Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Kultura korporacyjna

Santander Bank Polska zbudował wyróżniającą się kulturę organizacyjną, która wzmacnia i motywuje pracowników. Jest spójna ze strategią biznesową banku. Jej fundamentami są wartości ujęte w „Generalnym kodeksie postępowania”.

GRI:
  • [103-1, 103-2, 103-3] dla aspekt: Zatrudnienie, wynagrodzenia i świadczenia dodatkowe, bezpieczeństwo dla aspekt: Zatrudnienie, wynagrodzenia i świadczenia dodatkowe, bezpieczeństwo

    Przejdź do listy GRI

Cele działań w miejscu pracy wyznaczają nam nasze wartości i strategia biznesowa:

  • Chcemy tworzyć środowisko pracy wspierające zaangażowanie pracowników.

  • Naszą kulturę organizacyjną budujemy w oparciu o 3 wartości: Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.

  • Stawiamy na współpracę, kulturę dialogu i inicjatywy oddolne, z poszanowaniem różnorodności i troską o środowisko naturalne.

Standardy zachowań propagowane w Santander Bank Polska:

  • Aktywnie współpracuję

  • Wspieram innych

  • Mówię wprost

  • Słucham z uwagą

  • Okazuję szacunek

  • Dotrzymuję obietnic

  • Angażuję się w zmiany

  • Pracuję z pasją

W obliczu zmian zachodzących w naszej organizacji, nieustannie pracujemy nad udoskonalaniem naszej kultury korporacyjnej. Nieodłącznym elementem powodzenia zmian w naszym banku jest transformacja kulturowa.

Transformacja kulturowa

Nasza transformacja kulturowa obejmuje:

  • kształtowanie kompetencji przywódczych i pracę nad rozwojem pracowników i zespołów,
  • realizację celów strategicznych i codziennych zadań zgodnie z wartościami: Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie,
  • budowanie zaangażowania pracowników i kreowanie wizerunku Banku jako najlepszego pracodawcy na rynku,
  • wdrażanie wartości Agile.

Działania z zakresu transformacji kulturowej będą realizowane do 2020 roku. Pisaliśmy o nich szczegółowo w ubiegłorocznym raporcie CSR.

Kluczowe wdrożenia w zakresie transformacji kulturowej w 2018 roku

  • Dostosowanie trybu pracy banku do metodyki Agile i transformacja kultury organizacyjnej w kierunku zwinnych metod pracy (kampania Agile)

  • Internal branding – objęcie pracowników Banku działaniami zwiększającymi poczucie dumy z przynależności do globalnej Grupy Santander

  • Digitalizacja procesów kadrowych – mapowane i doskonalenie w trybie ciągłym procesów związanych z rekrutacją, wdrażaniem do pracy, adaptacją, rozwojem, szkoleniami oraz finalizowaniem współpracy

  • Realizacja celów strategicznych i projektów zgodnie z wartościami Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie oraz „Bank jaki Chcesz”

  • Uruchomienie projektu Różnosprawni promującego zatrudnienie osób z niepełnosprawnością

  • Działania przygotowujące pracowników wydzielonej części Deutsche Bank Polska S.A. do pracy w Santander Bank Polska S.A.

Czy wiesz, że…?
  • Zatrudniamy ponad 12,6 tys. pracowników w banku i ponad 15 tys. pracowników w Grupie Kapitałowej.
  • Średnio pracownicy pracują u nas 10,5 roku.
  • Średni wiek naszych pracowników to prawie 39 lat.

 

Odpowiedzialna kultura organizacyjna stanowi podstawę funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw. To ona, we współczesnym, zdigitalizowanym świecie decyduje o innowacyjności, gotowości do zmiany oraz otwartości zespołu na potrzeby otoczenia. Chcąc odnieść sukces, firmy powinny konsekwentnie dbać o rozwój odpowiednich kompetencji pracowników, a także identyfikować i pozyskiwać talenty. Dobrze przygotowany zespół pomoże bowiem w kreowaniu przewag konkurencyjnych w zgodzie z wartościami organizacji. W dzisiejszych czasach wiarygodna, zbudowana na solidnych podstawach kultura organizacyjna to czynnik konkurencyjny firm.

Dorota Strojkowska, Członek Zarządu Santander Bank Polska S.A. odpowiedzialna za Pion Partnerstwa Biznesowego