Edukacja w zakresie etyki
-
[102-17]
Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji
Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
Lista kluczowych działań i inicjatyw realizowanych w danym roku w Banku na rzecz zwiększenia wiedzy pracowników o etyce i kulturze organizacyjnej banku
Lista kluczowych działań i inicjatyw realizowanych w danym roku w Banku na rzecz zwiększenia wiedzy pracowników o etyce i kulturze organizacyjnej banku
Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 5] Przejdź do listy wskaźników
- [ESG ład organizacyjny] Przejdź do listy wskaźników
-
91%
W 2019 r. zrealizowaliśmy szereg inicjatyw zwiększających świadomość etyczną oraz zwiększających wiedzę pracowników o kulturze organizacyjnej w naszej organizacji. Należały do nich:
- kontynuacja kampanii komunikacyjnej promującej postawy etyczne oraz prezentującej sposoby zgłaszania naruszeń i nieprawidłowości, w tym:
- publikowanie w intranecie cyklicznych artykułów i materiałów wideo poświęconych m.in. zasadom przyjmowania i wręczania upominków, identyfikacji zachowań mobbingowych czy relacjom pomiędzy menedżerami a podwładnymi,
- przygotowanie filmu promującego kanały zgłaszania naruszeń i nieprawidłowości pt. Kto odbiera telefon zaufania?,
- etyczne studium przypadku w ramach Tygodnia Kultury Ryzyka (ćwiczenie do realizacji w zespołach),
- opracowanie działań edukacyjnych dla kadry menedżerskiej w oparciu o wnioski wynikające ze zgłoszeń – we współpracy z Departamentem Rozwoju,
- rozpoczęcie cyklicznych spotkań dyrektora Biura Etyki i Relacji z Członkami Zarządu – dzielenie się wnioskami i rekomendacjami przygotowanymi na bazie zgłoszonych spraw pracowniczych,
- szkolenie e-learningowe, dla pracowników, poświęcone reagowaniu i przeciwdziałaniu takim zjawiskom jak: mobbing, dyskryminacja i molestowanie oraz poszukiwaniu wsparcia w przypadku naruszenia standardów etycznych zgodnie z polityką „Szacunek i godność”. Szkolenie zostało wdrożone jako obowiązkowe w 2018 r. i w 2019 r. było realizowane przez nowo zatrudnionych pracowników.
Uczestniczymy w inicjatywie UN Global Compact Network Poland – Standard Programu Etycznego. Instytucje partnerskie wraz z Koalicją Rzeczników Etyki (skupiającą ponad 100 firm i instytucji) wypracowały wspólnie Standard Minimum Programu Etycznego – zestaw wartości i narzędzi uznanych za fundament programu etycznego w organizacji każdej wielkości. Santander Bank Polska brał aktywny udział w jego opracowaniu.