Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

8 tys. nowych drzew dzięki Santander Bank Polska

W ostatni weekend kwietnia nasi pracownicy posadzili ponad 8 tys. drzew w ramach akcji promującej usługę bankowości elektronicznej.

Jednym z kluczowych dla Santander Bank Polska obszarów jest wspieranie działań proekologicznych. Pomysł na akcję sadzenia drzew i zachęcania klientów do usługi bankowości elektronicznej jest inicjatywą naszych pracowników. W jej ramach zachęcaliśmy klientów do rezygnacji z wyciągów papierowych na rzecz korzystania wyłącznie z bankowości elektronicznej.

Założenia projektu były bardzo proste – im więcej z klientów wybierze bankowość zdalną, tym więcej drzew zasadzi Santander Bank Polska. Efekty akcji są spektakularne. Tylko w kwietniu 2018 r., przy wsparciu naszych pracowników-wolontariuszy, udało nam się posadzić ponad 8 tys. drzew.

Dzięki inicjatywie zrealizowanej przez nas wspólnie z Fundacją Aeris Futuro oraz Dyrekcją Ojcowskiego Parku Narodowego, na jego terenie pojawiło się aż 6 tys. nowych drzew. Szacuje się, że odnowienie w sposób naturalny takich zasobów leśnych trwałoby od 80 do 120 lat.

Wolontariusze Banku odwiedzili również Nadleśnictwo Lipusz. Było ono jednym z miejsc w Polsce najbardziej poszkodowanych w wyniku ubiegłorocznych nawałnic. Dzięki zaangażowaniu Santander Bank Polska i jego pracowników miejscowy ekosystem wzbogacił się o 2 tys. drzew.

– Już ponad 2 mln klientów naszego banku korzysta z  usługi bankowości mobilnej i internetowej. Rezygnując z drukowanych wyciągów z kont, klienci pomagają nam być eko i zaoszczędzić ogromne ilości papieru. Nasz zespół miał świetny pomysł, aby zasadzić drzewa i w ten sposób podziękować klientom, a także zachęcić pozostałych do korzystania z proekologicznych rozwiązań cyfrowych. Nasza akcja sadzenia drzew ma bardzo ważny i konkretny efekt. Szacujemy, że znacząco przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla.

Arkadiusz Przybył, członek zarządu Banku

  • Posadzenie 8 tys. drzew nie kończy naszych działań proekologicznych – nadal będziemy nakłaniać klientów do rezygnacji z papierowej korespondencji i aktywnego korzystania z bankowości internetowej.