Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2019
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Cyfryzacja i innowacje

GRI:
  • [103-1] Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa
    Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa

    Przejdź do listy wskaźników
  • [103-2] Podejście do zarządzania i jego elementy
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa
    Podejście do zarządzania i jego elementy
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa

    Przejdź do listy wskaźników
  • [103-3] Ewaluacja podejścia do zarządzania
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa
    Ewaluacja podejścia do zarządzania
    dla tematu istotnego: inkluzywna bankowość - dostępność produktów i usług, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu i edukacja finansowa

    Przejdź do listy wskaźników
  • [Wskaźnik własny] liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej

    Przejdź do listy wskaźników
  • [Wskaźnik własny] produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)

    Przejdź do listy wskaźników

Dążymy do tego, aby nasz bank w coraz większym zakresie dawał klientom możliwość samodzielnej personalizacji usług i produktów poprzez odpowiednią parametryzację (bez angażowania doradców). Rozwiązaniom tym sprzyja postępująca cyfryzacja procesów bankowych oraz rosnąca liczba klientów preferujących kanały zdalne.

  • Mamy 2,5 mln klientów cyfrowych

    w tym 1,6 mln klientów bankowości mobilnej

Oferujemy naszym klientom szeroki wachlarz metod płatności

Santander Bank Polska oferuje klientom najszerszą w Polsce, pod względem rozwiązań i technologii, ofertę płatności mobilnych. Jako pierwsi w polskim sektorze bankowym udostępniliśmy wszystkie rodzaje płatności mobilnych, w tym płatności zbliżeniowe w telefonach komórkowych w Santander mobile: BLIK, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay. Nasi klienci mogą płacić za zakupy:

  • telefonem

  • tabletem

  • zegarkiem

Klienci mogą dokonywać transakcji w:

  • punktach sprzedaży

  • e-commerce

  • aplikacjach

W Santander Bank Polska wierzymy, że tworzenie innowacji to odpowiednie połączenie adresowania potrzeb klientów z biznesem i technologią. Stale poszukujemy nowych konceptów, współpracujemy ze startupami, projektujemy tak, aby dostarczać klientom jak najlepszych doświadczeń. Rok 2019 był dla nas bardzo intensywny, zależało nam na dostarczeniu oferty produktów i usług, tak aby nasi klienci mogli sprawnie i przyjemnie bankować. W 2020 roku pomimo kryzysu nie zwalniamy tempa, bo właśnie teraz nasi klienci najbardziej potrzebują nowatorskich rozwiązań. Zamierzamy skupić się na dalszym wsparciu przedsiębiorców oraz pełnej digitalizacji procesów, zmiany klimatyczne również nie są nam obojętne.

Dariusz Paczewski
digital & innovation leader

Santander One Pay FX

Santander One Pay FX to pierwsza usługa szybkich płatności zagranicznych dla klientów detalicznych i firmowych oparta na technologii blockchain. Dzięki niej klienci zlecający przelewy zagraniczne mogą mieć pewność, że pieniądze pojawią się na koncie adresata tego samego lub następnego dnia. Kolejnym udogodnieniem jest fakt, że klienci jeszcze przed wykonaniem przelewu są informowani, jaka dokładnie kwota w walucie docelowej wpłynie na konto beneficjenta.

Rozwój usługi Santander One Pay FX jest ukierunkowany na zwiększanie możliwości wysyłania walut z uwzględnieniem nowych kanałów dostępu, natychmiastowości oraz nowych walut i kierunków.

Płatności natychmiastowe

Konsekwentnie realizujemy projekty upowszechniające płatności natychmiastowe. Klienci detaliczni oraz firmy mogą korzystać ze wszystkich dostępnych w Polsce rodzajów przelewów natychmiastowych w złotówkach w najszerszym zakresie i z zachowaniem drugiej z kluczowych kwestii – najwyższych standardów bezpieczeństwa. Przelew natychmiastowy można wysłać nie tylko z konta naszego banku, ale także z rachunku karty kredytowej. Z dedykowanych rozwiązań zapewniających rozliczenia w trybie natychmiastowym mogą korzystać także najwięksi, najbardziej wymagający odbiorcy firmowi realizujący największe wolumeny płatności, jak np. PayPal.

Innowacje pozwalające klientom na łatwiejsze i bezpieczniejsze korzystanie z usług banku, wprowadzone w 2019 r.

GRI:
  • [Wskaźnik własny] produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)

    Przejdź do listy wskaźników

Nasza eKsięgowość to usługa skierowana do klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Rozwiązanie ułatwia im zarządzanie finansami swojej firmy online. Klient może wystawiać elektronicznie faktury, zarządzać księgowością samodzielnie lub z pomocą wykwalifikowanego biura rachunkowego – wszystko z poziomu swojego komputera lub smartfona. Był to pierwszy projekt w naszym segmencie MŚP, kiedy nawiązano współpracę z zewnętrznym partnerem – fintechem, który dostarczył usługę eKsięgowości naszym klientom.

