Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Zdrowie na Bank

Od maja 2016 r. w Santander Bank Polska S.A. realizujemy program corporate wellness pod nazwą Zdrowie na Bank, będący częścią globalnego programu BeHealthy Grupy Santander. Program opiera się na holistycznym modelu zdrowia, a jego celem jest promocja zdrowego trybu życia oraz idei work-life balance. Chcemy wyeksponować znaczenie zdrowia i dobrego samopoczucia jako wyróżników marki Santander i stworzyć w ten sposób znak rozpoznawczy wartości, które oferujemy naszym pracownikom.

Program Zdrowie na Bank jest realizowany w ramach czterech filarów tematycznych:

  • Jedz zdrowo

  • Bądź aktywny

  • Dbaj o siebie

  • Bądź ergo

Prowadzimy działania edukacyjne i motywacyjne, m.in. w obszarze racjonalnego żywienia, profilaktyki zdrowia fizycznego i psychicznego, promocji ruchu, wypoczynku i ergonomii pracy. Wspieramy i organizujemy – we współpracy z partnerami – akcje prozdrowotne. Czynimy również odpowiednie kroki na rzecz facylitacji dostępu do usług zdrowotnych i fitness.

Punktem kulminacyjnym naszego programu są uruchamiane cyklicznie programy „Tydzień Zdrowia na Bank” oraz „Jesień ze Zdrowiem na Bank”. Podczas tych akcji pracownicy mają okazję m.in. skorzystać z konsultacji medycznych i ergonomicznych, spotkać się z fizjoterapeutami oraz zbadać gęstość swoich kości. Organizowane są ponadto webinaria z psychologiem, podczas których poruszamy temat stresu i metod, dzięki którym można sobie z nim radzić. Na miłośników rowerów czekają profesjonalne serwisy rowerowe, w których pod okiem ekspertów mogą zrobić przegląd i naprawić rower.

Latem 2018 r. dla pracowników-rowerzystów przeprowadziliśmy trzymiesięczny konkurs Bike Challenge. Dodatkową motywacją dla uczestników był cel: „wykręcenie” łącznie 100 tys. km, za co Fundacja Santander zobowiązała się ufundować 30 rowerów dla wychowanków dwóch domów dziecka w Jeleniej Górze. Uczestniczyć w konkursie można było indywidualnie lub grupowo. Dodatkowym wyzwaniem dla uczestników było metaforyczne dojechanie do Madrytu, czyli pokonanie 3 tys. kilometrów. Rywalizacja odbywała się w trzech etapach, a po każdym z nich przyznawano nagrody najaktywniejszym rowerzystom i grupom.