz inicjowania wspólnych projektów z naszymi interesariuszamiPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływemPodmioty, które oddziałują na organizację lub pozostają pod jej wpływem, które zbliżą nas do realizacji przyjętych celów z zakresu odpowiedzialności biznesu.
Wiemy, że wpływ banku na otoczenie ma charakter wielowymiarowy, dlatego naszą politykę CSRCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesuCorporate Social Responsibility/Społeczna odpowiedzialność biznesu opieramy na 5 fundamentach:
Wierzymy, że zaangażowanie banku w te obszary przyczynia się do istotnej zmiany społecznej. Pracujemy intensywnie, by efekty naszych działań były odczuwalne na poziomie lokalnym, wspierały rozwój społeczny oraz gospodarczy regionów i całego kraju.