Strategia biznesowa
-
[102-12]
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy
Przejdź do listy wskaźników -
[102-15]
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk
Przejdź do listy wskaźników -
[102-29]
Identyfikacja i zarządzanie wpływem społecznym i środowiskowym
Identyfikacja i zarządzanie wpływem społecznym i środowiskowym
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
opis strategii Banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju
opis strategii Banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju
Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 1] Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 2] Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 3] Przejdź do listy wskaźników
Aktualnie obowiązująca Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. jest kontynuacją dotychczasowych kierunków rozwoju. Opiera się na obowiązujących wcześniej wartościach i założeniach. Od lat nasza misja, wizja i wartości pozostają niezmienne.
MISJA
Pomaganie klientom indywidualnym i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów.
WIZJA
Najlepsza otwarta platforma usług finansowych, działająca odpowiedzialnie i ciesząca się trwałą lojalnością pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczeństwa.
WARTOŚCI
Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie.
Strategiczna wizja zakłada, że Santander Bank Polska S.A.:
- będzie wiodącym bankiem pod względem jakości obsługi, skoncentrowanym na potrzebach i oczekiwaniach klientów,
- zbuduje długoterminowe relacje z klientami oparte na zaufaniu, lojalności i podnoszeniu poziomu ich zadowolenia,
- będzie stale doskonalić produkty, usługi i rozwiązania, wsłuchując się w potrzeby klienta i antycypując je,
- unowocześni obsługę poprzez transformację cyfrową obejmującą kompletne cykle procesów (od rozpoczęcia do zakończenia) oraz zmianę modelu działania na bardziej efektywny i mniej kapitałochłonny,
- zwiększy liczbę klientów korzystających z rozwiązań cyfrowych,
- będzie się koncentrować na wzroście dochodowego biznesu i umacniać swą pozycję w głównych segmentach rynku w procesie rozwoju organicznego, a także, korzystając z możliwości rozwoju nieorganicznego,
- wykreuje środowisko pracy wzmacniające zaangażowanie pracowników poprzez współpracę, komunikację oraz inicjatywy oddolne powstające w jednostkach Banku,
- podniesie efektywność i usprawni procesy wewnętrzne dzięki wdrażanej metodyce pracy agile,
- połączy zobowiązanie wzrostu wartości dla akcjonariuszy z zaangażowaniem w rozwój lokalnych społeczności.
Efekty działań strategicznych Grupy Santander Bank Polska w 2019 r.
Wyznaczamy sobie jasne cele strategiczne w odniesieniu do naszych grup interesariuszy (pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczności), projektujemy działania i przyjmujemy kluczowe miary sukcesu.
Pracownicy
Cel strategiczny
- Najlepszy pracodawca z silną kulturą korporacyjną.
Jakie działania podjęliśmy?
- Budowaliśmy jednolitą kulturę korporacyjną.
- Zarządzaliśmy talentami.
- Promowaliśmy różnorodność, równe traktowanie i inkluzywność.
- Wdrażaliśmy model pracy z zastosowaniem metodyki agile.
Kluczowa miara sukcesu
- Osiągnęliśmy pozycję czołowego pracodawcy w sektorze bankowym.
- Poprawiliśmy wskaźnik zaangażowania pracowników.
Klienci
Cel strategiczny
- Trwała lojalność klientów indywidualnych i firmowych.
- Transformacja cyfrowa i doskonałość operacyjna.
Jakie działania podjęliśmy?
- Rozwijaliśmy ofertę w ramach platform bankowości elektronicznej (biometria, Kantor Santander, bankowość mobilna, procesy E2E, procesy sprzedażowe i posprzedażowe, silne uwierzytelnianie klienta).
- Wprowadziliśmy zautomatyzowany proces kredytowy dla klientów sektora MŚP (Smart Loans).
- Udostępniliśmy informację o rachunkach klientów w innych bankach (AIS) oraz usługach inicjowania płatności (PIS).
- Wspieraliśmy MŚP, oferując dogodne finansowanie i usługi dodatkowe.
- Rozwijaliśmy Program Rozwoju Eksportu.
- Oferowaliśmy praktyczną pomoc w znalezieniu kontrahentów biznesowych.
- Kontynuowaliśmy uruchamianie nowych formatów placówek.
Kluczowa miara sukcesu
- 3,6 mln lojalnych klientów, w tym 2,5 mln klientów cyfrowych.
- Poprawiliśmy wskaźnik NPS.
Akcjonariusze
Cel strategiczny
- Silny kapitał, skuteczne zarządzanie ryzykiem oraz wysoka zyskowność.
Jakie działania podjęliśmy?
- Utrzymywaliśmy silną bazę kapitałową zgodnie z regulacjami prawnymi i wymogami nadzorczymi.
- Rozwijaliśmy dochodowe segmenty rynku.
- Dbaliśmy o dyscyplinę kosztową i wysoką jakość aktywów.
Kluczowa miara sukcesu
Osiągnęliśmy:
- stabilny wskaźnik kosztu ryzyka – 0,85%,
- porównywalny wskaźnik efektywności kosztowej – 3,5%,
- łączny współczynnik kapitałowy – 17,07%.
Społeczność
Cel strategiczny
- Wsparcie lokalnych społeczności tam, gdzie prowadzimy działalność.
Jakie działania podjęliśmy?
- Kontynuowaliśmy projekty sponsorskie w obszarze sportu, kultury i edukacji.
- Wspieraliśmy wolontariat pracowniczy.
- Realizowaliśmy programy społeczne.
Kluczowa miara sukcesu
- Nasze działania społeczne objęły 250 tysięcy beneficjentów.
- 2 tysiące pracowników zaangażowało się w projekty wolontariackie.
Bank, który stara się być Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie, wspierając ludzi i biznes.
Pracownicy
- Stworzymy wyjątkowe miejsce pracy, skupiające wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników.
- Będziemy posiadać silną kulturę organizacyjną opartą na wartościach Simple, Personal, Fair.
- Będziemy wdrażać tryb pracy oparty o proste rozwiązania i metodykę agile.
Klienci
- Podniesiemy poziom doświadczeń klientów – chcemy zachwycać klientów.
- Będziemy upraszczać produkty i procesy.
- Będziemy Bankiem Jaki Chcesz.
- Będziemy digitalizować obsługę klientów.
- Zbudujemy Otwartą Platformę Bankową.
Społeczności
- Rozwiniemy współpracę w ramach Santander Universidades.
- Zyskamy uznanie jako bank wspierający społeczności lokalne.
Akcjonariusze
- Wypełnimy wymogi prawne i regulacyjne.
- Będziemy optymalizować kapitał.
- Będziemy wspierać kulturę ostrożnościowego zarządzania ryzykiem.
- Zwiększymy dochody.
- Będziemy optymalizować koszty.
Strategia biznesowa Grupy Santander Bank Polska ma przełożenie na podejście organizacji do odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.