Klienci detaliczni
-
[102-2]
Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 3] Przejdź do listy wskaźników
Pion Bankowości Detalicznej obejmuje:
-
klientów indywidualnych
-
małe i średnie przedsiębiorstwa (z obrotami do 8 mln zł rocznie)
Klienci indywidualni | MŚP |
---|---|
|
|
Kanały kontaktu
Dla naszych klientów indywidualnych jesteśmy dostępni poprzez:
- sieć oddziałów,
- placówki partnerskie,
- sieć agentów,
- Multikanałowe Centrum Komunikacji – telefon, czat, video,
- bankowość elektroniczną, w tym:
- Santander internet,
- aplikację Santander mobile,
- bankowość mobilną Santander w przeglądarce,
- dedykowanych doradców utrzymujących regularne kontakty z klientami Bankowości Prywatnej i Select oraz Premium.
Relacje z klientami firmowymi utrzymujemy poprzez:
- doradców firmowych obecnych w oddziałach i placówkach partnerskich,
- telefoniczne Multikanałowe Centrum Komunikacji,
kanały elektroniczne:
- bankowość internetową, czyli serwisy Mini Firma, Moja Firma plus i i-Biznes,
- Santander mobile.
Cele 2019 r.
Dlatego koncentrowaliśmy się na:
- kontynuacji poprawy jakości obsługi klientów (m.in. rozwijamy możliwości swobodnego dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb klienta),
- upraszczaniu procesów obsługi,
- zwiększaniu poziomu samoobsługi klientów w kanałach zdalnych,
- dalszej optymalizacji sieci dystrybucji oraz masowym wdrażaniu Nowego Modelu Oddziału,
- wdrażaniu nowego procesu kredytowego dla klientów segmentu małych i średnich przedsiębiorstw,
- aktywizacji klientów indywidualnych Biura Maklerskiego przy wykorzystaniu oferty usług dodatkowych (analizy ekspertów, bezpłatne doradztwo, możliwość dostępu do programów analitycznych),
- zwiększeniu dostępności oferty Biura Maklerskiego, a także cyfryzacji i automatyzacji procesów obsługi maklerskiej,
- wprowadzaniu kolejnych usług niefinansowych dla klientów banku (mikrofaktoring, usługi miękkiej windykacji, usługi prawne),
- utrzymaniu wysokiego poziomu jakości obsługi klientów Private Banking po fuzji z Deutsche Bank Polska S.A.
Najważniejsze inicjatywy w 2019 r.
- W 2019 r. głównym produktem banku było Konto Jakie Chcę skierowane do szerokiego grona klientów. Rachunek ten może być dowolnie konfigurowany przez klientów odpowiednio do indywidualnych potrzeb i preferencji. Powiązany z nim jest pakiet dodatkowych usług i funkcjonalności. W październiku zwiększyliśmy atrakcyjność tego konta dla klientów do 13 roku życia, podwyższając oprocentowanie sald do 3 tys. zł.
Konta prowadzone przez Santander Bank Polska w liczbach1:
-
3,8 mln
-
1,8 mln
-
4,6 mln
- W wyniku wdrożonych usprawnień systemowych skróciliśmy proces otwarcia konta oraz ograniczyliśmy dokumentację do podpisu.
- Zrealizowaliśmy szereg działań wzmacniających systemy autoryzacji płatności kartowych.
- Udostępniliśmy klientom nowy portal santander.pl. Witryna zyskała: odświeżoną szatę graficzną, przyjazny interfejs, nowy układ treści oraz uproszczoną nawigację. Portal daje klientowi możliwość łatwego porównania produktów i opłat. Nowością jest kalkulator kredytowy oraz narzędzie, dzięki któremu klienci mogą dopasować Konto Jakie Chcę do swoich potrzeb.
- Wszystkim inwestorom korzystającym z aplikacji transakcyjnej Inwestor online udostępniliśmy pełen serwis informacyjny, w tym opracowania ekspertów i rekomendacje maklerskie.
- Santander Biuro Maklerskie zwiększało dostępność technologiczną swoich usług m.in. poprzez: umożliwienie klientom otwierania rachunków maklerskich na klik w Santander internet oraz rozszerzenie funkcjonalności aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych.
