• GRI:
  • Świadczenia dodatkowe (benefity) zapewniane pracownikom pełnoetatowym401-2
    Świadczenia dodatkowe (benefity) zapewniane pracownikom pełnoetatowym
  • Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia404-1
    Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia
  • Programy rozwoju umiejętności menadżerskich i kształcenia ustawicznego404-2
    Programy rozwoju umiejętności menadżerskich i kształcenia ustawicznego
  • Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia404-3
    Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia

Grupa Santander Bank Polska uważa rozwój pracowników za niezbędny warunek swojego sukcesu rynkowego. W każdej spółce Grupy przygotowaliśmy „szyte na miarę” szkolenia dopasowane do jej charakterystyki biznesowej i potrzeb organizacji.

  • Bank Wiedzy – cykl szkoleń z zakresu ESG
  • Szkolenie Angielski i IELTSBritish Council prowadzone w ramach Santander Open Academy – 10% miejsc na szkolenie (1000 miejsc) zostało zarezerwowane dla pracowników Grupy Santander Bank Polska
  • Doradca Przyszłości – program skierowany do pracowników sieci oddziałów związany z rozwojem kompetencji cyfrowych
  • Akademia Lidera – program rozwijający kompetencje przywódcze
  • Leader’s Quest – cykl szkoleń wdrażających do pracy nowomianowanych menadżerów
  • Dofinansowanie do nauki języków obcych
  • Mentoring oraz tutoring – wewnętrzna wymiana wiedzy w organizacji

  • First Manager – sześciomiesięczny program rozwojowy dla specjalistów awansowanych na stanowiska menadżerskie.

  • platforma szkoleniowa LinkedIn Learning
  • e-biblioteczka LEGIMI
  • platforma do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego
  • program EAP – wsparcie psychologiczne i rozwojowe (infolinia, webinary, newslettery)
  • dofinansowanie kursów i szkoleń zewnętrznych – na wniosek pracownika/przełożonego
  • program „Siła doceniania różnorodności: DISC” – analiza potencjału, stylów komunikacji i zachowań

  • możliwość korzystania ze szkoleń w Santander Bank Polska S.A.
  • szkolenia indywidualne pracowników zgodne z ich potrzebami kompetencyjnymi i ścieżką rozwoju

  • szkolenie „Go! Guide Pro” związane z usprawnianiem pracy za pomocą narzędzi oferowanych przez Google. Tematy szkoleń w 2023 roku to m.in.:
    • Arkusze Google
    • Service Design
    • Locker studio
    • SalesForce – szkolenia dla doradców leasingowych SME

DOBRA PRAKTYKA

W Santander TFI S.A. zorganizowano w 2023 roku Szkołę ESG, czyli cykl spotkań wewnętrznych dla pracowników, w czasie których omawiane były istotne zagadnienia z tego obszaru. Szkolenia dotyczyły między innymi greenwashingu, rozporządzeń SFDR i Green MiFID, rynku polskich funduszy inwestycyjnych ESG oraz różnorodności i włączania.

Szkolenia w Grupie Santander Bank Polska:

  • 442 349
    łączna liczba godzin szkoleniowych pracowników
  • 73%
    szkolenia kobiet
  • 26%
    szkolenia mężczyzn

Co najmniej raz w roku jakość pracy większości osób zatrudnionych w Grupie jest oceniana (58% kobiet i 70% mężczyzn). W Banku jest to 86% kobiet i 90% mężczyzn. Analiza przeprowadzana jest w oparciu o kryteria znane pracownikowi i jego przełożonemu. Częścią okresowej oceny pracowniczej są nasze wartości korporacyjne określone hasłami: „Myślę o kliencie”, „Angażuję się w zmiany”, „Podejmuję działania”, „Współpracuję”, „Zabieram głos”. W ocenę może być również zaangażowany dział zasobów ludzkich.

DOBRA PRAKTYKA

W Santander Consumer Bank S.A. pracownicy, z którymi rozwiązuje się stosunek pracy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy, otrzymują tzw. „pakiet outplacementowy”. Obejmuje on trzy sesje indywidualne z zewnętrznym konsultantem ds. kariery.