- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Bezpieczeństwo
12% kierowców często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu, 7% prowadzących odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód, 12% kierowców w czasie jazdy często rozmawia przez telefon, nie używając zestawu głośnomówiącego, a 6% Polaków prowadzących auta przegląda jednocześnie media społecznościowe – to wynik Badania polskich kierowców* przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska w dniach od 27 lutego do 7 marca 2018 roku.
*Badanie polskich kierowców, 4P research mix dla Santander Bank Polska, na populacji Polaków w wieku 18-70 lat, aktywnych kierowców (z wykluczeniem kierowców zawodowych). Badanie zrealizowano próbą kwotową ogólnopolską reprezentatywną dla populacji (N=613); metodą CAWI.
„Jak Jeździsz”
„Bezpieczeństwo dzieje się teraz” – zgodnie z tym hasłem Santander Bank Polska od 2015 roku prowadzi akcję Jak Jeździsz promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze. W ramach akcji prowadzona jest przede wszystkim komunikacja w mediach społecznościowych, ale też organizowane są wydarzenia dla lokalnych społeczności. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz obserwowanego przez ponad 120 tys. osób, a także przy wsparciu ambasadora projektu – kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka – internauci kilka razy w tygodniu otrzymują ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane porady dotyczą m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, a także prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.
Partnerem merytorycznym projektu jest Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego – koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.
Więcej informacji:
#Zaparkuj telefon i jedź
Wyniki badań związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym skłoniły nas do zorganizowania kampanii #Zaparkuj telefon i jedź. W ramach akcji w 124 stacjach radiowych w całej Polsce emitowane były specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy były oparte na emocjach, ale ich celem nie było straszenie; miały wywołać refleksje, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe. Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź była pierwszą tak szeroką akcją zorganizowaną przez bank w ramach projektu Jak Jeździsz.
Ekobezpieczni
Konkurs Ekobezpieczni to inicjatywa zorganizowana w ramach akcji Jak Jeździsz, razem z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego. Skierowana była do uczniów szkół podstawowych, miała za zadanie szerzyć wiedzę o bezpieczeństwie na drogach i ekologii wśród najmłodszych uczestników ruchu drogowego. W tym celu zorganizowany został ogólnopolski konkurs plastyczny i filmowy dla uczniów, w którym przedstawiali swoją wizję bezpiecznej drogi do szkoły.
Zobacz galerię prac konkursowych.
Jak Jeździsz – działania edukacyjne oraz ich efekty w 2018 roku
Wydarzenie edukacyjne Jak Jeździsz jako nagroda w Ogólnopolskim konkursie edukacyjnym „Ekobezpieczni” dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Solcu Kujawskim
-
514
-
120
-
350
-
500
-
700
-
350
Łączna liczba beneficjentów: 13 373
Bezpiecznie to wiedzieć i znać
„Bezpiecznie to wiedzieć i znać” to wspólna akcja profilaktyczna policji, Fundacji Santander i wolontariuszy naszego banku skierowana do uczniów klas szkół podstawowych z województwa wielkopolskiego. W 2018 roku na spotkania organizowane w ramach akcji zaprosiliśmy dzieci z blisko 40 szkół w 12 powiatach województwa wielkopolskiego. Dzięki temu informacje na temat bezpiecznych postaw i zachowań w domu, na ulicy, w kontaktach z obcymi oraz w Internecie dotarły do ok. 900 uczniów.