Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2019
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Wsparcie w czasie pandemii COVID-19

Przedstawiamy działania, które podjęliśmy by wesprzeć klientów w codziennych sprawach,  w trudnym czasie związanym z epidemią COVID-19.

Działania informacyjne i edukacyjne

Platforma razempokonamy.pl

Stworzyliśmy ten serwis by wesprzeć naszch klientów w podejmowanych przez nich działaniach bez konieczności wychodzenia z domu. Serwis przekazuje wiedzę  i narzędzia w kilku obszarach:

  • Informacje rządowe – zebrane w jednym miejscu informacje i komunikaty pochodzące ze stron rządowych dotyczące sposobu załatwiania spraw obywatelskich, wsparcia państwa, regulacji dotyczących wszystkich dziedzin życia w tym trudnym czasie.
  • Santander dla Ciebie – w tym miejscu opisaliśmy wszystkie udogodnienia i wsparcie, jakie oferujemy naszym klientom.
  • Zdrowie – porady zdrowotne, promocja aktywności fizycznej, przegląd projektów będących odpowiedzią na sytuację zagrożenia koronawirusem.
  • Znajdź na mapie – to narzędzie pozwalające wyszukać centra medyczne, apteki, banki i bankomaty oraz sklepy spożywcze w wybranej przez użytkownika lokalizacji.
  • Jak możesz pomóc – zebraliśmy tu wspaniałe akcje zorganizowane społecznie, w które każdy może się zaangażować, akcje wolontariackie, opisy grup wsparcia na portalach społecznościowych oraz apele instytucji organizujących profesjonalna pomoc.
  • Aktywności w domu – przepisy, bajki i treści dla dzieci, informacje i ciekawostki kulturalne, warte uwagi kursy, szkolenia i inne propozycje spędzania czasu oferowane przez instytucje on-line, garść wiedzy o nauce, świecie, technologiach – wszystkie te treści selekcjonujemy i udostępniamy wszystkim by uczynić kwarantannę nieco przyjemniejszą. Zapraszamy pod adres https://razempokonamy.pl/

Porady ekspertów

Zorganizowaliśmy kilka webinarów oraz udostępniliśmy je na naszej stronie. Eksperci przybliżali zagadnienia takie jak projekt tarczy antykryzysowej czy rynek akcji w obliczu pandemii COVID-19.

Finansiaki

z myślą o rodzicach, którzy ze względu na sytuację zostali w domach,  udostępniliśmy bezpłatne, internetowe wydanie książki „Finansiaki to My!” Poradnik jest narzędziem do domowej edukacji finansowej dzieci i młodzieży, dostępny jest na stronie www.finansiaki.pl

Korki.tv

Fundacja Santander Bank Polska wsparła projekt edukacyjny „Korki.tv” realizowany przez telewizję Metro. „Korki.tv” to cykl telewizyjnych korepetycji dla 8-klasistów i maturzystów.

Start w studia z Santander

Fundacja Santander Bank Polska i Santander Universidades Polska  przygotowały przewodnik, dla maturzystów stających przed wyborem kierunku studiów. Wskazówki i materiały promocyjne przekazał uczelnie współpracujące w ramach Santander Universidades w Polsce.

Nasze wsparcie dla klientów indywidualnych

  • Bank umożliwił odroczenie spłaty raty kapitałowej kredytów gotówkowych i hipotecznych na okres 3 albo 6 miesięcy.
  • Po limit płatności zbliżeniowych bez użycia kodu PIN z 50 zł. do 100 zł. dla klientów korzystających z kart debetowych i kredytowych.
  • Do seniorów i juniorów, dla których opłata za kartę debetową albo kredytową była uzależniona od wykonanych transakcji skierowaliśmy promocję, w ramach której nie pobieraliśmy opłaty miesięcznej za kartę.

