DOBRA PRAKTYKA
Rośnie liczba obszarów wdrażania standardu prostej komunikacji „Rzecz jasna”. W 2023 roku zmieniono styl przekazywanej klientom korespondencji dotyczącej kart debetowych i kredytowych, kredytów hipotecznych, kont oraz ubezpieczeń. Przyjęto także nowe zasady przygotowywania regulaminów promocji oraz opracowano wytyczne dotyczące opracowywania dokumentów przeznaczonych dla osób ze szczególnymi potrzebami. Na rok 2024 zaplanowano wdrożenie nowych standardów obsługi w sieci dystrybucji.
W przyszłości będziemy kontynuować działania z 2023 roku z uwzględnieniem:
- dostępności cyfrowej naszej komunikacji w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej, w tym dokumentów wzorcowych,
- stworzenia bazy tekstów wzorcowych oraz terminów i definicji,
- wdrożenia badań użyteczności tekstu.
W Santander Leasing S.A. zmieniliśmy i wdrożyliśmy umowy leasingu, ogólne warunki umowy oraz dokumenty towarzyszące napisane prostym językiem, podnosząc istotnie ich przejrzystość i czytelność dla odbiorców. Podobne działania przeprowadzone zostały w zakresie kierowanej do klientów komunikacji masowej, realizowanej za pośrednictwemmaili, sms,, informacji na portalach czy stronie www. W 2024 r. w Santander Leasing S.A. dokumenty pozostałych produktów (pożyczka, najem) zostaną zmienione, aby dostosować je do wymogów prostego języka.