Klienci banku dokonujący rezerwacji na Booking.com poprzez dedykowaną stronę po wpisaniu danych karty wydanej przez Santander Bank Polska otrzymują automatyczny moneyback 4% przelewany przez Booking.com bezpośrednio na kartę lub konto klienta. Z promocji mogą skorzystać wszyscy klienci banku posiadający kartę debetową lub kredytową, którzy dokonują rezerwacji poprzez stronę http://booking.com/santander. Rozwiązanie to dla kart debetowych wprowadziliśmy jako pierwszy bank w Polsce i jako drudzy dla kart kredytowych.

Santander Bank Polska realizuje innowacyjny program szkoleń dla doradców z sieci oddziałów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Szkolenia są w pełni multimedialne, zaprojektowane z inicjatywy i przy udziale pracowników banku. Pozwalają pracownikom sprawdzić i doskonalić swoje umiejętności wspierania klientów w każdej sytuacji.

Nasz bank stale poszukuje najciekawszych polskich startupów, aby testować ich rozwiązania, które mogą rozszerzyć naszą ofertę, tak, aby odpowiadać na oczekiwania klientów oraz zapewniać im najwyższą jakość obsługi. W procesie kooperacji ze startupami bank wspiera akcelerator – Accelpoint. Współpraca polega na rekrutacji, testach oraz implementacji startupów głównie z sektora FinTech. Startupy uczestniczące w projekcie o nazwie AccelUp otrzymują wsparcie finansowe oraz mentoring ekspertów branżowych.

Program akceleracyjny AccelUp przeznaczony jest dla dojrzałych startupów oferujących rozwiązania gotowe do wdrożenia u partnera. Firmy zakwalifikowane do programu mają możliwość ubiegania się o wsparcie międzynarodowych inwestorów, w tym m.in. funduszu Santander InnoVentures.

W I rundzie programu, przeprowadzonej w 2019 r., zgłoszonych do akceleratora zostało 51 startupów, a pozytywnie oceniono 42 z nich. W banku wybraliśmy i przeprowadziliśmy 5 pilotażowych projektów akceleracyjnych, z czego 2 są przygotowywane do wdrożenia.

Obecnie trwa II rudna programu i przygotowujemy się do III. Projekt realizowany jest w ramach współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

W 2020 r., jako pierwszy bank na rynku, wprowadziliśmy dla naszych pracowników możliwość otrzymania części wynagrodzenia przed dniem wypłaty. Rozwiązanie wdrożone zostało z udziałem startupu Symmetrical z sektora FinTech, który oferuje elastyczny dostęp do wynagrodzenia z poziomu aplikacji mobilnej. Pilotaż odbył się w ramach projektu AccelUp realizowanego z akceleratorem Accelpoint.

Dzięki rozwiązaniu Pensja Kiedy Chcę nasi pracownicy:

  • mają możliwość dostępu do wypracowanych środków w ramach wynagrodzenia pracowniczego wtedy, kiedy ich potrzebują;
  • elastycznie zarządzają swoimi finansami – pieniądze są szybko dostępne na koncie;
  • obsługują cały proces z poziomu prostej w obsłudze aplikacji.

Projekty i działania w obszarze innowacji planowane na 2020 r.

Czatbot

To rozwiązanie umożliwi prowadzenie na czacie automatycznej konwersacji naturalnym językiem, w trakcie której klienci będą mogli uzyskiwać potrzebne im informacje o ofercie banku. Ponadto doradcy będą mogli korzystać z czatbota, by wesprzeć się jego wiedzą w codziennej pracy z klientami.

Kredyt gotówkowy na telefon w oddziałach banku

Sytuacja związana z pandemią wymaga od nas elastycznego podejścia do klienta i obsługi. Naszym celem jest ułatwienie klientom zakupu usług, a także zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Dlatego w wybranych oddziałach wprowadzamy sprzedaż kredytów gotówkowych, która bazuje na dotychczasowych procesach obsługi w Multikanałowym Centrum Komunikacji.

  • Będziemy skupiać się na zastosowaniu innowacji w odpowiedzi na pandemię koronawirusa.
  • Wzmacniamy współpracę z naszą Grupą Kapitałową w obszarze digital – budujemy wspólne API (bazy danych), wymieniamy się technologią, planujemy wspólne działania w zakresie akceleracji startupów.
  • Zamierzamy udostępnić klientom agregator rachunków z innych banków, wykorzystując API PSD2.