- O Santander
Bank Polska - Strategia
i zarządzanie - Klienci
- Wstęp
- Nasze priorytety – „Bank Jaki Chcesz”
- Jesteśmy multikanałowi – korzystasz jak chcesz
- Dostępność dla każdego – możesz na nas liczyć
- Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Doskonałość w jakości obsługi klienta
- Etyczna komunikacja – prosty i przyjazny język
- Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi
- Nasze podejście do reklamacji
- Wiedza, która procentuje
- Produkty i inicjatywy dla klientów indywidualnych
- Produkty i inicjatywy dla klientów z sektora MŚP
- Produkty i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
- Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
- Pracownicy
- Zaangażowanie
społeczne - O raporcie
Czym jest Odpowiedzialny Biznes?
- Co kryje się pod hasłem CSR?
- Zrównoważony rozwój
- CSR czy zrównoważony rozwój
- Cele Zrównoważonego Rozwoju
- Czy CSR jest obowiązkowy?
- Zasady
- Transparentność i wymiana wiedzy
- Polityka zrównoważonego rozwoju
CSR
Rozwój
Rozwój, który zaspokaja potrzeby obecne, nie zagrażając możliwościom zaspokojenia potrzeb przyszłych pokoleń. Łączy on cele wysokiej jakości życia, zdrowia, dobrobytu ze sprawiedliwością społeczną i utrzymaniem zdolności Ziemi do podtrzymywania życia w całej różnorodności. Te cele społeczne, ekonomiczne i środowiskowe są współzależne i wzajemnie się wspomagają. 1
1 Norma PN-ISO26000:2012
Uczciwie i etycznie
Cele 2030
Odpowiedzialność
Główne zasady
Przejrzystość
Polityka Zrównoważonego Rozwoju (CSR) Santander Bank Polska, definiuje nasze podejście do zrównoważonego rozwoju, którego kluczowym celem jest zarządzanie ryzykiem społecznym i środowiskowym oraz budowanie długoterminowej wartości dla wszystkich interesariuszy: pracowników, klientów, partnerów biznesowych, udziałowców i społeczności.
Dokument obejmuje szereg dobrowolnych, wykraczających poza zapisy prawne, zobowiązań etycznych, społecznych i środowiskowych. Politykę tą uzupełniają inne szczegółowe regulacje banku, w tym:
- Polityka dotycząca zmian klimatycznych
- Polityka dotycząca praw człowieka
- Polityka dotycząca wolontariatu pracowniczego
- Polityki zarządzania ryzykiem sektorowym w przypadku „wrażliwych” sektorów, w tym przemysłu zbrojeniowego, sektora energetycznego i przemysłu drzewnego.
Polityki wpływają na nasze decyzje biznesowe i wymagania wobec potencjalnych klientów z „wrażliwych” sektorów.
Wpływa
na wszystkich pracowników
Zwiększa
transparentność firmy
Jest zintegrowany
Jest zintegrowany
Rynek
jak firma odpowiada na potrzeby rynku, klienta i otoczenia biznesowego
Społeczności
co firma robi dla pracowników i innych
Środowisko
jak firma swoimi działaniami wpływa na środowisko naturalne
Interesariusze
kim są osoby na które wpływa działalność firmy
Wpływ
jak działalność firmy wpływa na interesariuszy
Potrzeby
wsłuchując się w głos z zewnątrz, działania firmy będą odpowiedzią na realne potrzeby
169
poszczególnych zadań
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
jest wiodące w zakresie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i koordynacji działań administracji rządowej wokół CSR.
317 raportów
zostało wydanych od 2005 do 2016 w Polsce
Przykłady działań
w małych i średnich przedsiębiorstwach
Przykłady działań
podejmowane przez państwa, biznes i organizacje społeczne z całego świata
Międzynarodowa norma
z rodziny tzw. ISO
Zawiera wytyczne
dot. społecznej odpowiedzialności organizacji
Norma
nie jest certyfikowana. Dostępna odpłatnie w języku polskim na pkn.pl
Raportowanie
od 2018 obowiązkowe raportowanie reguluje dyrektywa UE
Słownik pojęć
poznaj więcej zagadnień dot. odpowiedzialnego biznesu
Raport CSR za rok 2017
na przykładzie raportu Santander Bank Polska, dowiedz się więcej o odpowiedzialnym biznesie