- Santander Bank PolskaSantander Bank Polska
- Odpowiedzialny BankBank jaki chcesz
- PrzyjaznyBank jaki chcesz
- RzetelnyBank jaki chcesz
- Dla CiebieBank jaki chcesz
- O raporcieO raporcie
Zaangażowanie i rozwój
GRI:
-
[103-1, 103-2, 103-3]
dla aspektu: szkolenia i edukacja pracowników
dla aspektu: szkolenia i edukacja pracowników
Przejdź do listy GRI
Programy rozwojowe oraz szkolenia biznesowe realizowane przez Santander Bank Polska umożliwiają pracownikom i kadrze kierowniczej wszechstronny rozwój oraz przyczyniają się do realizacji celów strategicznych i kluczowych projektów banku, a równocześnie budują silne zaangażowanie pracowników. Dbamy o to, aby nasza oferta rozwoju odpowiadała potrzebom pracowników na wszystkich poziomach organizacji.
Szkolenia i edukacja
Głównym zadaniem edukacji i szkoleń w naszym banku jest podnoszenie kompetencji pracowników, a poprzez to sprawianie, by w wykonywaniu swoich obowiązków czuli się pewnie i mogli rozwijać swe umiejętności.
Nasze cele szczegółowe w zakresie szkoleń i edukacji pracowników opisaliśmy tutaj.
W roku 2018 jednym z kluczowych obszarów rozwoju były szkolenia pracowników oddziałów w celu zapewnia najwyższej jakości obsługi klienta. Zakres i tematyka szkoleń były określane w oparciu o matrycę szkoleniową, definiującą oczekiwane poziomy wiedzy i umiejętności naszych pracowników.
Model kompetencji
- Standardy obsługi klienta
- Procesy realizowane we wszystkich kanałach
- Produkty oferowane na stanowisku, znajomość aktualnych promocji do produktu
- Procedury, polityki i regulacje prawne
- Wymagane certyfikaty
- Proces dla klientów firmowych w zakresie produktów detalicznych
- Postawy i wartości
- Znajomość wszystkich aktualnych promocji
Poziom podstawowy
Definicja poziomu w odniesieniu do modelu kompetencji
- Wiem, że produkt znajduje się w ofercie Banku
- Potrafię udzielić podstawowych informacji o produkcie oraz związanej z nią promocji
- Wiem do kogo zaprosić klienta – leadowanie
Poziom zaawansowany
Definicja poziomu w odniesieniu do modelu kompetencji
- Znam cechy produktu oraz szczegóły dostępnych do niego promocji
- Potrafię badać oczekiwania i potrzeby Klienta w zakresie produktu
- Znam regulacje dotyczące produktu
- Wiem w jakich kanałach obsługi produkt jest dostępny
- Potrafię wprowadzić produkt w do systemu informatycznego i/lub pomóc Klientowi w obsłudze w kanałach zdalnych
GRI:
-
[404-2]
Programy rozwoju kompetencji zawodowych
Programy rozwoju kompetencji zawodowych
Przejdź do listy GRI
Dbając o rozwój kompetencji pracowników, zorganizowaliśmy w 2018 roku programy rozwojowe i szkoleniowe dotyczące:
Przygotowaliśmy osobny program wdrożenia wszystkich pracowników byłego Deutsche Bank Polska S.A. przed dniem podziału. Obejmował on zarówno szkolenia systemowe, jak i dotyczące obowiązujących w banku regulacji i oferty.
Pracownicy Pionu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej wzięli udział w następujących warsztatach i szkoleniach:
- Casemania – warsztaty typu studium przypadku pt. „Roadshow zarządu przyszłej spółki giełdowej jako kluczowa faza marketingu transakcji IPO”;
- Akademia Liderów Rynku Kapitałowego PAGI – program szkoleń i staży;
- Bankier Przyszłości – program edukacyjny szyty na miarę, podnoszący przekrojowo kompetencje miękkie i twarde pracowników Obszaru Rynków Finansowych stworzony we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie;
- Akademia Bankiera – cykl szkoleń wprowadzających dla nowych pracowników Departamentu Bankowości Inwestycyjnej.
Przeprowadziliśmy także:
- Program adaptacyjny dla nowych pracowników oddziałów;
- Trening warsztatowy dla nowych doradców, aby zgodnie ze standardami jakościowymi banku prowadzić rozmowy z klientem;
- Szkolenia z obsługi klientów z niepełnosprawnościami.
- Szkolenia rozwijające wiedzę ekspercką i produktową dla doradców MŚP
- Szkolenia rozwijające umiejętności miękkie, sprzedażowe oraz dotyczące modelu biznesowego dla doradców MŚP.
GRI:
-
[404-1]
Liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia
Liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia
Przejdź do listy GRI
Średnia liczba godzin szkoleniowych przypadających w 2018 r. na pracownika, w podziale na płeć:
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika wg struktury zatrudnienia i płci
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika wg struktury zatrudnienia i płci | |||
Kobiety | Mężczyźni | Suma | |
Łączna liczba godzin szkoleniowych w podziale na płeć | 289 934 | 111 421 | 401 355 |
Liczba pracowników (wartości tożsame z danymi ze wskaźnika 102-8) | 9 247 | 4 110 | 13 357 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w podziale na płeć | 31,4 | 27,1 | 30,1 |
Kierownictwo wyższego szczebla | Kierownictwo średniego szczebla | Pozostali pracownicy | |
Łączna liczba godzin szkoleniowych w podziale na kategorie zatrudnienia | 1 660 | 15 220 | 383 766 |
Liczba pracowników | 121 | 3 612 | 9 624 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w podziale na kategorię zatrudnienia | 13,7 | 4,2 | 39,9 |
Zaangażowanie pracowników
Od wielu lat w naszym banku funkcjonuje system zarządzania efektywnością. Jego celem jest kreowanie kultury dialogu, promocja spójnego systemu wartości oraz zwiększenie zaangażowanie pracowników w realizację zadań strategicznych i operacyjnych. Według przeprowadzonych przez nas badań, wskaźnik zaangażowania pracowników banku w 2018 roku wyniósł 72%.
Program motywacyjny „Akcje za wyniki”
W 2018 roku Santander Bank Polska zrealizował szóstą już edycję trzyletniego programu motywacyjnego dla pracowników banku istotnie przyczyniających się do wzrostu wartości organizacji. Celem programu jest utrzymanie najlepszej kadry menedżerskiej i jej skuteczne motywowanie. Spośród uczestników programu wyróżniono grupę osób mających istotny wpływ na profil ryzyka banku, którzy uzyskali prawo do złożenia zapisu i objęcia oznaczonej liczby akcji Banku po cenie nominalnej w wysokości 10 zł za akcję.
GRI:
-
[404-3]
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia
Przejdź do listy GRI
Odsetek pracowników podlegających ocenom wg płci w 2018 r. | ||
Kobiety | Mężczyźni | |
Kadra menedżerska wyższego szczebla | 95% | 96% |
Kadra menedżerska średniego szczebla | 92% | 98% |
Pozostali pracownicy | 83% | 91% |
Odsetek wszystkich pracowników podlegających ocenie | 84% | 93% |
Dane nie obejmują pracowników, którzy dołączyli do Santander Bank Polska, w wyniku włączenia wydzielonej części Deutsche Bank.