- Uprościliśmy i zautomatyzowaliśmy procesy sprzedaży kredytowej z udziałem doradców w kanałach tradycyjnych oraz zmodernizowaliśmy proces sprzedaży kredytów konsumenckich w Santander internet i Santander mobile.
- Aby zapewnić klientom Private Banking najwyższą jakość obsługi, podjęliśmy szereg inicjatyw. O rozwiązaniach dla tej grupy klientów szerzej TUTAJ.
- Dla klientów Select wdrożyliśmy usługę Cyberrescue.
- Rozwijaliśmy usługi Santander mobile i Santander internet, wprowadzając m.in. login wybrany przez klienta, jeden login do bankowości indywidualnej i firmowej, 6-cyfrowy kod sms, język ukraiński i rosyjski w obsłudze tych kanałów.
- Wprowadziliśmy tzw. silne uwierzytelnianie klienta (SCA ang. Strong Customer Authentication) w kanałach zdalnych. Zmiany są związane z wdrożeniem dyrektywy PSD2, a ich celem jest podniesienie bezpieczeństwa klientów. Stosowanie silnego uwierzytelnienia dotyczy wszystkich klientów Santander Bank Polska.
- Konsekwentnie usprawnialiśmy bankowość internetową i aplikację mobilną m.in. poprzez przebudowę ekranu głównego czy wygodniejsze zarządzanie kartami w aplikacji.
-
[Wskaźnik własny]
produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Przejdź do listy wskaźników
Inicjatywy dla MŚP
- Rozszerzyliśmy ofertę o nowoczesne, mobilne terminale płatnicze mPOS przeznaczone dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
- Uruchomiliśmy nowy kanał dystrybucji kredytów dla MŚP przez sieć zewnętrznych agentów.
- Udostępniliśmy nową linię kredytową w oparciu o umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI), która zapewnia klientom finansowanie z niższą marżą.
- Wprowadziliśmy nowy system kredytowy Smart Loans, umożliwiający sprawdzanie dostępnej kwoty i ceny kredytu, wnioskowanie, automatyczne udzielanie kredytu i uruchamianie środków.
Rozwiązanie to skraca czas procesowania wniosku (od wnioskowania do uruchomienia) średnio do 1 dnia roboczego oraz zwiększa średnią kwotę transakcji kredytowej. To pierwszy duży krok w drodze do pełnej automatyzacji procesu kredytowego. Smart Loans to intuicyjny, elastyczny system, w pierwszej kolejności skierowany do klienta wewnętrznego prowadzącego własny biznes w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Smart Loans docelowo całkowicie zastąpi funkcjonujące w naszym banku narzędzia kredytowe w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Dla przedsiębiorców niezwykle ważne są proste i szybkie rozwiązania finansowe, wspierające ich inicjatywy, a Smart Loans jest odpowiedzią na te potrzeby. - Nieustannie dbamy o podnoszenie kompetencji doradców MŚP. W 2019 r. oprócz kontynuacji szkoleń prowadzonych w latach poprzednich został uruchomiony Program Adaptacyjny dla doradców MŚP w nowej odsłonie. O projekcie oraz innych szkoleniach przeczytasz w podrozdziale Szkolenia i edukacja.
- Od 2020 r. prowadzimy prace zmierzające do dostosowania Poczty 2.0 do zdalnego zawierania umów kredytowych przez klientów firmowych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, mających dostęp do bankowości elektronicznej Mini Firma i podpisaną Kartę Identyfikacyjną Firmy (KIF). Poczta 2.0 umożliwia zdalne prowadzenie procesów dostępnych dotychczas tylko w oddziale. System pocztowy pozwala na komunikację z klientem, wymianę dokumentów oraz ich akceptację. Skutkuje to wygodą dla klienta, bo cały proces sprzedaży kredytu może być prowadzony zdalnie. Proces będzie rozszerzany o zabezpieczenia GDM (Gwarancja De Minimis), odnowienia, zabezpieczenia hipoteczne, a także inne produkty niekredytowe.
Plany segmentu klientów detalicznych na 2020 r.
Upraszczanie procesów dla wygody klientów
Dalsza cyfryzacja
Zwiększanie możliwości zakupu poszczególnych produktów w kanałach zdalnych, np. konta dla dzieci poniżej 18 roku życia.
1Stan portfela prowadzonych kont na dzień 31 grudnia 2019 r.