Bezpieczeństwo
-
[103-1]
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów
Przejdź do listy wskaźników -
[103-2]
Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów
Przejdź do listy wskaźników -
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu istotnego: bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów
Przejdź do listy wskaźników -
[418-1]
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
działania realizowane w celu zapewnienia cyberbezpieczeństwa
działania realizowane w celu zapewnienia cyberbezpieczeństwa
Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 3] Przejdź do listy wskaźników
Nasze podejście
Dla naszego banku bezpieczeństwo jest absolutnie priorytetowym pojęciem. Rozpatrujemy je w wielu aspektach. Troszczymy się o zapewnienie bezpieczeństwa środków pieniężnych, danych klientów oraz operacji bankowych wykonywanych przez naszych klientów we wszystkich kanałach.
W proces zapewnienia bezpieczeństwa angażujemy wszystkich pracowników naszej organizacji, a także podmioty zewnętrzne – w ramach outsourcingu oraz zadań wykonywanych we współpracy ze stronami trzecimi. Skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem jest możliwe dzięki efektywnym i stale dostosowywanym do rzeczywistości regulacjom, które stosujemy w banku.
Ze względu na charakter ryzyk technologicznych, obecnie kluczowe wśród nich jest cyberbezpieczeństwo. W banku działają jednostki odpowiedzialne za ciągłe wzmacnianie bezpieczeństwa systemów transakcyjnych, narzędzi wykorzystywanych przez klientów w codziennym bankowaniu, ich informacji, jak również infrastruktury i technologii stosowanej w organizacji. Cyberbezpieczeństwo to obszar będący polem do współdziałania nie tylko w banku, ale również z organizacjami zewnętrznymi, stąd nasze zaangażowanie i aktywne działania w tej kwestii w ramach Związku Banków Polskich czy współpraca z CERT.
- Skupiliśmy się na optymalizacji procesów detekcji i ochrony w celu osiągnięcia wysokiego poziomu odporności, adekwatnego do globalnych cyberzagrożeń.
- Rozbudowaliśmy potencjał banku w zakresie stosowania innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz automatyzacji w celu efektywniejszego zapobiegania cyberprzestępstwom.
- Intensywnie rozwijaliśmy kulturę cyberbezpieczeństwa wśród klientów i pracowników, budując w ten sposób świadomość odpowiedzialności, która spoczywa na każdym użytkowniku sieci.
Nasze plany na 2020 r. to dalsze udoskonalanie powyższych działań, a także stały rozwój kompetencji zespołu odpowiedzialnego bezpośrednio za cyberbezpieczeństwo klientów i całego banku.
Bezpieczeństwo danych klientów
Zgodnie z wymaganiami RODO – Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych obowiązującego od 25 maja 2018 r. – chronimy dane osobowe poprzez systematyczne działania obejmujące aktualizację odpowiednich procesów, procedur i polityk, zmiany w zarządzaniu przepływem i przechowywaniem danych, odpowiednią komunikację oraz uwzględnianie wymagań RODO w projektach i w sposobie zarządzania systemami.
Skargi dotyczące naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
-
[418-1]
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych
Przejdź do listy wskaźników
Promujemy cyberbezpieczeństwo
Bank stale prowadzi działania edukacyjne budujące kulturę cyberbezpieczeństwa wśród klientów. Wykorzystujemy do tego możliwości kontaktu z klientami, jakie daje bankowość elektroniczna, nasze strony internetowe, media społecznościowe czy spotkania bezpośrednie.
Aktualne informacje o zagrożeniach i pomocy, jaką można uzyskać w związku z nimi, publikujemy na naszych stronach internetowych, w bankowości elektronicznej w formie wiadomości oraz w mediach społecznościowych.
Ponadto wykorzystujemy również najbardziej skuteczną formę edukacji, jaką są bezpośrednie spotkania z klientami, czy to w naszych oddziałach, czy w ramach projektów społecznych.
Prowadzona w 2019 r. i kontynuowana w 2020 r. przez bank w mediach społecznościowych akcja, której celem jest promowanie wiedzy na temat cyberzagrożeń i sposobów radzenia sobie z nimi. W ramach kampanii:
- posty dotarły do ponad 5 mln użytkowników Facebooka,
- we współpracy z lokalnymi mediami internetowymi opublikowaliśmy cykl artykułów traktujących o bezpiecznym bankowaniu i funkcjonowaniu w świecie online,
- współdziałając z podmiotem zewnętrznym, wdrożyliśmy nowy serwis wspierający klientów w bezpiecznym korzystaniu z Internetu.
Wszystkie nasze projekty społeczne z zakresu bezpieczeństwa w sieci opisaliśmy w rozdziale Społeczności w podrozdziale Bezpieczeństwo.