Wszystkie udogodnienia znajdują się TUTAJ

Wspieramy przedsiębiorców

  • Udostępniliśmy możliwość składania wniosków o wsparcie w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR, czyli rządowego programu wsparcia przedsiębiorstw. Mali i średni przedsiębiorcy otrzymali możliwość finansowania na preferencyjnych warunkach. Aby uzyskać wsparcie, złożysz wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej Santander Bank Polska. Opisaliśmy całą procedurę, stworzyliśmy niezbędne narzędzia do obsługi całego procesu. Dowiedz się więcej
  • Karencja w spłacie kredytu – w ramach zawartych umów kredytowych lub leasingowych (szczegóły na stronie Santander Leasing) daliśmy naszym klientom możliwość 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji w spłacie części kapitałowej swoich zobowiązań. Bank nie pobiera ,opłaty za aneksowanie umowy.
  • Ze względu na obecnie panującą sytuację, podjęliśmy decyzję o automatycznym przedłużeniu na kolejne 2 miesiące kredytu w rachunku bieżącym, którego termin wkrótce się kończy.
  • Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt, który dostarcza usługę eKsięgowości uruchomiliśmy infolinię dla naszych klientów, na której ich eksperci odpowiedzą na pytania na tematy: rządowych rozwiązań osłonowych, zasiłków dla przedsiębiorców, zdalnej obsługi księgowej. W tych sprawach można również kierować zapytania na dedykowaną skrzynkę pocztową santander@infakt.pl.
  • Wprowadziliśmy promocję, w ramach której przez 3 miesiące klienci nie płacą za Konto Firmowe Godne Polecenia
  • Dla wsparcia przedsiębiorców od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania Santander Bank Polska nie pobiera od klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw wybranych prowizji kredytowych.
  • Bank zaproponował pod pewnymi warunkami możliwość zawieszenia obniżanie limitu na okres 3 lub 6 miesięcy, jeżeli przedsiębiorca posiada kredyt w rachunku bieżącym z limitem malejącym.

Wszystkie rozwiązania znajdują się TUTAJ

Inicjatywy wspierające duże firmy i korporacje

Bank nawiązał bezpośredni kontakt z klientami korporacyjnymi w celu ustalenia wpływu COVID-19 na ich sytuację finansowo-ekonomiczną. Priorytetem jest jak najszybsze dostarczenie pomocy, adekwatnej do sytuacji i skali problemu klienta.

  • Wprowadziliśmy przedłużenie kredytów zapadających w najbliższych 3 miesiącach o dwa miesiące w ramach uproszczonej procedury kredytowej, bez dodatkowych opłat i prowizji.
  • W ramach zawartych umów kredytowych, faktoringowych oraz leasingowych Bank umożliwił wnioskowanie o wprowadzenie karencji w spłacie części kapitałowej zobowiązań do 6 miesięcy.
  • Umożliwiliśmy dotychczasowym klientom Banku o dobrym standingu, doświadczającym przejściowych problemów płynnościowych, uzyskanie krótkoterminowego finasowania na wsparcie bieżącej płynności oraz udziela średnioterminowego finansowania, w przypadku uzyskania zabezpieczenia w postaci gwarancji BGK w ramach linii de minims lub PLG.
  • Na naszych stronach udostępniliśmy zasady korzystania i źródła dotyczące Tarczy Finansowej PFR w zakresie Programu dla dużych firm.
  • Mając świadomość, że czas pandemii COVID-19 jest niełatwy dla przedsiębiorców i codziennie przybywa wiele pytań na tematy związane z sytuacją zamieściliśmy na naszej stronie artykuły przygotowane przez naszego partnera merytorycznego Grant Thornton.

Wszystkie inicjatyw znajdują się TUTAJ

Inicjatywy wspierające lokalne społeczności

  • Wsparcie dla szpitali – przekazaliśmy 2 mln zł na zakup sprzętu medycznego do 8 szpitali tj. w Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Puławach, Wrocławiu i Warszawie
  • #Podwójnamocpomaganiazbiórka charytatywna. Dzięki wielkiemu sercu Klientów Santander Bank Polska i innych darczyńców oraz zaangażowaniu samego banku i jego pracowników na specjalnie utworzone konto Fundacji Santander wpłynęło 3 090 605,86 mln zł.
  • Maseczki szyte przez wolontariuszy – w całej Polsce wolontariusze – pracownicy banku, szyli maseczki, które były  sukcesywnie przekazywane do szpitali, placówek medycznych oraz do pracowników oddziałów banku, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami. Fundacja Santander kupiła materiały niezbędne do uszycia ponad 13 tysięcy maseczek.