- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Dziennikarstwo rozwiązań może pomóc środowisku. Wspólną akcję podejmują Santander Bank Polska i Outriders
Santander Bank Polska i Outriders, w konkursie #MamyWspólneCele 2019, poszukiwały skutecznych rozwiązań na ważne problemy związane ze środowiskiem i naszym codziennym życiem. Na podstawie zwycięskich zgłoszeń, powstanie cykl artykułów w duchu dziennikarstwa rozwiązań, które skupią się na poszukiwaniu metod wprowadzenia rzeczywistych i pozytywnych zmian w otoczeniu.
Dziennikarstwo rozwiązań koncentruje się na konkretnym problemie – najpierw poddaje go analizie, a później poszukuje efektywnych sposobów na jego rozwiązanie. Reporter, poprzez research dziennikarski, porównuje różne metody podejścia do zagadnienia, a finalnie daje czytelnikowi uczciwy obraz tego, jak działają dane rozwiązania i jaki mają społeczny skutek w różnych miejscach na świecie. Celem dziennikarstwa rozwiązań jest zmiana debaty publicznej na bardziej konstruktywną – skupioną nie tylko na samych problemach i wyzwaniach, ale również na metodach wprowadzania faktycznej zmiany.
Bardzo nam zależy na promowaniu metodologii dziennikarstwa rozwiązań zarówno wśród czytelników, jak i mediów. Planujemy też inne działania dla dziennikarzy, żeby zachęcić ich do tworzenia artykułów w tym duchu. Konkurs #MamyWspólneCele jest początkiem długiego i potrzebnego cyklu
Aby wziąć udział w konkursie #MamyWspólneCele 2019. na stronie dziennikarstworozwiazan.pl każdy mógł zgłosić swoje pomysły na rozwiązanie przynajmniej jednego z pięciu palących problemów współczesnego świata. Uczestnik konkursu miał za zadanie zaprezentować swoją wizję tego:
- jak walczyć ze skutkami suszy,
- jak walczyć z ubóstwem energetycznym,
- jak poprawić recykling i gospodarkę odpadami,
- jak walczyć z brakiem wody pitnej,
- jak rozwiązać problem smogu?
Z tych pięciu zagadnień, jury wybrało najciekawsze i na ich podstawie stworzone zostaną artykuły w duchu dziennikarstwa rozwiązań.
Jeśli chcesz zapoznać się z pełną treścią zwycięskich rozwiązań to zapraszamy na stronę konkursu dziennikarstworozwiazan.pl.
Jesteśmy partnerem konkursu #MamyWspólneCele 2019, ponieważ zależy nam na promowaniu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które są bliskie naszej misji oraz stanowią element naszej strategii. W naszej organizacji przykładamy dużą wagę do kwestii ochrony środowiska, zwłaszcza w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Podejmujemy wiele zobowiązań i realizujemy działania mające pomóc zminimalizować negatywny wpływ prowadzonej przez nas działalności na ekosystem. Promujemy produkty i usługi uwzględniające poszanowanie dla natury oraz bierzemy pod uwagę i oceniamy wpływ finansowanych przez nas projektów na środowisko i klimat. Naszymi działaniami chcemy także inspirować pozytywne zmiany i aktywnie szukać sposobu ich realizacji.