Kodeks postępowania
-
[103-1]
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-2]
Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[102-16]
Wartości organizacji, kodeks etyki, zasady i normy zachowań
Wartości organizacji, kodeks etyki, zasady i normy zachowań
Przejdź do listy wskaźników
- [ESG społeczne] Przejdź do listy wskaźników
- [ESG ład organizacyjny] Przejdź do listy wskaźników
Celem wszystkich spółek Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska jest utrwalanie wśród pracowników standardów etycznych oraz dalszy rozwój kultury odpowiedzialnego i etycznego działania w duchu wartości: Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie.
Kodeks jest fundamentem naszej infrastruktury etycznej:
- definiuje zasady etyczne obowiązujące wszystkich pracowników,
- przedstawia nasze wartości,
- zawiera zapisy dotyczące konkretnych sytuacji,
- prezentuje konsekwencje naruszenia jego zapisów,
- wyznacza zakres odpowiedzialności poszczególnych jednostek za wdrażanie zasad etycznych – określa obowiązki kierownictwa jednostki Compliance, Komitetu ds. Zgodności z Wymogami Regulacyjnymi Grupy Santander, Audytu Wewnętrznego, Komitetu Audytu i Zapewnienia Zgodności, Rady Nadzorczej, Jednostki ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Rady Etyki Biznesu.
Z Kodeksem można się zapoznać tutaj.
Zasady etyczne obowiązujące w Grupie Santander – jak realizujemy tę zasadę w praktyce?
Równe szanse, różnorodność, brak dyskryminacji
- Zapewniamy równe szanse zatrudnienia i awansu zawodowego.
- Obowiązuje nas brak tolerancji dla wszelkich przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, orientację seksualną, narodowość, wiarę, pochodzenie, stan cywilny czy status społeczny.
Szacunek dla innych
- Kształtujemy przyjazne, oparte na wzajemnym szacunku środowisko pracy.
- Szanujemy godność innych, przestrzegamy zasad równości, zaangażowania i współpracy.
Równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym
- Wspieramy pracowników w osiągnięciu maksymalnej równowagi pomiędzy obowiązkami zawodowymi oraz życiem osobistym i rodzinnym.
- Umożliwiamy pracownikom rozwój osobisty.
Zapobieganie ryzyku zawodowemu
- Zapewniamy bezpieczne warunki pracy.
- Nasi pracownicy są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Ochrona środowiska i odpowiedzialność społeczna
- Przestrzegamy obowiązujących regulacji prawnych w zakresie ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej.
- W działalności stosujemy zasady polityk Grupy Santander: Polityki Zrównoważonego Rozwoju, polityk dotyczących zmian klimatycznych i zarządzania środowiskiem, polityk dotyczących praw człowieka oraz polityk dla sektorów wrażliwych na ryzyko.
Prawa zbiorowe
- Przestrzegamy przepisów prawa w zakresie tworzenia związków zawodowych i prowadzenia pertraktacji.
- Respektujemy działania podejmowane przez organizacje reprezentujące pracowników.
- Stawiamy na otwartą komunikację i wymianę poglądów ze związkami zawodowymi.
Kultura organizacyjna Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska opiera się na 8 wartościach:
Więcej o naszych wartościach w środowisku pracy przeczytasz tutaj.
Inne ważne dokumenty regulujące normy postępowania etycznego
Zapisy Kodeksu zostały rozszerzone w uchwalonej w lutym 2019 r. przez Zarząd Santander Bank Polska Polityce przeciwdziałania konfliktom interesów. Polityka zobowiązuje i nakłada na członków kierownictwa i pracowników obowiązki związane z identyfikacją, przeciwdziałaniem i eskalacją oraz sposobem zarządzania konfliktami interesów.
Zasady Polityki przeciwdziałania konfliktom interesów – jak realizujemy tę zasadę w praktyce?
Odpowiedzialność
- Organy zarządzające, kadra kierownicza i wszyscy pracownicy są zobowiązani do działania w dobrej wierze, zgodnie z obowiązującymi regulacjami wewnętrznymi w ramach kompetencji na zajmowanym stanowisku.
Przejrzystość
- Przyjmujemy uczciwą i transparentną postawę zgodną z naszymi wartościami.
- Unikamy konfliktów interesów. W przypadku ich wystąpienia opracowujemy najlepsze środki przeciwdziałania im w celu minimalizacji negatywnych skutków.
Niezależność
- Działamy w każdym przypadku według własnego uznania, zachowując lojalność wobec Banku, jego akcjonariuszy i klientów, niezależnie od interesów własnych lub osób powiązanych.
Wstrzymanie się od działania
- Powstrzymujemy się od uczestniczenia w podejmowaniu decyzji lub wywierania wpływu na decyzje dotyczące pracowników lub niezależnych podmiotów w przypadku możliwości wystąpienia konfliktu interesów.
Komunikacja
- Raportujemy wewnętrznie wszystkie sytuacje, które mogą wyniknąć lub wyniknęły w następstwie konfliktów interesów.