Nowe rozwiązania pomagają Seniorom w zdalnym bankowaniu
Santander Bank Polska rozwija inicjatywy, które odpowiadają na aktualne potrzeby seniorów, szczególnie te związane z bankowością zdalną. Właśnie dlatego, ostatnio bank dodał do interaktywnego menu głosowego na infolinii możliwość wyboru specjalnie przeznaczonej dla seniorów cyfry. Dzięki temu, seniorzy połączą się bezpośrednio z konsultantem, który udzieli im niezbędnych informacji na temat bankowości online.
Nowe okoliczności pokazały, że Seniorzy są otwarci na możliwości, jakie daje im zdalne bankowanie, chcą je poznawać i aktywnie korzystać z dostępnych narzędzi. Z rozmów naszych doradców wynika, że często pomoc telefoniczna pozwala Seniorom w pełni korzystać z opcji internetowych i mobilnych. Sprawia im to wiele satysfakcji, często opowiadają o tym swoim rówieśnikom i zachęcają ich do korzystania z nowo poznanych rozwiązań. Seniorzy doceniają także jakość wsparcia doradców. Dzięki niej stają się oni coraz bardziej aktywni i odważni w kwestii korzystania z nowych technologii.
Specjalna opcja dla seniora na infolinii
Seniorzy, którzy w czasie pandemii koronawirusa ograniczają wizyty w placówkach bankowych, nadal potrzebują kontaktu z bankiem i fachowej pomocy doradcy. Dlatego Santander Bank Polska uruchomił na swojej infolinii specjalnie przeznaczone dla nich opcje, które przyspieszą i ułatwią połączenie z odpowiednim konsultantem. Wydzieloną z myślą o seniorach część infolinii obsługują doradcy, którzy są dostępni przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Wierzymy, że nowo przygotowana dla Seniorów opcja wyboru na infolinii ułatwi im swobodne i samodzielne korzystanie z rozwiązań internetowych. Mamy też nadzieję, że dzięki uproszczonemu kontaktowi z doradcami, Seniorzy staną się ambasadorami zdalnego bankowania i będą szerzyć zdobytą wiedzę w swoim otoczeniu.
W krótkim czasie od uruchomienia na infolinii Santander Bank Polska opcji wskazanej dla seniorów, potwierdziły się obserwacje, że jest to potrzebne rozwiązanie. Co ciekawe, korzystają z niego nie tylko osoby starsze, ale też ich wnuki czy dzieci, które chcą zasięgnąć informacji, jak pomóc swoim bliskim. Część seniorów potrzebuje porad na temat korzystania z internetowego dostępu do swojego banku i korzyści, jakie dla nich płyną ze zdalnego bankowania. Wielu z nich już teraz biegle korzysta z produktów i usług banku oraz zadaje doradcom szczegółowe pytania. Z kolei inni dzwonią, ponieważ potrzebują wsparcia technicznego.
W trosce o Seniorów
Santander Bank Polska prowadzi wiele działań edukacyjnych, których celem jest zachęcanie seniorów, którzy jeszcze czują się niepewnie w cyfrowym świecie, do korzystania z bankowości internetowej. Także na Facebooku banku oraz na stronie santander.pl/bliscy trwa akcja #zalogujseniora, gdzie publikowany jest cyklu postów o tym, jak pomagać seniorom w bankowaniu i gdzie szukać pomocnych informacji.
Fundacja Santander Bank Polska organizuje ponadto serię warsztatów dla seniorów, które mają nauczyć ich bezpiecznego bankowania. Starsze osoby są często celem oszustów, którzy tworzą fałszywe strony płatnicze, wysyłają zawirusowane linki czy podają się za kogoś innego. Fundacja współpracuje z policją nad projektami takimi jak: „Happy Senior”, „Na wnuczka, na policjanta”, „Seniorze, nie daj się!”, „OLABOGABABCIU”, „Bezpieczny Senior w otaczającym go świecie”. Efektem tych akcji, poza dotarciem do szerokiego grona seniorów, jest 1 miejsce w kategorii wrażliwości społecznej w rankingu Złoty Bankier.