- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Innowacje
Wprowadziliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań pozwalających klientom na łatwe i bezpieczne korzystanie z naszych usług:
Wideoweryfikacja
Weryfikacja wideo to innowacyjna metoda sprawdzania tożsamości klienta polegająca na automatycznej weryfikacji autentyczności danych z dowodu tożsamości. Dokument tożsamości, pokazany do kamery w komputerze porównywany jest z twarzą klienta oraz sprawdzany w bazach danych. Proces weryfikacji podczas interakcji z doradcą wideo jest prosty i szybki. Otwarcie konta przy użyciu biometrii twarzy zajmuje od 15 do 20 minut i jest w 100% bezpieczne. Rozwiązanie jest prostsze, niż mogłoby się wydawać, a przede wszystkim – dostępne z dowolnego miejsca na świecie. Dotychczas nasi klienci otworzyli ponad 3000 kont, wykorzystując wideoweryfikację.
Z rozwiązania najchętniej korzystają klienci urodzeni w latach 90., a najstarsza osoba, która otworzyła konto bankowe w ten sposób, miała 78 lat. Na weryfikację wideo zdecydował się również jeden z naszych klientów komunikujący się w Polskim Języku Migowym.
5 form płatności mobilnych
Santander Bank Polska S.A. oferuje klientom najszerszą w Polsce, pod względem rozwiązań i technologii, ofertę płatności mobilnych. Jako pierwsi w polskim sektorze bankowym udostępniliśmy wszystkie rodzaje płatności mobilnych, w tym płatności zbliżeniowe w telefonach komórkowych w Santander mobile: BLIK, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay. Nasi klienci mogą płacić za zakupy:
Klienci mogą dokonywać transakcji w:
Mobilny podpis
W sierpniu 2018 roku nasz bank udostępnił klientom możliwość mobilnej autoryzacji. Mobilny podpis stanowi alternatywę dla kodów jednorazowych przesyłanych SMS-ami. Usługa umożliwia zatwierdzanie transakcji zlecanych w bankowości internetowej za pomocą aplikacji. Jak to działa?
1. Aktywacja usługi,
2. Zlecenie przelewu w bankowości internetowej,
3. Wyświetlenie podsumowania push,
4. Otwarcie powiadomienia – informacja o zalecanej operacji,
5. Zatwierdzenie operacji PIN do mobilnego podpisu.
2. Zlecenie przelewu w bankowości internetowej,
3. Wyświetlenie podsumowania push,
4. Otwarcie powiadomienia – informacja o zalecanej operacji,
5. Zatwierdzenie operacji PIN do mobilnego podpisu.
Decyzja kredytowa w Internecie
W ramach usprawniania obsługi procesów kredytowych w Santander Internet uruchomiono funkcjonalność współdzielenia wniosku kredytowego z doradcą online (co-browsing), dzięki czemu klient i doradca mogą równocześnie wypełniać dokument.
Interaktywna taryfa opłat i prowizji
Nasi klienci mają do dyspozycji interaktywną Taryfę Opłat i Prowizji, w której najważniejsze wdrażane zmiany są wskazane w prosty i przystępny sposób oraz wytłumaczone na praktycznych przykładach.
Mobilne ubezpieczenia komunikacyjne
W 2018 roku, jako drugi bank na rynku, wprowadziliśmy ofertę mobilnych ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki temu nasi klienci mogą z poziomu Santander mobile kupić OC, AC, NNW i Assistance. Co trzeba zrobić, aby otrzymać wyliczenie składki?
1. Zeskanować kod AZTEC
– zawierający niezbędne informacje o aucie
– znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym za pomocą aparatu wbudowanego w telefon
2. Nabyć ubezpieczenia przez Santander mobile
3. Opłacić składkę
4. Polisa jest do pobrania w każdym momencie na telefon w postaci pliku pdf po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego
5. Odebrać e-mail z banku z przesyłanymi dokumentami
– zawierający niezbędne informacje o aucie
– znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym za pomocą aparatu wbudowanego w telefon
2. Nabyć ubezpieczenia przez Santander mobile
3. Opłacić składkę
4. Polisa jest do pobrania w każdym momencie na telefon w postaci pliku pdf po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego
5. Odebrać e-mail z banku z przesyłanymi dokumentami
Santander One Pay FX
Santander One Pay FX to pierwsza usługa szybkich płatności zagranicznych dla klientów detalicznych i firmowych oparta na technologii blockchain. Dzięki niej klienci zlecający przelewy zagraniczne mogą mieć pewność, że pieniądze pojawią się na koncie adresata tego samego lub następnego dnia. Dodatkowo klienci jeszcze przed wykonaniem przelewu są informowani, jaka dokładnie kwota, w walucie docelowej, wpłynie na konto beneficjenta.
Grupa Santander jest pierwszym bankiem, który wdraża usługi płatnicze oparte o blockchain jednocześnie w wielu krajach. Z rozwiązania mogą korzystać klienci indywidualni w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Brazylii oraz w Polsce.
Apple Pay i Fitbit Pay
Do najważniejszych inicjatyw banku dotyczących klientów detalicznych należało w 2018 roku wdrożenie Apple Pay i Fitbit Pay – innowacyjnych form płatności poszerzających ofertę płatności cyfrowych Santander Bank Polska.
Apple Pay daje możliwość płacenia przy użyciu iPhone lub Apple Watch; wystarczy dodać do niego kartę Visa lub Mastercard.
Fitbit Pay to mobilny portfel, za pomocą którego za zakupy można płacić zbliżeniowo zegarkiem – smartwatchem Fitbit Versa lub Fitbit Ionic. Do płatności zbliżeniowych potrzebny jest zegarek Fitbit wyposażony w technologię NFC oraz telefon z zainstalowaną aplikacją Fitbit.
Garmin Pay
Zegarki Garmin
Od marca 2018 nasi klienci mogą dokonywać płatności zbliżeniowych zegarkami z funkcją Garmin Pay.
Garminem można również płacić zbliżeniowo. Potrzebne są do tego: zegarek Garmin z funkcją Garmin Pay, aplikacja Garmin Connect Mobile oraz karta Mastercard Santander Bank Polska.
Nasze plany na 2019 rok
Czy wiesz, że...?
- W 2018 roku nasi klienci wykonywali średnio 632 00 transakcji dziennie w kanałach zdalnych.
- Nasz najstarszy klient, który zdecydował się na otwarcie konta za pomocą wideoweryfikacji, ma 78 lat.