Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Bezpieczeństwo

12% kierowców często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu, 7% prowadzących odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód, 12% kierowców w czasie jazdy często rozmawia przez telefon, nie używając zestawu głośnomówiącego, a 6% Polaków prowadzących auta przegląda jednocześnie media społecznościowe – to wynik Badania polskich kierowców* przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska w dniach od 27 lutego do 7 marca 2018 roku.

*Badanie polskich kierowców, 4P research mix dla Santander Bank Polska, na populacji Polaków w wieku 18-70 lat, aktywnych kierowców (z wykluczeniem kierowców zawodowych). Badanie zrealizowano próbą kwotową ogólnopolską reprezentatywną dla populacji (N=613); metodą CAWI.

„Jak Jeździsz”

„Bezpieczeństwo dzieje się teraz” – zgodnie z tym hasłem Santander Bank Polska od 2015 roku prowadzi akcję Jak Jeździsz promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze. W ramach akcji prowadzona jest przede wszystkim komunikacja w mediach społecznościowych, ale też organizowane są wydarzenia dla lokalnych społeczności. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz obserwowanego przez ponad 120 tys. osób, a także przy wsparciu ambasadora projektu – kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka – internauci kilka razy w tygodniu otrzymują ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane porady dotyczą m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, a także prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.

Partnerem merytorycznym projektu jest Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego – koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.

Więcej informacji:

#Zaparkuj telefon i jedź

Wyniki badań związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym skłoniły nas do zorganizowania kampanii #Zaparkuj telefon i jedź. W ramach akcji w 124 stacjach radiowych w całej Polsce emitowane były specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy były oparte na emocjach, ale ich celem nie było straszenie; miały wywołać refleksje, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe. Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź była pierwszą tak szeroką akcją zorganizowaną przez bank w ramach projektu Jak Jeździsz.

Ekobezpieczni

Konkurs Ekobezpieczni to inicjatywa zorganizowana w ramach akcji Jak Jeździsz, razem z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego. Skierowana była do uczniów szkół podstawowych, miała za zadanie szerzyć wiedzę o bezpieczeństwie na drogach i ekologii wśród najmłodszych uczestników ruchu drogowego. W tym celu zorganizowany został ogólnopolski konkurs plastyczny i filmowy dla uczniów, w którym przedstawiali swoją wizję bezpiecznej drogi do szkoły.

Zobacz galerię prac konkursowych.

Jak Jeździsz – działania edukacyjne oraz ich efekty w 2018 roku

Wydarzenie edukacyjne Jak Jeździsz jako nagroda w Ogólnopolskim konkursie edukacyjnym „Ekobezpieczni” dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Solcu Kujawskim

  • 514

    uczniów

    biorących udział w wydarzeniu

  • 120

    uczniów

    zaangażowanych w przygotowywanie 40 prac konkursowych

  • 350

    osób

    Stoisko podczas Targów CSR na Stadionie Narodowym w Warszawie

  • 500

    osób

    Stanowisko edukacyjne podczas festynu rodzinnego z okazji Dnia Dziecka w Kamionkach pod Poznaniem

  • 700

    osób

    Stanowiska edukacyjne na piknikach rodzinnych w Gdańsku i Zbrosławicach pod Katowicami (czerwiec 2018) oraz w Poznaniu i Wrocławiu (wrzesień 2018)

  • 350

    osób

    Edukacyjne stanowiska na pikniku rodzinnym Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej 17.06.2018 r. w Warszawie

Łączna liczba beneficjentów: 13 373

Bezpiecznie to wiedzieć i znać

„Bezpiecznie to wiedzieć i znać” to wspólna akcja profilaktyczna policji, Fundacji Santander i wolontariuszy naszego banku skierowana do uczniów klas szkół podstawowych z województwa wielkopolskiego. W 2018 roku na spotkania organizowane w ramach akcji zaprosiliśmy dzieci z blisko 40 szkół w 12 powiatach województwa wielkopolskiego. Dzięki temu informacje na temat bezpiecznych postaw i zachowań w domu, na ulicy, w kontaktach z obcymi oraz w Internecie dotarły do ok. 900 uczniów.