- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Znamy zwycięzcę konkursu #MamyWspólneCele!
W finale konkursu #MamyWspólneCele edycja 2018 r. projekty dwóch fundacji, tj. „Pierwsze miejsca są zawsze wolne” i Fundacji X walczyły o poparcie dla swoich inicjatyw w głosowaniu internetowym.
Najwięcej głosów zdobyła Fundacja „Pierwsze miejsca są zawsze wolne” i tym samym zdobyła dofinansowanie na realizację projektu „Green Power Hackathon”.
Zwycięski projekt „Green Power Hackathon” jest odpowiedzią na problemy środowiskowe i wpisuje się w 13 Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ – „Działanie w dziedzinie klimatu”. Celem dwudniowego hackathonu będzie wypracowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych i biznesowych wpływających na rozwiązywanie problemów w dziedzinie ochrony środowiska.
Gratulujemy zwycięstwa! A oto co powiedzieli laureaci konkursu:
Co dla Państwa znaczy wygrana w konkursie?
Z uwagi na fakt, że o naszej ostatecznej wygranej zdecydowała nie kapituła konkursu, a internauci w głosowaniu, wygrana dowodzi, że pomysł zorganizowania Green Power Hackathonu spełnia oczekiwania społeczne. Sądzimy, że do coraz większej liczby ludzi dociera, że nasza planeta ma poważny problem, który sami spowodowaliśmy i jeśli nie zmobilizujemy się w jak największym gronie w kierunku przeciwdziałania choćby zmianom klimatycznym, to za kilka, kilkanaście lat będzie już za późno. Wygrana w konkursie to dla nas także zachęta do działań, które pozwolą realizować projekty na styku technologii i ekologii.
Dlaczego zdecydowali się Państwo zgłosić projekt do konkursu #MamyWspólneCele?
W morzu działań proekologicznych na rynku, czy to w ramach CSR firm, czy projektów realizowanych przez NGO lub niezrzeszonych aktywistów brakuje takich które, oprócz działań profilaktycznych, dostarczałyby innowacyjnych rozwiązań technologicznych – poprawiających jakość klimatu i angażując przy tym młodzież. To właśnie młodzież może być najsilniejszym motorem zmian zarówno tych związanych ze świadomością, jak i ukierunkowaną aktywnością. Niczym nieskrępowana innowacyjność, otwartość na wyzwania i przede wszystkich chęci – to najlepsze cechy młodych ludzi, które chcemy zagospodarować podczas Green Power Hackathonu, bo czym skorupka nasiąknie tym… lepsze startupy zrobi.
Chcemy wydać również publikację w temacie wydarzenia, która będzie dłużej niż sama akcja, oddziaływała na społeczeństwo dostarczając wiedzy i motywacji.
Jakie będą Państwa pierwsze działania związane z otrzymaną nagrodą?
Oczywiście nie omieszkamy się nią pochwalić wszędzie gdzie się da. Zrobienie szumu wokół wydarzenia jest ważne, bo temat poprawy jakości klimatu jest teraz najważniejszy. Oprócz promocji musimy pozyskać ekspertów na wydarzenie i dotrzeć z informacją do potencjalnych uczestników czyli młodzieży.
Dziękujemy za rozmowę! O terminie i szczegółach realizacji hackathonu będziemy informowali w 2019 r.
Gratulacje składamy również Fundacji X, która uczestniczyła w II etapie konkursu i walczyła o głosy internautów na realizację projektu „Change now”. Obie organizacje wykazały się dużą wrażliwością ekologiczną i zaproponowały ciekawe rozwiązania, wspierające 13 Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ – „Działanie w dziedzinie klimatu”.