- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Zgłaszanie skarg i wątpliwości dotyczących etyki
GRI:
-
[102-17]
Mechanizmy zgłaszania skarg i wątpliwości dotyczących etyki
Mechanizmy zgłaszania skarg i wątpliwości dotyczących etyki
Przejdź do listy GRI
Konsekwentnie realizujemy politykę otwartego dialogu z pracownikami umożliwiającą zgłaszanie naruszeń zasad Generalnego Kodeksu Postępowania oraz zachęcającą do dzielenia się spostrzeżeniami i wątpliwościami.
Pracownicy mogą zgłaszać wszelkie skargi i wątpliwości poprzez wskazane kanały komunikacyjne:
Zgłoszeń mogą dokonywać anonimowo.
Wszystkim zgłaszającym bank gwarantuje zachowanie poufności oraz zakaz stosowania wobec nich jakichkolwiek działań o charakterze represyjnym. Gwarancja ta wynika z zapisów Polityki „Szacunek i Godność”.
W celu zapewnienia skuteczności i sprawności rozpatrywania zgłoszonych kwestii oraz odpowiedniego zarządzania nimi w strukturze Pionu Partnerstwa Biznesowego powołano Biuro Etyki i Relacji. Kompetencje Biura zostały poszerzone o psychologię biznesu.
-
[Wskaźnik własny 16]
Liczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na ,,skrzynkę etyki” oraz telefon zaufania
Liczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na ,,skrzynkę etyki” oraz telefon zaufania
Przejdź do listy GRI
W 2018 roku do banku wpłynęło 85 zgłoszeń dotyczących relacji pracowniczych rozpatrzonych zgodnie z polityką „Szacunek i godność”.
Poprzez telefony zaufania oraz skrzynkę etyki do banku zostało zgłoszonych łącznie 212 spraw. W tym okresie bank udzielił 17 porad dotyczących zagadnień etycznych.
Udzielone porady dotyczyły: możliwości dodatkowego zatrudnienia pracownika, warunków prowadzenia własnej działalności równolegle do zatrudnienia w Banku, identyfikacji konfliktu interesów oraz możliwości kandydowania do władz samorządowych.